Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RALLY ARGENTINA - PREVIEW

Michal Hochman
Diskuze (2)
Název země Argentina pochází z latinského slova "argentum", což znamená "stříbro". Původ tohoto názvu je spojen s cestami prvních španělských dobyvatelů do laplatské oblasti.

Název země Argentina pochází z latinského slova "argentum", což znamená "stříbro". Původ tohoto názvu je spojen s cestami prvních španělských dobyvatelů do laplatské oblasti. Základní charakteristikou Argentiny je obrovský kontrast mezi nepřehlednými pláněmi na východě a impozantními pohořími And na západě, které hraničí se sousedním Chile. Může se pochlubit nejvyšší horou západní polokoule, kterou je Aconcagua se svými 6.959 metry nadmořské výšky.

V Argentině často v květnu prší, na trati je spadané listí, těžký terén umocňují ještě brody. K charakteristice Argentinské rally patří nadmořská výška nad 1000m, (některé RZ vedou nadmořskou výškou okolo 2000m nad mořem), ve které bývá řidší vzduch s menším procentem kyslíku a vozy ztrácejí výkon. Tento problém je řešen zvýšením otáček turbodmychadla. Přestože je Argentina v posledních letech v ekonomických problémech, udržela se v seriálu MS rally.

Rally Argentina patří mezi mladší soutěže. Za svou poměrně krátkou existenci má bohatou sportovní historii. V Argentině kromě skvělých fotbalistů vyrostlo i několik špičkových automobilových jezdců ve F1 to byl pětinásobný Mistr Světa Juan Manuel Fango a Carlos Reutemann, který několikrát startoval v Argentinské rally. Domácí hvězda rally Jorge Recalde a v poslední době Gabriel Pozzo vítěz skupiny N v roce 2001, startující v Argentině za tovární tým Škoda (startoval i ČR na rally sprintu v Blovicích). Argentinská rally drží rekord z roku 1983, když úvodní RZ vyhrál S. Blomqvist s neuvěřitelnou průměrnou rychlostí 198,53 km/h (Audi Quattro), který RZ vyhrál aniž by RZ znal. Jel podle poznámek H. Mikkoly.

Největší sklony k nehodám podle statistiky měl A. Vatanen, který v Argentině 1985 havaroval. Měl šestnáctou nehodu z 63 startů V MS (v letech 1974 -1985), která se mu málem stala osudnou. Ve druhé rychlostní zkoušce se jeho vůz doslova vznesl, chvíli jel po jednom kole a pak se několikrát převrátil. To vše na plnou pětku v rychlosti okolo 190 km/h. Utrpěl komplikovanou zlomeninu nohy, zlomeninu obratle bez porušení míchy, zlomeniny žeber a vážně pohmožděný hrudník. Při převozu do nemocnice vrtulníkem mu lékaři nedávali téměř žádnou naději a bylo téměř jisté že převoz nepřežije! Přežil a dokonce se vrátil do MS rally v roce 1987 na rally Safari skončil na desátém místě.

Velký úspěch, tzv. "granslam", tu v roce 1983 zaznamenalo Audi Quattro, které zde obsadilo první čtyři místa. Svůj premiérový start si v Argentině odbyl super vůz Audi Quattro S1, který řídil S. Blomqvist ale premiéra nedopadla úspěšně, byl nucen odstoupit pro poruchu motoru.

Rally Argentiny se konala v roce 1979, nebyla však zařazena do seriálu MS a jela se v rámci domácího mistrovství. Prvním vítězem se stal Jean Guichet se spolujezdcem Jeanem Todtem. Na voze Peugeot 504. O rok později, v roce 1980, byla soutěž zařazena do seriálu MS rally pod názvem rally Codasur a jejím vítězem se stal W. Röhrl na voze Fiat 131 Abarth. Tento ročník byl okořeněn startem C. Reutemanna (F1), který s vozem Fiat 131 Abarth dojel na třetím místě absolutně. Ročník 1981 se stal kořistí francouzské posádky Guy Freguelin - Jean Todt s vozem Talbot Sumbeam Lotus (na startu se objevil i J.M. Fangia synovec pětinásobného mistra světa F1 J. M. Fangia).

Ročník konaný v roce 1982 byl zařazen do seriálu MS Rally, ale nakonec se nekonal. Důvodem byl válečný konflikt mezi Argentinou a Anglii o Fanklanské ostrovy.

V roce 1983 se rally konala pod novým názvem "Argentinská Rally". Vyhrál H. Mikkola na voze Audi Quattro, stejně tak jako v roce 1984 S. Blomqvist na voze stejné značky. V roce 1985 vyhrál T. Salonen, který získal první a prozatím poslední vítězství pro Peugeot od zařazení Argentinské rally do seriálu MS, třetí byl pilot F1 C. Reutemann s vozem Peugeot 205 T16. V letech 1986-87 dominoval M. Biasion s vozem Lancia Delta S4 (86) a Lancia Delta HF 4WD (87), který vyhrál ještě v roce 1990. Největší slávu zažila Argentinská rally v roce 1987, kdy zvítězil domácí jezdec J. Recalde na dominující Lancii Delta HF Integrale. Vyhrál ještě v roce 1995, kdy byla soutěž zařazena do seriálu MS F2. V roce 1989 vyhrál M. Eriksson na voze Lancii Delta HF Integrale a v roce 1991 C. Sainz s vozem Toyota Celica GT, který zde zvítězil od "zeleného stolu" i v roce 2002 Ford Focus WRC. Francouzský jezdec D . Auriol byl úspěšný v letech 1992 (Lancia Delta HF) a 1994 s vozem Toyota Celica Turbo 4WD. Nestárnoucí J. Kankkunen vyhrál v roce 1993 (Toyota Celica Turbo 4WD) a v roce 1999 s vozem Subaru Impreza WRC 99. V letech 1996-98 kraloval T. Mäkinen na voze Mitsubishi Lancer Evo III, IV a V. Argentinskou rally v roce 2000 vyhrál R. Burns s vozem Subaru Impreza WRC 2000, a ročník 2001 C. McRae na Ford Focus WRC. V posledních letech je součástí Argentinské rally start vozů skupiny N. (FIA Cup for Drivers of Production Cars), kterou v průběžném pořadí vede nestárnoucí S. Blomqvist ze Švédska.

RALLY ARGENTINA 2000

Celková délka soutěže 1559,49 km 22 RZ (391,37 km) 76 posádek na startu, 35 v cíli.

Po prvních dvou vyhraných RZ litoval R. Burns svého ukvapeného rozjezdu, startoval v ostrých RZ jako první a musel tak "čistit trať" a propadl se. Marcus Grönholm měl potíže s turbem, ale dostal se do vedení. Jeho spolujezdec F. Delecour měl potíže snad se vším. K dovršení smůly mu začal doutnat vůz. Po potížích s převodovkou a turbem se propadl až na 59. místo průběžného pořadí. Druhý jel C. Sainz, a třetí C. McRae. V závěru dne se dokonce C. Sainz dostal do čela průběžného pořadí. To v soutěži již nepokračuje tým SEAT, když oběma vozům začala prokluzovat spojka. Nedařilo se ani vozům Mitsubishi, F. Loix vyjel z trati když se snažil vyhnout vozu F. Delecoura, T. Mäkinen laboroval s výběrem pneumatik. Horkou chvilku si zažil A. McRae na Hyundai, když se dostal na trati mezi stádo koní. Domácí miláček Jorge Recarde musel odstoupit pro poruchu převodovky. Do druhé etapy vstupuje dravě R. Burns. Kromě jedenácté RZ, kterou vyhrál C. McRae vyhrál všechny RZ druhé etapy. Prvním odstupujícím se stal C. Sainz, který v jedné ze zatáček vrazil předek svého vozu do svodidel. Posádka byla sice otřesena, ale jinak v pořádku. Smůlu měl v následující RZ C. McRae, který poškodil při tvrdém dopadu na jednom z brodů ochranné plechy a olejovou vanu, přesto dokončil RZ na třetím místě se ztrátou 12 vteřin na R. Burnse. Za ním jela dvojice rivalů J. Kankkunen a T. Mäkinen. F. Loix byl dvakrát mimo trať a stěžoval si na špatný rozpis. Havaroval P. Solberg, jeho Focus zůstal ležet na boku, rozbité přední sklo musel měnit K. Eriksson a A. McRae, dojel RZ s prasklou poloosou. Závěrečná etapa, která se jela za mizerného počasí a mlhy, rozhodla o konečném pořadí v úvodu dne. Jezdec týmu Ford C. McRae odstoupil pro poruchu motoru a velké štěstí měl M. Grönholm, který po skoku trefil zadní částí vozu násep. Krizovou situaci zvládl a spokojil se s druhým místem. Skvělým závěrem se dostal před J. Kankkunena na třetí místo T. Mäkinen. Pátou příčku udržel F. Loix a přes potíže dojel na šestém místě P. Solberg na Fordu. Díky odpadnutí C. McRaeho zabodoval pro tým Hyundai A. McRae. Mezi raritu jubilejního 20. ročníku Argentinské rally patřili i diváci, kteří po autech házeli kamení.

