Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane příjde na český trh v únoru 2009, první cena do 350 tisíc Kč

Ondřej Láník
Diskuze (57)
Český dovozce Renaultů počítá s novým Méganem od února 2009, základní cena obsahuje mj. přední a boční airbagy, klimatizaci a stabilizační systém.

Nový Renault Mégane se představil na letošním pařížském autosalonu a na domácím francouzském trhu se již prodává. Na ten český by měl dorazit v prvním čtvrtletí příštího roku. Automobil s vnějšími rozměry 4295 x 1808 x 1471 mm a rozvorem 2640 mm je o 86 mm delší než předchůdce o a 96 mm delší než největší konkurent VW Golf VI. Zavazadlový prostor má základní objem 372 l, pod jeho podlahou je dalších 33 litrů. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici 1129 l (po střechu).

V níže uvedených tabulkách jsou všechny v blízké době vyráběné motorizace. Na jaře 2009 se začne prodávat nový přeplňovaný motor TCe 130, který z objemu 1,4 litru dává 96 kW při 5500 ot./min a 190 Nm při 2250 ot./min. Tento motor se postaví konkurenčním 1,4 TSI a 1,4 TJET od VW a Fiatu. V tuto chvíli není jisté, že se všechny níže uvedené varianty budou prodávat také na českém trhu.

Nepřehlédněte
Za volantem: Renault Mégane Coupé

Potvrzeno však máme, že první cena (zřejmě zážehový motor 1,6 16V) bude začínat pod 350 tisíci Kč. To je výrazně méně, než kolik napovídal přímý přepočet francouzských cen při uvedení na trh před několika týdny. V základní výbavě české specifikace nebudou scházet 2 čelní a 2 boční airbagy, klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dělené zadní sedadlo nebo stabilizační systém.

Renault Megane 2009: Přehled zážehových motorizací
Motor1.6 16V1.6 16V2.0 TCe 180
Zdvihový objem [cm3]159815981998
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]74/550081/6000132/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]148/5250151/4250300/2250
Max. rychlost [km/h]190195225
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,57,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,76,97,6
Pohotovostní hmotnost [kg]120512151330

Mégane III se zařadí k těm nemnoha automobilům, které i přes nárůst rozměrů, mají nižší provozní hmotnost než jejich předchůdce. V tomto případě se jedná v průměru o rozdíl 8 kg. Automobil vychází z platformy Nissanu Qashqai. Proti předchůdci to v praxi znamená například tužší a stabilnější pomocný rám přední nápravy. Vylepšeno bylo také řízení, které má rychlejší a přesnější reakce.

Brzdový systém nového Mégane je podle Renaultu nejlepší ve své třídě. Přední vnitřní chlazené kotouče mají průměr 296 mm a zadní plné 260 mm. Při opakovaném brzdění díky nim auto zastaví z rychlosti 100 km/h na 37 metrech. Z nové Laguny převezme Mégane dvoukomorové čelní airbagy, které umožňují přesnější naplnění tlakem odpovídajícím rychlosti kolize.

Renault Megane 2009: Přehled vznětových motorizací
Motor1.5 dCi 851.5 dCi 90 DPF1.5 dCi 1051.5 dCi 110 DPF1.9 dCi 1301.9 dCi 130 DPF
Zdvihový objem [cm3]146114611461146118701870
Válce/ventily4/24/24/24/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]63/375066/400078/400081/400096/375096/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]200/1750200/1750240/2000240/1750300/1750300/1750
Max. rychlost [km/h]175180190190205205
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,912,510,910,59,59,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,54,54,65,15,1
Pohotovostní hmotnost [kg]121512151215121513151320

Nový Renault Mégane jsme již tento týden vyzkoušeli ve Španělsku, článek s našimi prvními jízdní dojmy zveřejníme v pondělí 1.12.2009.

Nepřehlédněte
Euro NCAP: Crash test Renault Mégane

Ondřej Láník
Diskuze (57)
1. 12. 2008 09:48
Re: Úspěch zaručen
Máš pravdu, jsem blázni co rádi jezdí v tichu, bez vibrací, bez turbokopanců. Prostě jsme se zbláznili do ticha a pohody :yes: >:D
Avatar - woody-alien
30. 11. 2008 23:58
Re: Úspěch zaručen
Všechny ucpaný filtry částic z 2.0 TDI PD na tebe, ty perspektivní motore. Všichni hlavouni ve VW si rvou zbytky vlasů, že tak dlouho tenhle systém protěžovali, ale Áda to ví líp. Ať ti všechny zdechlý turba a váhy vzduchu přistanou na hlavě, aby ses konečně probudil. Ať tě ze sna straší zemětřesení studenýho TDI a proměnlivej servisní interval. >:-[] :no:
Avatar - gld
30. 11. 2008 21:54
Re: Beati pauperes spiritu
>:-[]
30. 11. 2008 20:58
Re: Design...
holt vyžadovaná bezpečnosť chodcov pýta svoje...pri náraze hlava chodca nesmie letieť až na čelné sklo, preto tie vysoké a zaoblené čumáky...
Avatar - Ada je zase tady
30. 11. 2008 19:30
Re: Úspěch zaručen
No nemyslim, ze jste vsichni blazni. Ale ti od rendliku zcela nepochybne. >:-[]