Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RALLY NOVÝ ZÉLAND - ÚSPĚCH TÝMU ŠKODA !

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení letošního ročníku rally Nový Zéland. Potvrzená penalizaci odsunula T. Mäkinena z pátého místa.

 
 

I.Etapa pátek 11.04 2003

o celkové délce 387,75 km

9. RZ o celkové délce 139,10 km

 

start 07:00, cíl 17:00

09:43 RZ 1 BATLEY 1 (19,82 km) vítěz RZ M. Grönholm 110,6 km/h
10:11 RZ 2 WAIPU GORGE 1 (11,24 km) vítěz RZ R. Burns 101,9 km/h
10:34 RZ 3 BROOKS 1 (16,03 km) vítěz RZ M. Grönholm 98,4 km/h
11:02 RZ 4 PAPAROA STATION 1 (11,64 km) vítěz RZ M. Grönholm 106,2 km/h
12:38 RZ 5 NEW CASSIDY (21,64 km) vítěz RZ M. Grönholm 110,8 km/h
14:36 RZ 6 BATLEY 2 (19,82 km) vítěz RZ M. Grönholm 112,7 km/h
14:36 RZ 7 WAIPU GORGE 2 (11,24 km) vítěz RZ R. Burns 102,5 km/h
14:36 RZ 8 BROOKS 2 (16,03 km) vítěz RZ M. Grönholm 102,5 km/h
14:36 RZ 9 PAPAROA STATION 2 (11,64 km) vítěz RZ M. Grönholm 112,7 km/h

Marcus Grönholm od první RZ včele!

První etapu letošní ročníku Rally Nový Zéland zkomplikoval déšť, na který zejména doplatily vozy týmu Citroën. Jezdci měli od počátku potíže s orosenými okny a v průběhu prvních RZ nabraly velkou ztrátu. První RZ zkoušku vyhrál úřadující Mistr Světa M. Grönholm, druhý dojel M. Martin s "novým" Fordem a třetí byl H. Rovanperä. Jezdeckou chybou ztratil C. McRae, potíže hlásí T. Gardemeister a M. Hirvonen. O největší rozruch se však postaral A. Schwarz, který havaroval. Při zkrácení zatáčky jej hrbol vynesl na protější břeh, ten vůz převrátil přes střechu a auto skončilo v kotrmelcích. Posádka z havárie vyvázla naštěstí nezraněna. Ve čtvrté RZ hlásí potíže s hydraulikou F. Duval. Přestože odstupy mezi jednotlivými jezdci byly minimální, vytvořil si M. Grönholm náskok na druhého M. Martina téměř 19 vteřin (+18,4). P. Solberg ztrácel na druhého M. Martina (+1,1) a náskok před čtvrtým H. Rovanperou měl (+5,3). Na pátém místě jel T. Mäkinen a šestý R. Burns měl ztrátu na vedoucího M. Grönholma téměř 40 vteřin (+39,4) a na páté místo ztrácel pouhých +0,5 vteřiny. Překvapením bylo sedmé místo M. Stohla, který jel s vozem Peugeot 206 WRC. Osmou a devátou příčku drželi jezdci Citroënu C. Sainz a S. Loeb. První jezdec týmu Škoda byl na jedenáctém místě D. Auriol a T. Gardemeister jel na čtrnáctém místě. V šesté RZ v pravotočivé zatáčce trefuje C. McRae břeh a poškodil tlumič a závěs kola. Propadl se na šestnácté místo průběžného pořadí a následně s poškozeným vozem odstupuje ze soutěže. Ze zadních pozic začíná útočit jak C. Sainz a S. Loeb tak i T. Mäkinen a překvapivě i A.McRae na Mitsubishi. (Spekulativně se objevila informace o nasazení vozu Mitsubishi WRC s půlročním odkladem). Ze soutěže byl nucen odstoupit po havárii i J. Välimäki a tým Hyundai měl v soutěži pouze jeden vůz F. Loixe. Na předních pozicích se před koncem první etapy v průběžném pořadí téměř nic neměnilo. M. Grönholm si v čele průběžného pořadí zvyšoval svůj náskok, před M. Martinem a P. Solbergem. Na čtvrté místo se propracoval R. Burns, před pátého H. Rovanperu, šestý jel T. Mäkinen a sedmý byl už S. Loeb, který se dostal před C. Sainze. Desátou příčku držel D. Auriol a T. Gardemeister byl třináctý. Devátá RZ už nic nezměnila na průběžném pořadí v první desítce.

