Renault Megane Coupe: ceny na českém trhu od 359.900,- Kč
Spolu s modelem Megane vstupuje na náš trh i jeho sportovněji orientovaný bratříček Megane Coupé. Ten si narozdíl od pětidveřové verze vystačí se třemi výbavovými stupni Expression, Dynamique a Privilege. Další rozdíl je (pomineme-li změny v exteriéru) v možnosti volby přeplňovaného čtyřválce 2,0 TCe o výkonu 132 kW, který pod kapotou klasického Meganu (minimálně prozatím) nenajdete. Stejně jako v případě hatchbacku, i zde na jaře doplní motorovou paletu zážehový přeplňovaný 1,4 TCe o výkonu 96 kW a na podzim se milovníci dieselových agregátů mohou těšit na motor 2,0 dCi o výkonu 118 kW (s automatickou převodovkou 110 kW) a točivém momentu 380, resp. 360 Nm.
V základním výbavovém stupni Expression nalezneme například ocelová kola o rozměru 15“ s ozdobnými kryty, stejně jako u pětidveřové verze ABS, ESP, čtyři airbagy a manuální klimatizaci, dále nárazníky a vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, Renault Keyless Drive, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, vyhřívaná vnější zrcátka, elektrické ovládání předních oken, přední mlhové světlomety, stěrač zadního okna, dělená zadní opěradla, sedadlo řidiče s bederní opěrkou či rádio s CD a MP4 (4 x 15 W).
Prostřední výbava Dynamique dále nabízí například výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, 16“ kola z lehké slitiny, volant a hlavici řadicí páky v kůži, hlavové airbagy, dvouzónovou automatickou klimatizaci či matně chromované vnější kliky dveří.
Nejvyšší výbavový stupeň Privilege ke výše zmíněným prvkům navíc přidává hands-free kartu Renault, elektricky sklopná vnější zrcátka, výdechy klimatizace pro zadní sedadla či rádio vylepšené o 3D zvuk Arcamys (softwarová úprava zvuku) a Bluetooth konektivitu (4 x 30 W). S touto výbavou nelze spojit zážehovou jednotku o objemu 1,6 l.
Renault Megane Coupé- ceny na českém trhu | |||||
Motor | 1,6 | 2,0 Tce | 1,5 dCi (85k) | 1,5 dCi (105k) | 1,9 dCi |
Zdvihový objem [cm³] | 1598 | 1998 | 1461 | 1641 | 1870 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW při ot/min] | 81/6000 | 132/5500 | 63/3750 | 78/4000 | 96/3750 |
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] | 151/4250 | 300/2250 | 200/1750 | 240/2000 | 300/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 230 | 175 | 190 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,5 | 7,8 | 12,9 | 10,9 | 9,5 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 6,9 | 7,6 | 4,5 | 4,5 | 5,1 |
Cena Expression [Kč] | 359.900,- | - | 389.900,- | 409.900,- | - |
Cena Dynamique [Kč] | 394.900,- | 474.900,- | - | 444.900,- | 474.900,- |
Cena Privilege [Kč] | - | 489.900,- | - | 459.900,- | 489.900,- |
Pokud vedle sebe postavíme klasickou pětidveřovou verzi a Coupé ve stejné výbavě zjistíme, že příplatek za sportovněji střižený třídveřový vůz je 10.000,- Kč. Co tedy kupci Meganu Coupé za své peníze dostanou? Tak například oproti hatchbacku sportovnější podvozek s upravenými tlumiči a o 19% tužšími pružinami vpředu, resp. o 10% vzadu. Snížena byla také světlá výška (-12mm) a o 2,5 mm zvýšen průměr předního příčného stabilizátoru (na nynějších 22,5 mm).
Protože nebylo na předních sedadlech možno aplikovat dvojité předpínače bezpečnostních pásů, nachází se v Meganu Coupé airbagy zabraňující podklouznutí pásů při nehodě. Zádržné vaky pro pánev se nacházejí na konci sedáku (v prostoru kolen) a svým nafouknutím v případě nutnosti podklouznutí zamezí, ovšem bez přímého kontaktu s cestujícími. Megane Coupé sice svým charakterem míří spíše na mladé lidi, i ty ale jistě potěší zavazadlový prostor o objemu 344 litrů. Cestující na zadních sedadlech patrně nebudou nakloněni dlouhým výletům, mezi zadními sedáky a střechou je totiž jen 82 centimetrů (o 6 cm méně než u hatchbacku).