Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Qashqai se dočká nové třináctistovky vyvíjené s Mercedesem. Využije novou dvouspojku

David Bureš
Diskuze (16)
Benzinová třináctistovka v Qashqaii nahradí dosavadní dvanáctistovku i šestnáctistovku. Místo CVT pak vůz nově vsadí na dvouspojkovou převodovku.

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi ve spolupráci s koncernem Daimler vyvinula nový benzinový čtyřválec o objemu 1,3 litru, který postupně nasazuje do svých aut. Debutoval v Renaultu Scénic a postupně se dostal i do dalších modelů francouzské značky – Capturu, Kadjaru nebo Méganu, mezitím ho Mercedes-Benz nasadil v nové generaci třídy A, Dacia zase v Dusteru. Nyní konečně došlo také na Nissan.

Japonská značka novou třináctistovku jako první využije v modelu Qashqai, nejprodávanějším crossoveru v Evropě. Dostupná u něj bude ve dvou výkonových variantách, se 103 kW a 117 kW, které už najdeme v nabídce Méganu nebo (Grand) Scénicu. Nahradí tak dosavadní zážehové čtyřválce 1.2 DIG-T (85 kW) a 1.6 DIG-T (120 kW).

To však není jedinou technickou novinkou. Silnější provedení 1,3litrového čtyřválce bude možné zkombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která ve voze značky Nissan slaví premiéru. Japonská automobilka se dosud u svých velkoobjemových modelů spoléhala na převodovku s plynule proměnným převodem s obchodním označením Xtronic. Obě varianty budou v Qashqaii dostupné s pohonem předních kol, stejně jako předcházející motory.

Nissan od nového benzinového agregátu slibuje nejen nižší spotřebu paliva a nižší vypouštěné emise oxidu uhličitého, ale také jemnější reakce na plyn v nízkých otáčkách, vyšší elán nebo nižší hlučnost. Motor se kvůli emisním normám dočkal filtru pevných částic, v rámci vývoje se pracovalo také na systému vstřikování, tvaru spalovací komory nebo optimalizaci turbodmychadla. Jednotka už splňuje normu Euro 6d-TEMP platnou až od příštího roku.

Nissan Qashqai – technická data nově nabízené třináctistovky
Verze1.3 140 ps1.3 160 ps1.3 160 ps DCT
Pohonpřednípřednípřední
Zdvihový objem [cm3]133213321332
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]103/5000117/5500117/5500
Točivý moment [N.m/min]240/1600260/2000270/2000
Převodovka6M6M7DS
Max. rychlost [km/h]193200?
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,58,99,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,35,4

David Bureš
Diskuze (16)
10. 10. 2018 14:09
Re: Doufám...
Aký to bol rok výroby?
10. 10. 2018 14:08
Re: Doufám...
Je to len o počte vymenených kusov, pokiaľ je to mizivé percento a mal si smolu, keď su to veľké množstvá, tak je to problém
Avatar - Cuba66
10. 10. 2018 13:45
Re: Doufám...
Ne, motor nijak upraven není a sem tam se to někomu stane. O efektu LSPI najdeš vše na Googlu, tak jen ve zkratce jde o to, že se uvolní karbon usazený na sacím ventilu a "vletí" do válce. Poté se ve fázi komprese zahřeje tak, že zapálí směs právě ještě ve fázi komprese, což vede k enormnímu nárůstu tlaku ve válci a může vést až k prasknutí pístu nebo kroužku. Provázeno je to zacinkáním, zacukáním a hlavně oblakem hnědého dýmu z výfuku :-) .
Řešením jsou oleje s aditivy na bázi magnésia místo na bázi vápníku, Opel měl tento problém taky u 1,4 Turbo v Astře K a řešili to olejem. Problém je, že jsou to oleje specifikace API SN Plus (u GM je to Dexos 1 Gen.2) a ty pro motor 1,2DIG-T nejsou schváleny. Takže si dopisuji s importem a hledám řešení jak tomu předejít.
Avatar - xxc
10. 10. 2018 11:52
Re: skoda te 1.6
Nove uz snad nastavia tak, aby to aspon zaruku vydrzalo :-) Napr. 2.0 Hdi v Peugeote sa pokazil presne na 200 014 km. Co je myslim presne, na kolko sa da predlzit zaruka. Cize zavisi od nastavenia vyrobcu.
Avatar - Ozzman
10. 10. 2018 09:30
Re: Doufám...
No, to je nedělení, pátral si, jestli to byl náhodný jev, nebo u těchto motorů pravidlo ? Je nový motor už upraven , aby se to neopakovalo ? Protože se nabízí otázka, až najedes dalších 75 tisíc, co se stane pak, hlavně to bude s velkou pravděpodobností po záruce.. ....

Mám taky zkušenost s výměnou motoru v záruce a jelikož mi bylo sděleno, že nový motor není nijak upraven a náhoda to rozhodně nebyla a záruka tento rok skončila, tak se desim , co může nastat