Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Samurai 4x4 Electric: Český terénní elektromobil

13. 9. 2008 • 05:18
13
7
Zobrazit náhledy (13)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Suzuki Samurai je legendou mezi malými off-roady. A právě na základě tohoto auta postavila česká společnost EVC Group terénní elektromobil Samurai 4x4 Electric.

Základem přestavby, která trvala jeden měsíc, bylo Suzuki SJ410 Samurai. Především byl benzinový motor nahrazen elektromotorem Siemens, který má nejvyšší výkon 40 kW a maximální otáčky 6000 ot./min. Nejvyšší rychlost je 120 km/h, předpokládaný dojezd je na silnici 50 km a v terénu 30 km.

Elektrická energie je uložená ve 26 gelových 12V bateriích Panasonic. Ty se nacházejí na původním místě zadních sedadel a zavazadlového prostoru. Celkové napětí je 312 V a celková energie 8,74 kWh. Dobíjení je možné z 230V rozvodné sítě, plné nabití baterií trvá 3 až 4 hodiny. Možné by bylo také použití modernějších lithiových baterií, které jsou lehčí a mají větší kapacitu.

Z auta byly odstraněny všechny přebytečné prvky, jako hlavní a směrová světla nebo přístrojový štít. Karoserie byla nalakována na bílo, ochranný rám a ráfky jsou zelené. Tato kombinace vyjadřuje šetrnost auta k životnímu prostředí. Na rozdíl od většiny elektromobilů zůstala v Samuraji převodovka.

Terénní elektromobil byl poprvé testován v terénu na červnové výstavě Autotec v Brně, kde projel polygon postavený Armádou České republiky. Další veřejné představení se uskutečnilo minulý víkend na akci Aro a Off Road Show Bratonice.

Samurai 4x4 Electric je pouze demonstračním vozidlem a vznikl v jediném exempláři. Firma EVC Group jím chce ukázat, že elektrický pohon v terénních podmínkách nezaostává za konvenčními off-roady. Po tomto projektu se chce EVC Group zabývat přestavbami klasických aut vhodných pro běžný silniční provoz.

Témata
15. 9. 2008 11:11
Re: Vyrobené někde ve stodole?
Ten predpokladany dojazd na silnici je asi velmi uzitocna informacia, najma ak zvazime, ze takto oholene auto na normalnu cestu nesmie. Nastastie, dodavam...
13. 9. 2008 20:23
Práce chvatná málo platná...
Celé to beriem len ako pokus s elektropohonom. Nič iné asi na tomto aute dôležité nebolo, vlastne asi im bolo jedno, či ho namontujú do nejakého auta, alebo do rebriňáku. Povedal by som, že toto je skôr negatívna reklama. Akoby to auto robili drevorubači, čo kúpili elektromotor a baterky niekde pod rukou. Prístroje sú vraj zbytočné, zato ťažká klasická prevodovka, ktorá pri elektromotore stráca opodstatnenie, v aute ostala. Niekto asi chcel s minimálnym úsilím a nákladmi urobiť veľkú dieru do sveta a ešte väčšiu reklamu. Výsledkom je len ukážka niečoho totál odfláknutého, s čím by sa solídny technik hanbil vyjsť na verejnosť. :no:
13. 9. 2008 11:54
Re: Vyrobené někde ve stodole?
No a hodne legracne (ale spis hloupe) pusobi ty nejakym ditetem nakreslene predni svetla, na zadni uz asi nezbyly pastelky... ;-\
13. 9. 2008 10:09
Re: Dílo kutila možná....
presne tak vypada to vazne hrozne! >:D
13. 9. 2008 07:51
Dílo kutila možná....
...ale dost nešikovného. Pod takovýhle paskvil bych se nepodepsal ani omylem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku