Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Kadjar 1.7 Blue dCi 4x4 – Elegán s povedeným motorem

David Bureš
Diskuze (51)

Modernizovaný Renault Kadjar podle vnějšího vzhledu možná ani nepoznáte. Větší změny se totiž udály pod kapotou, kde se objevuje nový turbodiesel 1.7 Blue dCi. A je hodně povedený.

Motor, jízdní vlastnosti


Segment kompaktních crossoverů a SUV je v posledních letech stále populárnější, a tak není divu, že do něj Renault v roce 2015 vstoupil s modelem Kadjar, odvozeným od populárního Nissanu Qashqai. Po čtyřech letech na trhu ale nastal čas modernizace, která souvisela i s nijak zázračnými prodeji. Kadjar je až v druhé polovině desítky nejprodávanějších kompaktních SUV/crossoverů v Evropě, s polovinou prodejů co bratrský Qashqai. Facelift se spíše než na designové změny zaměřil na technické úpravy, i v souvislosti s nástupem přísnějších emisních norem. Novinkou se stal konkrétně třeba turbodiesel 1.7 Blue dCi, který jsme měli čest vyzkoušet v rámci týdenního redakčního testu.

Sedmnáctistovka s obchodním označením Blue dCi 150 slouží jako vrchol naftové nabídky Kadjaru. Standardně je spárována s pohonem všech kol a šestistupňovým manuálem, automat pro ni dostupný není. Z dřívějších vyjádření značky vyplývá, že by kombinace naftového motoru, čtyřkolky a automatu byla už příliš drahá.

Bohatá výbava

Agregát Blue dCi 150 je dodáván výhradně pro nejvyšší stupeň Intens, a to za 741.900 korun. Nabízené cenové zvýhodnění v kombinaci s bonusem za výkup starého auta a využití financování však cenovku dokáže srazit až na 621.900 korun.

Kadjar navíc zaujme bohatou výbavou. Stupeň Intens totiž už čítá takové prvky, jako je dvouzónová klimatizace, multimediální a navigační systém Renault R-Link 2 se 7“ dotykovou obrazovkou, full-LED světlomety, 18palcová kola z lehkých slitin, volant čalouněný kůží Nappa nebo čalounění kombinující tkaninu s koženkou.

Lákavé cenovky nabízí také příplatková výbava. Paket Winter za 10.000 korun přidá nejen vyhřívání předních sedadel, ale rovněž vyhřívané čelní sklo. Za kožené čalounění se pak připlácí pouhých 26.000 Kč. Za výbavou nabušené auto na přiložených fotografiích tak dáte pořád přijatelných 842.900 Kč. A to prosím mluvíme o ceně bez zmíněných bonusů.

Povedený motor

Technicky motor s interním označením R9N vychází z předchozí naftové šestnáctistovky. Vrtání bylo zachováno, objem se měnil díky změně zdvihu. Přepracovaná hlava má jiné uspořádání ventilů, s tradičním párováním, se sacími vpředu a výfukovými vzadu. Čtyřválec je samozřejmě přeplňovaný, a to konkrétně turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a elektrickým aktuátorem. Nechybí ani přímé vstřikování common rail pracující s tlakem až 2000 barů. Pro snížení emisí dusíku bylo doplněno též vstřikování kapaliny AdBlue.

Motor je naladěn na 110 kW v 4000 otáčkách a 340 N.m, dostupných už od 1750 otáček, což odpovídá dané výkonové kategorii v segmentu. Přizpůsobení se aktuálním emisním normám každopádně znamená, že motor není obzvlášť živý a pocitově se vám zdá, že nějaké ty udávané koně pod kapotou chybějí. Jednotce se nejvíce líbí nad 1500 otáčkami, těsně nad volnoběhem motor poněkud duní a vibruje, zatímco nad 4000 otáček už nemá smysl ji vytáčet. Po zahřátí je ale sedmnáctistovka jinak velice kultivovaným agregátem a navíc dobře odhlučněným.

