Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 13. 1. 2017 • 04:45
6
1
Zobrazit náhledy (6)
Ford Ranger
Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali nejlépe. V Bolívii se zrušila už druhá etapa a díky neustálému zkracování přišli závodníci o více než 1500 ostrých kilometrů!

Jsem rád, že jsem doma!

Loňský Dakar si vyzkoušel v roli závodníka také Tomáš Ouředníček, bývalý spolujezdec Miroslava Zapletala. V tomto složení si v kategorii automobilů dokázali v roce 2009 dojet pro nejlepší český výsledek, když celkově skončili sedmí. Letos to ale Tomášovi nevyšlo. „Ze začátku jsem si rval žíly, že nejsme na startu. Sledovat to z domova je peklo. Ale když vidím, co se poslední dny v Bolívii děje, jsem rád, že jsem doma!“

„Zažil jsem loni, jaké to v Bolívii je. Fanoušci jsou úžasní a je to moc přátelská země. Vyjet do zdejších hor na jeden den, proč ne, ale na celý týden? Posádky výkyvy počasí nějak zvládnou, ale lituji ze všeho nejvíce mechaniky. Ti nejsou na vysokou nadmořskou výšku nijak připraveni a dřou celou noc. Všude se brodí blátem a za krk jim prší,“ dodal Ouředníček.

Mezi fanoušky se šíří názor, že Dakar se má vrátit do Afriky. To samozřejmě v současné chvíli nejde. Na africkém kontinentu se ve stejnou dobu koná již devátým rokem Africa Eco Race. Otázka tedy zní: ten jihoamerický nebo africký?

„Není to vůbec jednoduchá otázka. Když mám teď čas sledovat i Africa Eco Race, tak tam cítíte původního ducha této dálkové soutěže. Jezdci si mezi sebou pomáhají, i když jde o první místo. To by se v Jižní Americe nestalo. Jo tam vzadu, mezi amatéry, ale v Top 10 určitě ne. Jenže ono těch amatérských jezdců rok od roku ubývá. Nikdo totiž nechce sedět deset hodin v autě a z toho tak tři závodit,“ odpovídá Ouředníček. Na letošní rok plánuje starty v mistrovství světa v dálkových soutěžích cross-country se současným vozem Ford Ranger.

Proč tedy všichni nejedou raději v Africe? „Ten důvod je prostý. Startovat můžete jen tehdy, pokud máte za sebou silné sponzory. Ti logicky potřebují být vidět, a to má francouzská společnost A.S.O. (organizátor Rallye Dakar) zvládnuté perfektně. Média, sociální sítě, televizní přenosy. V tomto ohledu jsou pořadatelé Africa Eco Race o několik, možná desítky let, pozadu. A pokud se to radikálně nezmění, nikdy Africa Eco Race Rallye sledovanější Dakar nedožene ani nepředežene.“

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
13. 1. 2017 16:16
To je..
Parádní článek!:D
Pět odstavců očima závodníka, kterej na ten Dakar kouká úplně stejně od televize, jako já doma. A srovnává to s Africa Eco Race, kterej nikdy nejel, ale když to teď teda nějak po netu vidí, přijde mu to vlastně lepší. Tyvoe:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku