Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Espace 2.0 dCi - srdce jako Marat

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 21. 1. 2008 • 19:52
34
Zobrazit náhledy (34)
Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace
Instalací nového dvoulitru podřezal Renault větev třílitru. Proč ta příkrá slova?

Kdyby se na pomyslný startovní rošt postavily všechny existující dvoulitrové turbodiesely, stál by ten s kódem 2.0 dCi na pole position a ještě by se mohl s patřičným sebevědomím rozhlížet po německém okolí. Než vezmou pravověrní do rukou kyj, aby umlátili nebohého autora, doporučuji svezení. Motor v různých výkonových verzích cpe Renault i Nissan do všeho, co má kola a dovoluje to zástavbový prostor. Jak tedy hýbe vrcholná verze vyladěná na 127 kW s 1,9 tuny těžkým MPV?

Renault dodal k testu vrcholnou verzi Initiale a s automatickou převodovkou. Popravdě - posouzení vlastností motoru nemohlo mít horší podmínky: Maximální výbava obohacená o třetí řadu sedadel znamená desítky kilogramů navíc a automat toho taky hodně z živosti agregátu zakryje…nevadí, startujeme.

renault testy mpv renault testy mpv

 

Renaultí klasika v podobě zasouvací karty a tlačítka před voličem automatu funguje s lehkým zpožděním, ale spolehlivě. Už úvodní studené zachrochtání je solidně utlumeno, běžící motor je pak tichý….jak jen dvoulitrová nafta může být. Se šestistupňovým automatem sice není dynamika dechberoucí, značná část „nespokojenosti z pomalosti“ ale pramení z klasického zkreslení rychlosti. Zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce neudává, námi zjištěných 11 sekund nepovažujeme vzhledem k výše uvedeným nevýhodám za žádnou tragédii.

Ani automat nedokázal zabít skvělé parametry výkonu i točivého momentu, takže předjíždění neznamená x-sekundové rozmýšlení řidiče (zda to motor zvládne) či převodovky (jaký ksakru stupeň použít, když řidičova noha hlásí kickdown). Vše je relativní – nečekáme zázrak a dostane se nám poměrně příjemného překvapení v podobě živosti a rozumně rychlých reakcí.

renault testy mpv renault testy mpv

 

Největším překvapením je pak spotřeba – za celý test dlouhý 650 km jsme se zastavili na hodnotě 7,7 km, což je hodnota přesně na půl cesty mezi výrobcem udávanou mimoměstskou a průměrnou spotřebou.

Porovnáme-li tyto hodnoty se spotřebou a živostí turbodieselového šestiválcového třílitru, který přitom nabízí o 6 kW vyšší výkon a o 40 Nm vyšší točivý moment za cenový rozdíl 68 tisíc Kč, mnoho toho pro třílitr nehovoří.

renault testy mpv renault testy mpv

 

Dílenské zpracování interiéru dosahuje důstojné úrovně, potěší detaily typu stahovacích rolet na všech oknech a plynule posuvných sedadel v zadních řadách. Multifunkční ovladač na středovém tunelu není příliš intuitivní a vyžaduje častou vizuální kontrolu, funkčnost je ale bez výhrad. Integrovaná navigace nevyniká přehledností ani datovou nasyceností, zbytek futuristického centrálního displeje je pak čitelný jen pokud na něj nedopadá slunce, například šikmo zezadu. Kvalitně provedené čalounění světlou kůží přispívá spolu s velkou prosklenou plochou a obrovským střešním oknem k mimořádné vzdušnosti interiéru, kombinace s černošedou palubní deskou je optimální, s béžovou podlahou pak přiměřeně nepraktická. Mánii vyhánění tlačítek z palubní desky padl za oběť i červený spínač varovných blikačů, nyní je k nalezení na stropě před zrcátkem…

renault testy mpv renault testy mpv

 

Designově svébytný Espace dostal motor, který při velmi dobrém poměru cena/výkon a rozumné spotřebě představuje logickou volbu při požadavku na živější jízdu. Pohodlní zvolí automat, dynamičtí pak manuální převodovku se stejným počtem stupňů a slevou 40 tisíc.