1. Richard Burns - Robert Reid (GB) Subaru Impreza WRC +4:10:20,7
2. Marcus Grönholm - Timo Rautiainen (FIN) Peugeot 206 WRC +1:07,4
3. Timmo Mäkinen - Risto Mannisenmäki (FIN) Mitsubishi Lancer VI +1:31,6
4. Juha Kankkunen - Juha Repo (FIN) Subaru Impreza WRC +2:22,8
5. Freddy Loix - Sven Smeets (B) Mitsubishi Carisma GT +8:33,6
6. Petter Solberg - Philip Mills (N/GB) Ford Focus WRC +10:59,6

RALLY ARGENTINA 2001

Celková délka soutěže 1337,42 km 21 RZ (389,58 km) 65 posádek na startu, 32 v cíli.

V letošním ročníku Argentinské rally se sešlo nejméně posádek. Tento ročník byl spanilou jízdou C. McRaeho, který zvítězil systémem start - cíl. Po druhé superspeciálce měl C. McRae náskok na druhého C. Sainze +5,3 vteřiny. Druhý den v ostrých kilometrech zajel C. McRae na třech RZ nejlepší tři časy a zvýšil náskok na druhého R. Burnse na +47,2 vteřiny, třetí byl C. Sainz se ztrátou +57,3 vteřiny, čtvrtý T. Mäkinen s minimální ztrátou na C. Sainze, který laboroval se zraněním zad. Problémy s brzdami měl R. Burns, kotrmelec převedl F. Delecour kterého napodobil F. Loix. Díky divákům však mnoho neztratil. Jezdci týmu Škoda ztrácely na slušné umístění B. Thiry na konci dne uzavíral první desítku, A. Schwarz byl dvanáctý. Druhý den začal soubojem mezi C. McRaem a R. Burnsem. Ten sice vyhrál čtyři RZ ale ztráta na C. McRaeho se příliš nezměnila. Výborně si vedl i C. Sainz, který dokonale využil technických problémů T. Mäkinena. Útočí D. Auriol, dostal se před T. Mäkinena, ale následně se propadá pro poruchu turba. Podobný osud má i M. Grönholm, který po čtvrtém místě se propadl zpět na šestou příčku.

Dramatický byl další průběh rally. Požár v cíli 11 RZ si vyžaduje zásah hasičského vozu. K požáru přijíždí i cisterna s vodou, která se řítí do pravotočivé zatáčky velkou rychlostí. Převrací se na bok v místě, kde jsou zaparkovány tovární vozy Škoda. Štěstí v neštěstí má B. Thiry, který seděl ve voze se spolujezdcem. Naštěstí nebyl připoután a dokázal se ve voze skrčit. Cisterna se skácela na přední část vozu a pro posádku zůstal prostor pro přežití, zde dokonale vypomohl i ochranný rám. Cisterna lehce poškodila i druhý vůz A. Schwarze. O hodně hůř dopadl však Dr. Jens Pohlmann, zodpovědný za vývoj podvozku, který byl převezen do nemocnice. Zranění si naštěstí nevyžádalo žádnou operaci. Tovární tým škoda ze soutěže odstoupil.

Závěr soutěže přinesl další souboj mezi C. McRaem a R. Burnsem. Útočil T. Mäkinen a P. Solberg, třetí místo si držel C. Sainz, který nebyl stále zdravotně v pořádku. Po drobné havárii byl nucen z šestého místa průběžného pořadí odstoupit M. Grönholm odstupuje i D. Auriol, který poškodil závěs kola a K. Erikssonovi na voze Hyundai upadlo kolo. R. Burns sice vítězí v RZ 19 ale v závěru soutěže neriskuje a spokojuje se s druhým místem. Na čtvrtého T. Mäkinena neútočí ani P. Solberg, který se přiznává že na tak těžkém terénu by na T. Mäkinena neměl. Před trápícího F. Delecoura s technickými problémy se dostává F. Loix a čest týmu Hyundai zachraňuje devátým místem A. McRae.

1. Colin McRae - Nicky Grist (GB) Ford Focus WRC +4:18:25,3
2. Richard Burns - Robert Reid (GB) Subaru Impreza WRC +26,9
3. Carlos Sainz - Luis Moya (E) Ford Focus WRC +1:19,5
4. Timmo Mäkinen - Risto Mannisenmäki (FIN) Mitsubishi Lancer VI +1:26,2
5. Petter Solberg - Philip Mills (N/GB) Subaru Impreza WRC +3:47,0
6. Freddy Loix - Sven Smeets (B) Mitsubishi Carisma GT +5:40,1

RALLY ARGENTINA 2002

Celková délka soutěže 1 792,48 km 26 RZ (411,40 km) 81 posádek na startu, 42v cíli.

Jednoznačný průběh letošního ročníku Argentinské rally měl dramatický závěr s dvojitou diskvalifikací a jednou havárii před závěrem soutěže. Nakonec tedy vyhrál ten čtvrtý v pořadí, Carlos Sainz.

Peugeot nasadil do soutěže čtyři vozy, se čtvrtým testovacím vozem startoval Gilles Panizzi. Tovární tým Škoda pro změnu vyměnil S. Blomqvista za domácího jezdce G. Pozza, kterého jsme mohli vidět i na rally Blovicích. Velký zájem o rally paradoxně vedl k problémům hned v první RZ, která byla nakonec zrušena. Od druhé RZ kdy se začalo skutečně závodit a do čela šel M. Grönholm, který měl po dvou RZ náskok něco málo okolo 20 vteřin. Na druhém místě se držel T. Mäkinen a třetí H. Rovanperä. Po jezdecké chybě ztrácel C. McRae a R. Burns. Defekt znamenal propad P. Solberga. Potíže s posilovačem řízení měl C. Sainz toho využil F. Loix, který se posunul o tři místa vpřed. Problém měl i G. Panizzi, který nemohl nastartovat vůz a dostal penalizaci. Z toho profitoval T. Gardemeister, který se posunul na osmou příčku (v Argentině startoval poprvé), K. Eriksson se propadl po technických potížích na dvanácté místo. Domácí jezdec G. Pozzo v továrním týmu Škoda jel na čtrnáctém místě. M. Grönholm neustále zvyšoval svůj náskok v čele, druhé místo si držel T. Mäkinen, který však začíná útočit a dokonce se po sedmnácté RZ dostává do čela průběžného pořadí. M. Grönholm však nenechává nic náhodě a znovu se prodal do čela. Třetí jede R. Burns s minimální ztrátou na T. Mäkinena. Čtvrté místo si drží C. Sainz, který po počátečním propadu se posouvá dopředu, pátý jede P. Solberg a za ním jede po počáteční havárii C. McRae. Tým Škoda drží sedmou (T. Gardemeister) a osmou (K. Eriksson) nebodovanou pozici, G. Pozzo je jedenáctý.

Hektický závěr byl tedy na spadnutí. Timo Mäkinen se nespokojil s druhým místem, rozdíl mezi M. Grönholmem a T. Mäkinenem je +5,5 vteřiny, ale samotném závěru RZ přehnal rychlost v zatáčce a skončil v pěti kotrmelcích a odstupuje ze soutěže. (Na posledním mezičase byl již před M. Grönholmem). Startovní pole se tak posunulo o jedno místo dopředu. Vyhrál M. Grönholm, který byl posléze diskvalifikován pro přijetí cizí pomoci. Došlo k tomu když M. Grönholm dlouho nemohl nastartovat vůz a tým Subaru poukázal na pravidlo, že členové týmu nesmějí být do jednoho kilometru od neutralizovaných zón. Na první místo se tedy posunul R. Burns. Ten se sice nechal slyšet že ho vítězství netěší. Po technické kontrole vozu Peugeot 206 WRC měl setrvačník o pouhých 20 gramů lehčí něž je v homologačním listu a R. Burns byl tedy diskvalifikován. Konečným vítězem se stal C. Sainz, který tak vyhrál od "zeleného stolu", ale vítězství se počítá! To v konečném důsledku mělo za následek i posun jezdců týmu Škoda a protože nebodoval M. Martin, získal tým Škoda pět bodů.

