Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Master se představil v modernizované podobě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Automobilka Renault na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu odhalila svůj důkladně inovovaný největší užitkový model, který je zároveň nejmenší v nabídce Renault Trucks.

Modernizace Renaultu Master přinesla lehké změny v designu, novinky v oblasti pohonných jednotek i asistenčních systémů a také rozšíření palety nabízených verzí, jejichž cílem je nabídnout ještě větší nákladový prostor než tomu bylo doposud.

Ve své současné podobě se jako zcela nová generace představil Master v roce 2010 a od té doby téměř každý rok Renault prováděl nějaké úpravy v jeho technice a výbavě. Letos došlo i na design, ale změny jsou decentní a omezují se v podstatě jen na novou masku chladiče, kterou doplňuje větší, vertikálně umístěný znak automobilky.

V případě pohonných jednotek zůstal zachován objem a označení turbodieselu 2.3 dCi, ale namísto dosavadních výkonů od 74 kW do 107 kW nabídnou přepracované motory výkony od 81 kW do 121 kW.

Celkem budou v nabídce čtyři výkonové verze. První dvě s výkony 81 kW a 92 kW zastupují motory 2.3 dCi s jedním turbodmychadlem, zatímco, výkonnější verze s 99 kW a 121 kW představují provedení s dvojicí turbodmychadel, pro něž Renault užívá označení Twin Turbo.

Renault prozatím neuvádí, jak se vyšší výkon pohonných jednotek projevuje na dynamických vlastnostech modernizovaného Masteru, ale zmiňuje, že v případě nejvýkonnější verze má dojít oproti předchůdci k snížení spotřeby paliva o 1,5 l nafty na 100 km, i přes zvýšení výkonu o 11 kW a točivého momentu o 10 N.m. Pro nový Master L2H2 s výkonem 121 kW pak uvádí průměrnou spotřebu 6,9 l nafty na 100 km. Po stisknutí tlačítka ECOmode má díky úpravě průběhu točivého momentu, funkce topení a klimatizace dojít ke snížení spotřeby paliva o dalších 10 %.

Spolu s novými motory nastupují u modernizovaného Masteru i nové asistenční systémy. Součástí standardní výbavy pro všechny verze bude nová generace ESC spolu s asistentem rozjezdu ve svahu a systémem Extended Grip, zlepšujícím trakci na kluzkém povrchu.

Na přání bude k dispozici systém Trailer Swing Assist, který v případě, že zaznamená kymácení přívěsu za vozidlem spustí střídavě přibrzďování a omezování přísunu točivého momentu k poháněným kolům, až dokud se kymácení nezastaví.

Mastery s motory Twin Turbo mají být vybaveny novým variabilním posilovačem řízení, přispívajícím především k lepším manévrovacím schopnostem vozidla v nízkých rychlostech. K novinkám v nabídce výbavy bude dále patřit systém sledování tlaku v pneumatikách a širokoúhlé zrcátko, umístěné ve sluneční cloně před spolujezdcem a odhalující slepé úhly na opačné straně vozidla.

Ve výbavě na přání pak má figurovat dvojice navigačních systémů. Prvním z nich je Carminat Tom Tom a tím druhým je R & Go, který umožní propojení Masteru s chytrými telefony.

Renault v souvislosti s modernizovaným Masterem uvádí, že bude nabízen ve skutečně široké paletě verzí, jichž má být více než 350. Dodávkové provedení i nadále umožní výběr ze čtyř délek a tří výšek karoserie a chybět nebudou verze kombinované pro dopravu osob i nákladu, čistě osobní provedení, valníky s dvoudveřovou i čtyřdveřovou kabinou nebo podvozky s kabinou připravené pro montáže nejrůznějších nástaveb.

Novými přírůstky v nabídce skříňových verzí jsou největší verze L4H2 a L4H3, u nichž bude možné si místo dvoumontáže objednat zadní nápravy s jednoduchými koly. Díky tomu se zmenší podběhy v nákladovém prostoru a naopak se zvětší šířka ložné plochy mezi nimi. Díky tomu bude možné i sem umístit europaletu.

Výroba přepracovaného Masteru bude probíhat v podniku SOVAB ve francouzském Batilly. Prodejci mají začít přijímat objednávky v červnu a první vozy mají ke svým majitelů zamířit během léta.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)