Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Wind: Superamerica pro všechny

Renault Wind
Renault Wind
Renault Wind
Renault Wind
15 Fotogalerie
Renault se nesoustřeďuje jen na elektromobilní vlnu, ale taky na okrajové produkty, které nemají v době snižování nákladů u většiny konkurenčních automobilek šanci na zavedení do výroby.

K celé řadě sportovně zaměřených derivátů Twinga, Clia a Meganu se brzy přidá malý roadster s pevnou skládací střechou. Nový model, postavený na technickém základě Twinga, se jmenuje Renault Wind.

Nejzajímavější na celém dvoumístném vozidle je bezesporu řešení střechy, ze kterého vychází jak design, tak i další užitné vlastnosti 3,83 m dlouhé karoserie. Místo nákladných mechanismů představili Francouzi jednodušší jednodílné řešení. Otočný střešní díl se elektricky během 12 sekund odklápí směrem vzad, pod kryt v zádi vozidla. Jednoduchá konstrukce střešního dílu by mohla přinést tomuto otevřenému vozu cenovou výhodu v řádu několika tisíc euro ve srovnání s dalšími konkurenty.

Systém otvírání střechy, který má patentován designérské studio Fioravanti, se poprvé objevil na studii Alfa Romeo Vola (2001) a na Ferrari 575 Superamerica (2004).

Plochý střešní díl Renaultu Wind zabírá poměrně málo místa, ve srovnání s vícedílnými střechami malých kupé-kabrioletů, a tak v zádi zbylo nadprůměrných 270 l objemu pro zavazadla, bez ohledu na to, zda je střecha ukryta nebo ne.

Automobilka zatím nezveřejnila nic o motorech nebo dalších parametrech Windu. Vzhledem k příbuznosti s Twingem lze předpokládat instalaci malých čtyřválců 1,2 Turbo (74 kW), případně motoru 1,6 16V (98 kW) z Twinga Renault Sport. Bližší technické údaje zveřejní Renault na autosalonu v Ženevě.