Plusy:

  • Motor a sladění s převodovkou
  • Spotřeba
  • Zpracování interiéru
  • Prostor v prvních dvou řadách sedadel

Minusy:

  • Kapacita zavazadelníku v sedmimístné konfiguraci
  • Multifunkční ovladač

První cena vozu839.900,- (2.0 16V 100kW Genea)
První cena vozu s testovanou motorizací1.064.900,- (2.0dCi 127 kW Dynamique)
Základní cena testovaného vozu1.329.900,- (2.0dCi 127 kW Initiale)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.432.900,- (2.0dCi 127 kW Initiale)

Témata
Renault Espace 2.0 dCi
Cena základní sestavy 1 329 900 Kč
Výbava základní sestavy nárazníky v barvě karosérie, vnější kliky v barvě karosérie, vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie, disky kol z lehké slitiny 17" Aida, podélné i příčné střešní nosiče, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBV), asistenční systém brzd (s automatickými výstražnými světly), elektronický stabilizační systém ESP s kontrolou nedotáčivosti, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy pro 1. a 2. řadu sedadel, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, bezpečnostní tříbodové pásy vzadu vestavěné do sedadel, s omezovačem síly a dvojitým předpínačem, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, s omezovači síly na krajních sedadlech, systém ISOFIX na zadních krajních sedadlech, systém kontroly tlaku v pneumatikách, přední bezpečnostní opěrky hlavy, výškově nastavitelné s funkcí "Komfort", 3 výškově nastavitelné opěrky hlavy vzadu, bi-xenonové světlomety s automatickým nastavením a ostřikovači, mlhové světlomety, funkce "Follow me home" (nastavitelné zpožděné zhasínání světlometů), vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférická na straně řidiče, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektricky sklopná, s modře tónovaným sklem, dešťový + světelný senzor, variabilní posilovač řízení, přední a zadní parkovací senzor, otáčkoměr, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a hloubkově nastavitelný volant, poloautomatická parkovací brzda, elektrické ovládání skel předních a zadních dveří, elektrické impulzní ovládání skel předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, elektrická zásuvka 12 V, manžeta řadicí páky z kůže, kožený volant, automatická klimatizace s odděleným nastavení pro řidiče, spolujezdce a zadní sedadla, elektronický imobilizér s transpondérem, centrální zamykání dveří, zavazadlového prostoru a palivové nádrže s dálkovým ovládáním, automatické zamykání dveří za jízdy, příprava pro instalaci alarmu, odkládací schránka před sedadlem spolujezdce, odkládací kapsy v předních dveřích, odkládací kapsy v zadních dveřích, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, el. nast. a vyhřívaná přední sedadla typu "Captain Chair" s pamětí polohy na straně řidiče, zadní sedadla s tříbodovými bezpečnostními pásy, 3 posuvná sedadla ve 2. řadě, kožené čalounění béžová Beige, Navigační a komunikační systém Carminat s hl. ovl. tel. přes bluetooth a s rádiem 4x50W MP3 s měničem na 6 CD, dálkové ovládání anténa integrovaná v zadním okně, karta Renault "Keyless Drive", metalíza Kč
Cena testované sestavy 1 432 900 Kč
Výbava testované sestavy el. ovládané panoramatické střešní okno s krytem (45.000,-Kč), zatmavená boční skla od středního sloupku a zatmavené zadní sklo, (6.000,- Kč) dvě samostatná sedadla ve 3. řadě + kožené potahy (+52.000,- Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 127 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1750 - 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.8 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 291 / 2860
Objem nádrže (l): 83
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1890 / 710
Rozměr pneu: 225/55 R17
Renault Espace 2.0 dCi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4661
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1728
d) rozvor (mm): 2804
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 1030
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku