Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault e-Plein Air: Plážová čtyřka jezdí na elektřinu

Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Koncept Renault e-Plein Air není ničím jiným než spojením vzhledu klasické R4 v plážové verzi s technikou městského elektromobilu Twizy...

S retro elektromobily se v poslední době roztrhl pytel. Ne těmi, které si vzaly inspiraci ze starších aut svými tvary, ale elektrifikovaných veteránů. Je to dobře, nebo špatně? Toť otázka... Se svou troškou nyní přichází i francouzský Renault. Koncept e-Plein Air vychází z elegantní plážové R4 Plein Air. Ano, klasiky, kterou bylo možné potkat v šedesátých letech na jihu Francie, ale i jinde. Přitom byla původně vytvořena pro armádu!

 

Moderna si zachovala základní tvary, k přestavbě byl použit původní kousek, pravděpodobně z 80., případně 90. let. Postrádá tedy dveře jako originál, v jehož doprovodu pózuje na firemním snímku. Jen příď je trochu modifikovaná, mřížku chladiče přece nepotřebuje. Místo zadních sedadel trůní proutěný koš na zavazadla připevněný efektními koženými popruhy, kompletně v bílé barvě, stejně jako celé auto. Pod ním se nacházejí baterie.

 

Zcela otevřená „quatrelle“, chybí jí i střecha, má na bocích tmavé pruhy a sedačky jsou částečně světle modré. Mladší původ vozu prozrazuje plastová palubní deska i volant. Modernou je pak displej před řidičem, ten samozřejmě žádná R4 neměla, přístroje byly analogové. I když, modernou... sdružený ukazatel aktuální rychlosti, stavu nabití nabití baterie, teploty vzduchu a času spíše připomíná přelom milénia. Jízdní režimy D, N a R se volí pod volantem, tradiční z přístrojovky trčící „deštníková“ řadicí páka je tu jen naoko.

 

„Střeva“ nemusel vyvíjet Renault nová, použil ta, která už dávno má. Dárcem se stal čtyřkolový skútr se střechou Twizy. Za vznikem stojí firemní divize Renault Classic a specialista na díly Melun Rétro Passion. Auto bylo představeno na mezinárodním srazu 4L International ve francouzském Thenay o uplynulém víkendu.

 

Jsou nadšenci, kteří by si takové přáli alespoň v malosériové výrobě. Problémem je návratnost investic a nutnost bariérových zkoušek. Třeba Citroën tohle vyřešil, jeho moderní e-Mehari, který se dá koupit, je prakticky jen převlečený model Bluesummer EV od specialisty Bolloré. U vozítka na léto a pro zábavu člověk zase nemusí příliš řešit nedostatečný dojezd, v případě renaultu pouhých 100 km. A upřímně řečeno, tahle elektrická čtyřka je pořád hodně roztomilá...

 

Zdroje: Renault Classic, Autoblog, 4L International

 

Foto: Renault Classic

 

 

Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Doporučujeme