Renault Kadjar po faceliftu: Hodnotnější interiér a nový turbodiesel 1.7 dCi
Renault Kadjar se od vstupu na trh v roce 2015 stal důležitou součástí nabídky značky, za tu dobu má na svém kontě přes 450.000 prodaných kusů. Tři roky jsou ale v automobilovém světě ideálním časem na facelift, kterého se Kadjar nyní skutečně dočkal. Oficiálně bude uveden na letošním pařížském autosalonu.
Nejdůležitější změnou modernizovaného Kadjaru jsou nové motory. Na straně benzinových jde o aplikaci nové třináctistovky, které se Kadjar dočkal po Scénicu, Capturu a Méganu. Přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe s filtrem pevných částic vyvinutý ve spolupráci s Mercedesem postupně nahrazuje dosavadní dvanáctistovku. V Kadjaru bude dostupný ve dvou výkonových verzích, se 103 kW a 118 kW, obě bude možné kombinovat s manuálem nebo dvouspojkovou převodovkou.
Hodně se změnilo i na straně turbodieselů, kompaktní crossover francouzské značky totiž přechází na novou generaci agregátů Blue dCi se selektivní katalytickou redukcí. Novou patnáctistovku posílenou na 85 kW už známe z Dusteru, 1.7 dCi je však novinkou, o jejímž příchodu se delší dobu mluvilo. Nabídnuta bude ve verzi se 110 kW, pořídit ji bude možné i s pohonem všech kol. Ten byl vyvinut ve spolupráci s Nissanem a nabízí tři jízdní režimy, 2wd s pohonem předních kol, Auto se samočinným rozdělováním točivého momentu mezi nápravy podle potřeby a Lock s pevně stanoveným rozdělením síly mezi nápravy, který funguje do rychlosti 40 km/h.
Renault Kadjar – technická data modernizované verze | ||||||
Motor | 1.3 TCe | 1.3 TCe | 1.3 TCe | 1.5 Blue dCi | 1.7 dCi | 1.7 dCi AWD |
Zdvihový objem [cm3] | 1332 | 1332 | 1332 | 1461 | 1749 | 1749 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 103/5000 | 117/5500 | 117/5500 | 85/3750 | 110/4000 | 110/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 240/1600 | 260/1750 | 270/1800 | 260/2000 | 340/1750 | 340/1750 |
Převodovka | 6M (7DS) | 6M | 7DS | 6M (7DS) | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 203 (203) | 210 | 210 | 189 (189) | ? | ? |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,4 (9,6) | 9,9 | 9,3 | 11,7 (11,9) | ? | ? |
Naopak design se měnil jen jemně. Z výzkumů vyplývá, že tvary Kadjaru hráli u zákazníků důležitou roli při výběru auta, a tak designéři sáhli jen po jemných retuších. Výsledkem nového předního nárazníku a širší masky chladiče s novými chromovanými prvky je atraktivnější vizáž, nový světelný podpis je pak jednotícím prvkem s ostatními Renaulty.
Uvnitř se měnil hlavně středový panel, který minimálně na fotografiích působí hodnotněji než dosud. Nová sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link 2 slibuje jasnější obraz a rychlejší reakce na pokyn, jiné ovladače klimatizace zase elegantnější vzhled. Nové dveřní panely působí hodnotněji a mají větší kapsy pro pojmutí 1,5litrové lahve, zatímco sedačky s novým čalouněním mají teď nastavitelnou délku sedáku. Měnil se i středový tunel, do něhož jsou teď aplikovány větší držáky nápojů nebo výdechy klimatizace pro cestující vzadu.