Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kadjar po faceliftu: Hodnotnější interiér a nový turbodiesel 1.7 dCi

David Bureš David Bureš 12. 9. 2018
48
18
Zobrazit náhledy (48)
Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar
Nové emisní normy znamenají u Renaultu rošádu motorů. Po novém benzinovém čtyřválci 1.3 TCe přichází očekávaný turbodiesel 1.7 dCi.

Renault Kadjar se od vstupu na trh v roce 2015 stal důležitou součástí nabídky značky, za tu dobu má na svém kontě přes 450.000 prodaných kusů. Tři roky jsou ale v automobilovém světě ideálním časem na facelift, kterého se Kadjar nyní skutečně dočkal. Oficiálně bude uveden na letošním pařížském autosalonu.

Nejdůležitější změnou modernizovaného Kadjaru jsou nové motory. Na straně benzinových jde o aplikaci nové třináctistovky, které se Kadjar dočkal po Scénicu, Capturu a Méganu. Přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe s filtrem pevných částic vyvinutý ve spolupráci s Mercedesem postupně nahrazuje dosavadní dvanáctistovku. V Kadjaru bude dostupný ve dvou výkonových verzích, se 103 kW a 118 kW, obě bude možné kombinovat s manuálem nebo dvouspojkovou převodovkou.

Hodně se změnilo i na straně turbodieselů, kompaktní crossover francouzské značky totiž přechází na novou generaci agregátů Blue dCi se selektivní katalytickou redukcí. Novou patnáctistovku posílenou na 85 kW už známe z Dusteru, 1.7 dCi je však novinkou, o jejímž příchodu se delší dobu mluvilo. Nabídnuta bude ve verzi se 110 kW, pořídit ji bude možné i s pohonem všech kol. Ten byl vyvinut ve spolupráci s Nissanem a nabízí tři jízdní režimy, 2wd s pohonem předních kol, Auto se samočinným rozdělováním točivého momentu mezi nápravy podle potřeby a Lock s pevně stanoveným rozdělením síly mezi nápravy, který funguje do rychlosti 40 km/h.

Renault Kadjar – technická data modernizované verze
Motor1.3 TCe1.3 TCe1.3 TCe1.5 Blue dCi1.7 dCi1.7 dCi AWD
Zdvihový objem [cm3]133213321332146117491749
Válce/ventily4/44/44/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min]103/5000117/5500117/550085/3750110/4000110/4000
Točivý moment [N.m/min]240/1600260/1750270/1800260/2000340/1750340/1750
Převodovka6M (7DS)6M7DS6M (7DS)6M6M
Max. rychlost [km/h]203 (203)210210189 (189)??
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,4 (9,6)9,99,311,7 (11,9)??

Naopak design se měnil jen jemně. Z výzkumů vyplývá, že tvary Kadjaru hráli u zákazníků důležitou roli při výběru auta, a tak designéři sáhli jen po jemných retuších. Výsledkem nového předního nárazníku a širší masky chladiče s novými chromovanými prvky je atraktivnější vizáž, nový světelný podpis je pak jednotícím prvkem s ostatními Renaulty.

Uvnitř se měnil hlavně středový panel, který minimálně na fotografiích působí hodnotněji než dosud. Nová sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link 2 slibuje jasnější obraz a rychlejší reakce na pokyn, jiné ovladače klimatizace zase elegantnější vzhled. Nové dveřní panely působí hodnotněji a mají větší kapsy pro pojmutí 1,5litrové lahve, zatímco sedačky s novým čalouněním mají teď nastavitelnou délku sedáku. Měnil se i středový tunel, do něhož jsou teď aplikovány větší držáky nápojů nebo výdechy klimatizace pro cestující vzadu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

chvalim
| 18. 9. 2018
"Spalenim 1kg nafty vznikne 2,7kg CO2" To jako fakt? Nemas tam drobnou chybicku v desetinnem miste? Kezdopadne pokud se ti podari spalit neco tak, aby toho po spaleni bylo vice, nez jsi spalil, a to dokonce 2,7x, bez si to urychlene nechat patentovat, tohle zmeni mnoha lidem pohled na fyziku.
Dojezdy oken
| 13. 9. 2018
Fascinujue ako sa z niecoho co bolo standardnou vybavou v minulosti stal luxusny tovar hodny pochvaly >:-[]
Dojezdy oken
| 13. 9. 2018
Kéž by to šlo naimplementovat i do předfaceliftových, aspoň na okno spolujezdce...
Rozmohl se nám tu takový nešvar
| 13. 9. 2018
Proč to nemá smysl? Já jezdím přes týden po městě, takže nafta je nesmysl. Rád si ale o víkendu zajedu na lyže, rád vyjedu k chalupě za každého počasí bez toho aniž bych musel dávat řetězy. Krom toho i ve městě na mokru (tj. vlastně celou zimu) dokáže 4×4 mnohem lépe vystřelit do provozu, když je potřeba se rychle zařadit. Jasně, na většinu z toho stačí solidní zimní pneu, ale ta kombinace benzín a 4×4 tam prostě chybí. Já bych si za ni připlatil (teda teď už ne, protože už mám benzínového Kadjara 4×2).
pekne
| 13. 9. 2018
Bezklíčkový vstup napravili už 2017.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku