Ruf CTR 3: nový sporťák se 700 koníky
Specializovaná ladičská firma Ruf se už několik let zabývá tuningem vozů Porsche. Snad každý, kdo se alespoň trochu zajímá o sportovní automobily, někdy slyšel o legendární úpravě 911 Turbo, která nesla označení Ruf CTR "Yellow Bird". K 20. výročí představení modelu CTR představila firma nový vlajkový model CTR 3. Je to zcela nové sportovní kupé, které Ruf poskládal svými silami a z vlastních zdrojů. Je pravdou, že vzhledem připomíná některý z modelů Porsche. VIP klientela byla na premiéru pozvána do Bahrajnu, protože tam otevírá společnost Ruf novou továrnu.
Ruf CTR 3 má celkové rozměry 4 445 x 1 944 x 1 200 mm. Vůz má rozvor 2 625 mm, což je téměř o 300 mm více, než u modelu 911 Carrera. Celková hmotnost je 1 400 kg. Základem je ocelový skelet a karosérie je z hliníku a uhlíkových kompozitů. Vzhled masky jasně kopíruje linie vozů Porsche, ale je zde nový nárazník a modifikované vtoky. Na střeše se objevila kapsa pro extra přísun vzduchu do motorového prostoru.
Před zadní nápravou je motor z modelu Ruf RT12. Jde původně o plochý šestiválec o objemu 3,8 l, který je v Porsche 911 Carrera S, ale ladičská firma Ruf k pohonné jednotce přidala dvojici turbodmychadel od firmy KKK. V RT12 byl přeplňovaný agregát naladěn na 650 koní, ale pro CTR 3 došlo k nové optimalizaci a výkon se posunul na 515 kW (rovných 700 k) v 7 000 ot/min. Maximální točivý moment je závratných 892 Nm. Nikoho nepřekvapí, že CTR 3 bez problémů akceleruje z klidu na stovku za 3,2 s a nejvyšší rychlost je 375 km/h.
Síla agregátu se přenáší přes šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní nápravu. CTR 3 krotí čtveřice keramických kotoučů o průměru 380 mm s šestipístkovými třmeny a systém ABS. O dobrou trakci se starají 19palcová kola vpředu a 20palcová vzadu. Rozměry pneumatik jsou 255/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR 20 vzadu. Zajímá vás cena? Ruf CTR 3 stojí 380 tis. eur včetně daně (cca 10,5 mil. Kč).