Renault Mégane příjde na český trh v únoru 2009, první cena do 350 tisíc Kč
Nový Renault Mégane se představil na letošním pařížském autosalonu a na domácím francouzském trhu se již prodává. Na ten český by měl dorazit v prvním čtvrtletí příštího roku. Automobil s vnějšími rozměry 4295 x 1808 x 1471 mm a rozvorem 2640 mm je o 86 mm delší než předchůdce o a 96 mm delší než největší konkurent VW Golf VI. Zavazadlový prostor má základní objem 372 l, pod jeho podlahou je dalších 33 litrů. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici 1129 l (po střechu).
V níže uvedených tabulkách jsou všechny v blízké době vyráběné motorizace. Na jaře 2009 se začne prodávat nový přeplňovaný motor TCe 130, který z objemu 1,4 litru dává 96 kW při 5500 ot./min a 190 Nm při 2250 ot./min. Tento motor se postaví konkurenčním 1,4 TSI a 1,4 TJET od VW a Fiatu. V tuto chvíli není jisté, že se všechny níže uvedené varianty budou prodávat také na českém trhu.
Za volantem: Renault Mégane Coupé |
Potvrzeno však máme, že první cena (zřejmě zážehový motor 1,6 16V) bude začínat pod 350 tisíci Kč. To je výrazně méně, než kolik napovídal přímý přepočet francouzských cen při uvedení na trh před několika týdny. V základní výbavě české specifikace nebudou scházet 2 čelní a 2 boční airbagy, klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dělené zadní sedadlo nebo stabilizační systém.
Renault Megane 2009: Přehled zážehových motorizací | |||
Motor | 1.6 16V | 1.6 16V | 2.0 TCe 180 |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 74/5500 | 81/6000 | 132/5500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 148/5250 | 151/4250 | 300/2250 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 195 | 225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 | 10,5 | 7,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 6,9 | 7,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1205 | 1215 | 1330 |
Mégane III se zařadí k těm nemnoha automobilům, které i přes nárůst rozměrů, mají nižší provozní hmotnost než jejich předchůdce. V tomto případě se jedná v průměru o rozdíl 8 kg. Automobil vychází z platformy Nissanu Qashqai. Proti předchůdci to v praxi znamená například tužší a stabilnější pomocný rám přední nápravy. Vylepšeno bylo také řízení, které má rychlejší a přesnější reakce.
Brzdový systém nového Mégane je podle Renaultu nejlepší ve své třídě. Přední vnitřní chlazené kotouče mají průměr 296 mm a zadní plné 260 mm. Při opakovaném brzdění díky nim auto zastaví z rychlosti 100 km/h na 37 metrech. Z nové Laguny převezme Mégane dvoukomorové čelní airbagy, které umožňují přesnější naplnění tlakem odpovídajícím rychlosti kolize.
Renault Megane 2009: Přehled vznětových motorizací | ||||||
Motor | 1.5 dCi 85 | 1.5 dCi 90 DPF | 1.5 dCi 105 | 1.5 dCi 110 DPF | 1.9 dCi 130 | 1.9 dCi 130 DPF |
Zdvihový objem [cm3] | 1461 | 1461 | 1461 | 1461 | 1870 | 1870 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 63/3750 | 66/4000 | 78/4000 | 81/4000 | 96/3750 | 96/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 200/1750 | 200/1750 | 240/2000 | 240/1750 | 300/1750 | 300/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 180 | 190 | 190 | 205 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 12,5 | 10,9 | 10,5 | 9,5 | 9,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,6 | 5,1 | 5,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1215 | 1215 | 1215 | 1215 | 1315 | 1320 |
Nový Renault Mégane jsme již tento týden vyzkoušeli ve Španělsku, článek s našimi prvními jízdní dojmy zveřejníme v pondělí 1.12.2009.
Euro NCAP: Crash test Renault Mégane |