Renault Kadjar – srovnání technických dat a základní ceny s konkurencí
Model Renault Kadjar Hyundai Tucson Nissan Qashqai Škoda Karoq
Motor 1.7 Blue dCi 1.6 CRDi 1.7 dCi 2.0 TDI
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1749 1598 1749 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/4000 100/4000 110/3500 110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]  340/1750 320/2000-2250 340/1750 340/1750-3000
Převodovka 6M 6M 6M 7DS
Max. rychlost [km/h] 197 180 192 195
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6 11,4 9,5 8,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,0 5,9 5,5
Základní cena [Kč] 741.900 (621.900*) 679.990 (589.990**) 702.990 (622.990*) 766.900
*Akční cena včetně financování, ** Akční cena

Šestistupňový manuál potěší lehkým a tichým řazením, pryč je tak cvakání známé dříve třeba z Méganu. Mohlo by být ale přesnější a preciznější, byť v rámci segmentu nic, co by nějak zásadně vystupovalo z davu. To nám spíše vadil velký skok mezi jedničkou a dvojkou, kvůli němuž je hladká změna prvních převodů při rozjezdu vcelku oříšek.

Motor nicméně potěší svoji spotřebou. Na dálnici se vejdete do sedmi litrů, na okreskách se dá jezdit za nějakých 5,5 až šest litrů, což je vzhledem k vyšší stavbě crossoveru a pohonu všech kol slušná hodnota. Kolem šesti litrů se pak dá jezdit i ve městě, pokud zrovna nepostáváte v kolonách.

Renault Kadjar 1.7 Blue dCi 110 kW 4x4 Renault Kadjar 1.7 Blue dCi 110 kW 4x4

Nabízený pohon všech kol přitom nabízí tři jízdní režimy 2WD, Auto a Lock. První sází na pohon přední nápravy, druhý automaticky posílá sílu na obě nápravy podle potřeby a třetí uzamyká mezinápravovou spojku, funguje však jen do rychlosti 40 km/h. Díky možnosti preference pohonu přední nápravy Kadjar umí spotřebu dále snížit, my však většinu času nechávali vše na automatice, která sama rozhodovala, kam síla motoru poputuje.

Pořád pohodář

Na takový klídek se snadno naladíte. Z hlediska jízdních vlastností byl Kadjar vždy primárně pohodář a nejinak je tomu i po loni na trh uvedené modernizaci. Komfortnímu naladění odpovídá nejen houpavější charakter vozu – v oblouku se karoserie poměrně naklání, ale také třeba velice lehké řízení.

Automobil si dokáže poradit i s rozbitějšími silnicemi, byť se od osmnáctipalcových kol občas ozve nějaká ta ranka a karoserie se dokáže na výmolech poněkud rozkymácet. V rámci segmentu to ale není nic hrozného, a tak osmnáctek není potřeba se bát. V dálničních rychlostech nicméně počítejte s aerodynamickým šumem větru vanoucího kolem karoserie.

Na nějaké větší divočení to každopádně není. Kadjar má vcelku přísně naladěnou elektroniku, a tak jakékoliv prudké změny směru doprovází zásahy stabilizace a zásadní snížení rychlosti. Cílové klientele to ale bude vyhovovat, protože Kadjar se bezpečně postará také o nezkušené řidiče.

Renault Kadjar 1.7 Blue dCi 110 kW 4x4 Renault Kadjar 1.7 Blue dCi 110 kW 4x4

Design, interiér


Pořád elegánem

Dnešní test jsme netradičně začali od techniky, a to kvůli tomu, že nový motor 1.7 Blue dCi je tou hlavní novinkou modernizovaného Kadjaru. Oproti tomu design auta se změnil jen decentně, maska chladiče se rozšířila a má novou mřížku, jinak tvarovaný je i přední nárazník. Nový světelný podpis je pak spojujícím prvkem s ostatními modely značky. Celkově elegantní tvarování nicméně zůstalo zachováno, přičemž Kadjaru to obzvlášť sekne v nově nabízeném tmavě zeleném laku Ural.

To interiér se změnil výraznějším způsobem, když reagoval na kritiku ohledně lacinějšího vzezření. Díky novému panelu automatické klimatizace s třemi otočnými ovladači a jiné sedmipalcové dotykové obrazovce multimediálního systému R-Link 2 působí opravdu hodnotněji než dosud. Nadále se však některým lacinějším detailům nevyhnul.

Uvnitř je dostatek prostoru, dospělí si tak budou hovět i na zadních sedadlech. Pravdou ale je, že takový Hyundai Tucson je vzadu vzdušnější. Renault konkrétně doplácí na masivní výplně dveří. Zavazadelník o objemu 472 litrů je pak sice znatelně větší než v bratrském Nissanu Qashqai (410 l), taková Škoda Karoq ale umí v případě pevných zadních sedadel nabídnout 521 litrů.

Renault Kadjar 1.7 Blue dCi 110 kW 4x4 Renault Kadjar 1.7 Blue dCi 110 kW 4x4

Závěr


Závěr

Segment kompaktních crossoverů a SUV je v poslední době pěkně nabitý, a tak v něm automobilky musejí nasadit ty nejtěžší zbraně, aby uspěly. Renaultu se s modelem Kadjar zatím tolik nedařilo, což má zvrátit loni uvedená modernizace.

Interiér konečně působí hodnotněji (byť pár laciných detailů uvnitř pořád najdete) a povedl se i nový motor. 1.7 Blue dCi je kultivovaný a dobře odhlučněný agregát s přijatelnou spotřebou, byť z hlediska síly bychom od něj pocitově očekávali něco více. Zachován zůstal rovněž pohodlný podvozek a elegantní vzhled – v tmavě zelené metalíze to Kadjaru obzvlášť sekne.

Zajímavý je i poměr ceny a výbavy – testovaná varianta začíná na 741.900 korun a nabízí i takové prvky jako full-LED světlomety, hudební systém Bose s 16 reproduktory nebo navigaci. Celkově se tak dá říci, že Renault Kadjar na své straně má silné zbraně, aby zákazníky zaujal. Teď už jde jen o to, aby ho v široké nabídce kompaktních SUV a crossoverů nepřehlédli.

Nejlevnější verze modelu 539.900 Kč (1.3 TCe/103 kW  Zen)
Základ s testovaným motorem 741.900 Kč (1.7 Blue dCi/110 kW 4x4 Intens)
Testovaný vůz bez příplatků 741.900 Kč (1.7 Blue dCi/110 kW 4x4 Intens)
Testovaný vůz s výbavou 842.900 Kč (1.7 Blue dCi/110 kW 4x4 Intens)

Plusy

  • Elegantní vzhled
  • Slušná spotřeba
  • Komfortní naladění podvozku
  • Kombinace přijatelné ceny a bohaté výbavy

Minusy

  • Laciné detaily uvnitř
  • Skok mezi prvními převodovými stupni
Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (51)

Doporučujeme

Renault Kadjar 1.7 Blue dCi (110 kW) 4x4
Cena základní sestavy 741 900 Kč
Výbava základní sestavy 18“ kola z lehkých slitin, dvouzónová automatická klimatizace, dešťový a světelný senzor, full LED světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel, LED mlhová světla, šest airbagů, tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, ambientní osvětlení, čalounění kombinující látku a koženku, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, přední a zadní parkovací senzory, sada na opravu pneumatik, hands-free karta Renault, volant potažený kůží Nappa, multimediální a navigační systém Renault R-Link 2, hudební systém Arkamys s 6 reproduktory, hudební systém Bose s 16 reproduktory. Kč
Cena testované sestavy 842 900 Kč
Výbava testované sestavy Paket Winter – vyhřívání čelního skla, vyhřívání předních sedadel (+10.000,-), kožené čalounění (+26.000,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (+4.000,-), panoramatické střešní okno (+29.000,-), metalický lak (+17.000,-), paket City – parkovací senzory sledující 360° okolí vozidla, zadní parkovací kamera, aktivní parkovací asistent (+15.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1749
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.6 / 5.2
Emise CO2: 136
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 472 / 1478
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1557 / 507
Rozměr pneu: 215/55 R18
Renault Kadjar 1.7 Blue dCi (110 kW) 4x4
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4489
b) šířka (mm): 1836
c) výška (mm): 1613
d) rozvor (mm): 2646
e) rozchod vpředu (mm): 1556
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
7. 3. 2020 18:11
Re: Kadjar potřebuje
Ty to vážne nemáš v hlave v poriadku.
5. 3. 2020 18:42
Re: Bez automatu
Zapomněls na mokrá zpětná zrcátka při dešti, to je taky jeho mantra.
5. 3. 2020 18:39
Re: Sorry jako
Téhle entitě to nevysvětlíš, je to stejnej papoušek jako Ada.
Avatar - xxc
4. 3. 2020 09:04
Re: Kadjar potřebuje
Vysoka spotreba je nieco cez 6 litrov, kde ostatne auta jazdia pod 6. Rovnako pri pokuse o uspornu jazdu BMW islo za 5 l/100 km a mierne tazsi Grand Scenic 5,8 l/100. Ono by to az taky problem nebol, keby to novinari neospevovali ako usporny motor.
Avatar - xxc
4. 3. 2020 08:58
Re: Sorry jako
Ved to som chvalil, na ticho je medzi ovladacmi hlasitosti tlacitko mute :-) Toto mozno castejsie vyuzivam, ako sa hrat s hlasitostou.