1. Carlos Sainz - Luis Moya (E) Ford Focus RS WRC +4:08:09,1
2. Petter Solberg - Philip Mills (N/GB) Subaru Impreza WRC +4:08:13,1
3. Colin McRae - Nicky Grist (GB) Ford Focus RS WRC +4:10:28,2
4. Markko Märtin - Michael Park (EE/GB) Ford Focus RS WRC +4:11:01,5
5. Toni Gardemeister - Paavo Lukander (FIN) Škoda Octavia WRC +4:13:27,9
6. Kenneth Eriksson - Tina Thörner (S) Škoda Octavia WRC +4:14:25,7
 
9. Gabriel Pozzo - Daniel Stillo (RA) Škoda Octavia WRC +4:22:08,0

RALLY ARGENTINA 2003

Podle posledních zpráv sužují Argentinu přívalové deště a záplavy. Extrémní počasí, kdy na startu první etapy je krásné počasí a třetí etapa se dojíždí za mlhy a deště, je typické pro tuto roční dobu. Může dokonale zamíchat průběžným pořadím. Technické potíže by mohl mít za deštivého počasí tým Škoda, jehož vozy trpí častou poruchou stěračů. V poslední době tu velké problémy s turbem měl tovární tým Peugeot. Plnohodnotnou premiéru si v Argentině odbude tovární tým Citroën, který přes malé zkušenosti se šotolinou se na šotolině dokáže prosadit. Velkou roli bude i správná volba pneumatik na které se dá vydělat.

Peugeot nastoupí v nejsilnější sestavě. Tradičně se třemi vozy a bude patřit k velkým favoritům včetně své největší hvězdy M. Grönholma, který je na šotolině téměř nedostižitelný. Sekundovat mu budou R. Burns a H. Rovanperä. Vedoucí jezdec průběžného pořadí R. Burns by mohl konečně dosáhnout na své první vítězství, nebo podle situace dokončí soutěž mezi druhým a třetím místem jízdou na jistotu. Velkou neznámou bude jízda H. Rovanpery. Ten se musí snažit dokončit soutěž na bodovaném místě, jde mu angažmá a šéf týmu není s jeho výkony spokojen. Pokud neuspěje v první etapě, bude se snažit dojet do pátého místa. Velké šance uspět mají i jezdci týmu Ford, kteří na Novém Zélandu předvedl nový vůz. Černým koněm by tak mohl být M. Martin, který by se mohl dočkat prvního vítězství v MS. V posledním závodě ho sice zradila technika, ale Ford poměrně slušně Peugeotu konkuroval do svého odstoupení. Druhý jezdec týmu F. Duval by mohl bodovat do osmého místa. Svoje kvality prokázal v minulém závodě, kdy zachraňoval čest týmu Ford. Při možném výpadku některého jezdce z týmu Ford by třetí jezdec M. Hirvonen mohl přinést dokonce bod do hodnocení týmů. Rychle se učí a do rukou dostal výtečnou zbraň v podobě nového Fordu. Překvapit by mohl tým Citroën, který má sice se šotolinou minimální zkušenosti, ale může překvapit stejně tak jako v Turecku. Pevně věřím že se tým poučil ze špatného odvětrávání vozu (pravděpodobnost špatného počasí v Argentině je veliká) a jeho jezdci mohou překvapit, zejména C. Sainz by mohl dokonce zvítězit, tentokráte bez zeleného stolu, ale kdo ví… Pokud by se zklidnil C. McRae, a jeho vůz bude fungovat normálně mohl by se po delší době zase dostat na bednu. Může překvapit. Vážně se musí také brát druhý jezdec týmu S. Loeb, kterému se na šotolině daří. Potíže s vozy v případě špatného počasí by mohl mít tovární tým Škoda, který má tradiční problémy se stěrači. Oba jezdci týmu T. Gardemeister a D. Auriol se budou snažit bodovat pro tým, a při dobrém vývoji by mohli bodovat i do seriálu MS jezdců. Umístění okolo šestého místa by mohlo být reálné. Tým Hyundai, jehož jezdci hlavně A. Schwarz si stěžuje na nedostatek testování, ale schopnosti vozu prokázal F. Loix na Novém Zélandu kdy zajel skvělé časy a do havárie se držel na pátém místě průběžného pořadí. Tým bude chtít po delším půstu opět bodovat v souboji o šesté až osmé místo.

Rally Argentina byla v posledních letech rally jednoho jezdce. Po třech RZ se v čele usadila posádka, která pak s velkým náskokem rally vyhrála. Favorit je sice jeden, ale tomu se v Argentině vyhrát ještě nepodařilo. Vyhrát letošní ročník Argentinské rally může kdokoliv z první desítky startovního pole.

 

RALLY ARGENTINA

Umístění jezdců za poslední tři roky

(v závorce je uvedeno startovní číslo, barevně jsou označeny "týmové trojky")

 

TEAM MARLBORO PEUGEOT TOTAL

(1) MARCUS GRÖNHOLM / Timo Rautiainen

2000 2. místo Peugeot 206 WRC

2001 odstoupil po havárii

2002 diskvalifikován Peugeot 206 WRC

(2) RICHARD BURNS / Robert Reid

2000 1.místo Subaru Impreza WRC

2001 2.místo Subaru Impreza WRC 2001

2002 diskvalifikován Peugeot 206 WRC

(3) HARRI ROVANPERÄ / Risto Pietilainen

2000 nebyl angažován pro MS

2001 odstoupil s poškozeným závěsem kola Peugeot 206 WRC

2002 odstoupil pro poruchu motoru Peugeot 206 WRC

 

FORD MOTOR COMPANY LTD

(4) MARKKO MÄRTIN / Michael Park

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 4.místo Ford Focus RS WRC 02

(5) FRANCOIS DUVAL / Stephane Prevot

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 nebyl angažován pro MS

(6) MIKKO HIRVONEN / Jarmo Lehtinen

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 nebyl angažován pro MS

 

SUBARU 555 WORD RALLY TEAM

(7) PETTER SOLBERG / Philip Mills

2000 6. místo Ford Focus

2001 5.místo Subaru Impreza WRC

2002 2.místo Subaru Impreza WRC 2002

(8) TOMMI MÄKINEN / Kaj Lindström

2000 3. místo Mitsubishi Lancer EVO VI

2001 4. místo Mitsubishi Lancer EVO 6.5

2002 odstoupil po havárii Subaru Impreza WRC 2002

 

HYUNDAI WORLD RALLY TEAM

(10) ARMIN SCHWARZ / Manfred Hiemer

2000 nestartoval tým Škoda se neúčastnil závodu

2001 odstoupil po "sestřelení" hasičským vozem Škoda Octavia WRC

2002 odstoupil po havárii Hyundai Accent WRC

(11) FREDDY LOIX / Sven Smeets

2000 5. místo Mitsubishi Carisma GT

2001 6. místo Mitsubishi Carisma GT

2002 odstoupil pro mechanickou závadu Hyundai Accent WRC

 

ŠKODA MOTORSPORT

(14) DIDIER AURIOL / Denis Giraudet

2000 odstoupil pro poruchu spojky SEAT Cordoba WRC E2

2001 odstoupil po havárii Peugeot 206 WRC

2002 nebyl angažován pro MS

(15) TONI GARDEMEISTER / Paavo Lukander

2000 odstoupil pro poruchu spojky SEAT Cordoba WRC E2

2001 nebyl angažován pro MS

2002 5. místo Škoda Octavia WRC

 

AUTOMOBILES CITROËN TOTAL

(17) COLIN MCRAE / Derek Ringer

2000 odstoupil pro poruchu motoru Ford Focus WRC

2001 1. místo Ford Focus WRC

2002 3. místo Ford Focus WRC

(18) SÉBASTIEN LOEB / Daniel Elena

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 nebyl angažován pro MS

(19) CARLOS SAINZ / Marc Marti

2000 odstoupil pro poruchu motoru Ford Focus WRC

2001 3.místo Ford Focus WRC

2002 1.místo Ford Focus WRC

Michal Hochman
Diskuze (2)