Renault Grand Modus a facelift pro Modus: modulární oživení
Renaultu se vloni příliš nedařilo. Jeho prodeje klesly za minulý rok o 4,7 %. Mnozí včetně Renaultu samotného to přisuzují hlavně zastaralé modelové řadě. Automobilka se tedy rozhodla zásadním způsobem svou nabídku produktů oživit. Na letošním autosalonu ve Frankfurtu automobilka představila 5 nových modelů, které mají prodejní čísla zase zlepšit. Nyní Renault uvedl jednu z dalších novinek.
Jsou to ve skutečnosti dva modely. Malé MPV Modus dostalo první inovační kúru a představil se nový Grand Modus. Tyto vozy jsou postaveny na B-platformě, kterou Renault sdílí s japonským Nissanem.
Verze Grand Modus je oproti novému Modusu větší a Renault tak využívá analogie z větších dvojic Scenic/Grand Scenic. Na délku měří 4.034 mm, rozvor má hodnotu 2.575 mm, což je v celkové délce o 15 cm a v rozvoru o 9 cm více než u krátkého Modusu. Grand Modus je vůz kategorie MPV, a jak je u Renaultu zvykem, je to vůz s pěti samostatnými sedadly a velkým kufrem (410 až 1454 litrů). Oproti Modusu je to o 50 % více prostoru pro zavazadla v základním uspořádání. Zadní sedadla jsou dělena v poměru 60/40 a jsou nezávisle polohovatelná. K tomu všemu je po voze rozmístěno mnoho malých odkládacích míst, které celkový dojem z prostornosti a praktičnosti tohoto malého vozu jenom umocňují.
Modus oproti většímu sourozenci je prezentován jako kompaktní vůz určený především do měst. S délkou 3.873 mm a zavazadelníkem 293 l je opravdovou alternativou pro lidi, kteří tráví se svým automobilem většinu času v ulicích velkoměst, ale zároveň se nechtějí tísnit v minivozech. Díky vyšší pozici za volantem může být Modus pohodlným dopravním prostředkem právě do městské džungle, kde je přehled o situaci kolem vozu nedocenitelný. Na Modusu je nyní zcela nová příď, nová světla a několik dalších detailů, představených na nové prodloužené verzi.
Jak Modus, tak i Grand Modus budou vyráběny ve španělském městě Valladolid a na trh by tyto modely měly přijít v roce 2008.