 
Průběžné pořadí po I. etapě

1. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC 1h 18m 25.5 průměrná rychlost 106,4 km/h
2. Markko Märtin Ford Focus WRC + 00'38,1
3. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 00'43,6
4. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 00'55,0
5. Harri Rovanperä Peugeot 206 WRC + 01'03,6
6. Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC + 01'26,2
7. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC + 01'29,4
8. Carlos Sainz Citroen Xsara WRC + 01'47,2
10. Didier Auriol Škoda Octavia WRC + 02'11,9
13. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC + 02'49,5

II. Etapa sobota 12.04. 2003

o celkové délce 455,79 km

7. RZ o celkové délce 149,34 km

start 08:00, cíl 20:20

08:43 RZ 10 PARAHI/ARARUA (59,00 km) vítěz RZ M. Grönholm 106,2 km/h
11:31 RZ 11 MITITAI FINISH (20,15 km) vítěz RZ M. Martin 120,3 km/h
12:09 RZ 12 TOKATOKA (10,15 km) vítěz RZ M. Martin 119,0 km/h
13:32 RZ 13 PARAHI (24,00 km) vítěz RZ M. M. Martin 118,5 km/h
14:05 RZ 14 ARARUA (31,84 km) vítěz RZ M. Grönholm 100,1 km/h
19:00 RZ 15 MANUKAU SUPER 1 (2,10 km) vítěz RZ F. Duval 78,4 km/h
19:30 RZ 16 MANUKAU SUPER 1 (2,10 km) vítěz RZ P. Solberg 75,4 km/h

Desátá RZ zamíchala průběžným pořadím!

Podle předpokladu zamíchala druhá etapa průběžným pořadím rally Nový Zéland. V desáté RZ se nedařilo M. Hirvonenovi, který udělal hodiny a následně mu zhasl motor. Propadl se na patnácté místo průběžného pořadí. Potíže s "únavou brzd" hlásí M. Grönholm a R. Burns, (přes údajné potíže M. Grönholm vyhrává RZ a R. Burns dojel druhý se ztrátou +10,5 vteřiny), třetí v RZ dojel H. Rovanperä. M. Martin hlásí technické potíže stejně tak jako D. Auriol. Nejhůře však dopadl C.Sainz. Ten v průběhu RZ dojel D. Auriola a při objíždění jeho vozu se dostal do míst, kde byla utržená krajnice. Sjel z trati v místě kde nebyl žádný divák. Podařilo se mu sice z pasti vyprostit ale dojel v RZ na 59. místě se ztrátou 13 minut 55,9 vteřiny na vítěze a to znamenalo propad v průběžném pořadí na 31. místo. Průběžné pořadí po 10. RZ bylo následující: vedl M. Grönholm, druhý se držel M. Martin se ztrátou +1:02,4 minuty, na třetí místo se propracoval R. Burns se ztrátou +3,1 vteřiny na druhého M. Martina. Na čtvrté místo se propadl P. Solberg, pátý jel H. Rovanperä a šestý S. Loeb. První jezdec týmu Škoda T. Gardemeister se skvělou jízdou propracoval na osmé místo průběžného pořadí, ale D. Auriol se propadl po technických problémech na dvanáctou příčku. V jedenácté RZ M. Martin odrazil atak R. Burnse, naopak o jednu příčku se propadl T. Gardemeister (9), který neustál pro změnu atak K. Sohlberga na Mitsubishi Lancer WRC. Po technických potížích s pneumatikou se propadá P. Solberg, před kterého se dostal H. Rovanperä s minimálním náskokem (+0,5 vteřiny).

