Rodinka Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR přejde na tříválec
Chevrolet Volt, respektive jeho mladší sourozenci Opel Ampera a Cadillac ELR jsou prvním opravdu vážně míněným vstupem koncernu General Motors do segmentu ekologických aut a i přes pozitivní přijetí odbornou veřejností vyvolal určité nepříjemné otázky. Ačkoli se předpokládá, že jeho běžný jízdní režim zvládne pokrýt energie z akumulátorů, která má v nejlepším případě stačit na 60 km jízdy, zarazilo použití čtyřválcového motoru 1,4 l v roli "range extenderu".
Tato jednotka není zdaleka nová a ani příliš úsporná, což je trošku v kontrastu s faktem, že tato ekologicky šetrná auta stojí spoustu peněz a zasloužila by si tedy po všech stránkách vytříbenou techniku. Lepším doplňkem elektrického pohonu se zdál od počátku být spíše litrový čtyřválec ze Sparku, jenž by určitě byl lehčí a v režimu optimálních otáček by měl menší spotřebu.
Zdá se, že si toho jsou u GM vědomi také a relativně velký čtyřválec použili z ryze "amerických" pohnutek, tedy aby vůz s větším motorem působil důvěryhodněji. Teď se totiž objevují informace, že v rámci technického faceliftu (ano, skutečně se hovoří o faceliftu, nikoli o nové generaci), plánovaného na rok 2015, opravdu chystá výrazně menší motor. Nepůjde ale o ten zmíněný z aktuálního Sparku.
GM v současnosti vyvíjí společně s čínskými partnery novou generaci tříválců a čtyřválců s objemy od 1,0 do 1,5 l, přičemž se u nich počítá i s přeplňováním a právě pohonná jednotka z této nové generace by se měla objevit i v trojici ekoaut Volt, Ampera a ELR, přičemž jako nejpravděpodobnější se jeví lehký tříválec s menšími třecími ztrátami, než by měl srovnatelný čtyřválec. Představení těchto vylepšení se očekává koncem roku 2015, zahájení prodeje začne zkraje roku 2016.