Dramaticky se vyvíjel konec druhé etapy. V RZ havaruje vedoucí muž průběžného pořadí M. Grönholm a jeho náskok se tak snížil na 26,2 vteřiny.V levotočivé zatáčce M. Grönholm přehnal nájezdovou rychlost a vůz odstředivou silou sjel do příkopu a zůstal ležet na boku. Naštěstí to bylo v místě kde byli diváci a s jejich pomocí mohl pokračovat dál. Kromě ztráty bočního okna se vozu téměř nic nestalo. Ve snaze propracovat se zpět na čtvrtou příčku se P. Solberg dostal mimo trať. Následující 14. RZ přinesla další dramatickou zápletku. Technické problémy má K. Sohlberg a propadá se 41. místo průběžného pořadí. S přemírou snahy dostat se na bednu končí havárii mimo trať H. Rovanperä a je nucen ze soutěže odstoupit. Po nenápadném upozornění definitivně zhasl motor Fordu M. Martina na RZ a smutný Estonec je nucen ze soutěže odstoupit z druhého místa průběžného pořadí. Celé startovní pole se posouvá dopředu. Skvělou jízdou, zcela nenápadně se dopředu propracoval F. Loix na šesté místo a A. McRae na sedmé místo. Pořadí je tedy následující: vede M. Grönholm, druhý je R. Burns a třetí P. Solberg. Na čtvrtém místě jede S. Loeb, pátý T. Mäkinen, šestý F. Loix a sedmý A. McRae. Osmou příčku drží T. Gardemeister, devátý jede D. Auriol a první desítku uzavírá F. Duval na Fordu. F. Duval má stejné potíže s motorem jako M. Martin, ale tomu se podaří znovu nastartovat a pokračovat v soutěži. Spanilou jízdou se z 41 pozice posunul na 23. místo C. Sainz. V závěru druhé etapy se v celkovém pořadí nic nezměnilo, na rozbahněnou trať pouze dopláceli jezdci startující vpředu. Za zaznamenání stojí posun C. Sainze na devatenácté místo průběžného pořadí a pětiminutová penalizace T. Mäkinena, který se tak propadl z páté pozice. Penalizaci T. Mäkinen dostal za pozdní příjezd do časové kontroly. To mělo být podle posledních zpráv způsobeno překročením rychlosti na přejezdu.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC 2h 42m 43,7 Průměrná rychlost 106,7 km/h
2. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 01'00,9
3. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 01'50,7
4. Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC + 02'23,7
5. Freddy Loix Hyundai Accent WRC + 05'516
6. Alister McRae Mitsubishi Lancer WRC + 06'28,8
7. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC + 06'33,5
8. Didier Auriol Škoda Octavia WRC + 07'45,7

III. Etapa neděle 13. Dubna 2003

o celkové délce 455,01 km

6. RZ o celkové délce 118,90 km

 

start 06:00 - cíl 15:30

08:23 RZ 17 TE AKAU SOUTH REVERSE (32,43 km) vítěz RZ M. Grönholm 102,3 km/h
09:06 RZ 18 TE AKAU NORTH (32,37 km) vítěz RZ R. Burns 100,9 km/h
11:19 RZ 19 RIDGE / CAMPBELL 1 (16,45 km) vítěz RZ R. Burns 98,6 km/h
11:47 RZ 20 RIDGE / CAMPBELL 2 (16,45 km) vítěz RZ M. Grönholm 97,9 km/h
12:40 RZ 21 Fyfe 1 (10,60 km) vítěz RZ R. Burns 116,3 km/h
13:10 RZ 22 Fyfe 2 (10,60 km) vítěz RZ R. Burns 117,6 km/h

MARCUS GRÖNHOLM VÍTĚZÍ !

Třetí etapa přinesla dramatické vyvrcholení letošního ročníku rally Nový Zéland. Potvrzená penalizaci odsunula T. Mäkinena z pátého místa. První "obětí" třetí etapy se stal K. Sohlberg, který byl dodatečně vyloučen za překročení časového limitu v ČK. Po technických problémech nabral ztrátu v RZ na vedoucího T. Mäkinena téměř 32 minut (+31,42). Útočit na přední pozice v průběžném pořadí začal druhý sled. Petter Solberg, dojel v RZ na druhém místě se ztrátou +4,5 vteřiny na vítěze, pátý čas v RZ zajel T. Gardemeister (+31,6) a sedmý C. Sainz (+33,4) který se snažil snížit manko z druhé etapy. Nepatrnou ztrátu nabral F. Loix, ten dokončil RZ na desátém místě a jeho náskok před T. Gardemeisterem se snížil na +24,5 vteřiny. V následující 18. RZ zabojoval D. Auriol (pátý čas na RZ), porazil T. Gardemeistera o jednu desetinu vteřiny. Přímý souboj mezi týmy Škoda a Hyundai se nekonal. Freddy Loix havaroval v 18. RZ a musel ze soutěže odstoupit. Po RZ bylo pořadí následující: bezpečně vedl M. Grönholm s náskokem 1 minuty a 13 vteřin, druhý jel R. Burns a třetí místo si držel P. Solberg který měl náskok před čtvrtým S. Loebem +1:54,7 minuty. Následující atak S. Loeba zhatil problém s převodovkou. Páté místo držel T. Gardemeister s náskokem 26,4 vteřiny před šestým A. McRaem, sedmý jel D. Auriol, který měl náskok před osmým T. Mäkinenem 29,7 vteřiny. V průběhu 20 a 21 RZ se v průběžném pořadí téměř nic neměnilo, pouze T.Mäkinen (8) snížil náskok D. Auriola (7) na +17,3 vteřiny. Drobnou časovou ztrátu zaznamenal v RZ C. Sainz, který trefil roští, poškodil levou část blatníku, ale v soutěži pokračoval dál. V poslední 22. RZ dojel D. Auriol, kterého postihly potíže s turbem až na 23 místě a to znamenalo pád na osmou pozici konečného pořadí. Nicméně to znamenalo první bod pro D. Auriola do hodnocení jezdců MS.

Nepatrný náskok šesti bodů v průběžném pořadí jezdců si vybudoval R. Burns, který ještě v letošním ročku MS rally 2003 nevyhrál, ale byl dvakrát druhý, jednou třetí a jednou pátý. Do vedení se dostal díky double tým Peugeot, který vede před týmem Citroën o pět bodů.

PROPECIA RALLY NEW ZEALAND

Konečné pořadí jezdců

1. Marcus Grönholm Peugeot 206 WRC 3h 45m 21,2 10 bodů
2. Richard Burns Peugeot 206 WRC + 01'08,7 8 bodů
3. Petter Solberg Subaru Impreza WRC + 02'09,8 6 bodů
4. Sebastien Loeb Citroen Xsara WRC + 04'15,4 5 bodů
5. Toni Gardemeister Škoda Octavia WRC + 08'13,8 4 body
6. Alister McRae Mitsubishi Lancer WRC + 09'14,2 3 body
7. Tommi Mäkinen Subaru Impreza WRC + 09'50,6 2 body
8. Didier Auriol Škoda Octavia WRC + 10'18,6 1 bod
Konečné pořadí týmů
1. Peugeot 18 bodů (1+2. místo)
2. Subaru 9 bodů (3+6. místo)
3. Škoda 6 bodů (5+7. místo)
4. Citroën 5 bodů (4. místo)
5. Ford 1 bod (8. místo)
6. Hyundai 0 bodů
Průběžné pořadí jezdci:

1. R. Burns 26 bodů

2. M. Grönholm 20 bodů
3. S. Loeb 17 bodů
4. C.McRae 17 bodů
5. C. Sainz 16 bodů
6. M. Märtin 13 bodů
7. T. Mäkinen 11 bodů

T. Gardemeister 7 bodů
D. Auriol 1 bod
Značky:

1. Peugeot 49 bodů

2. Citroën 44 bodů
3. Ford 26 bodů
4. Subaru 22 bodů
5. Škoda 12 bodů
6. Hyundai 3 body
redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)