Samurai 4x4 Electric: Český terénní elektromobil
Základem přestavby, která trvala jeden měsíc, bylo Suzuki SJ410 Samurai. Především byl benzinový motor nahrazen elektromotorem Siemens, který má nejvyšší výkon 40 kW a maximální otáčky 6000 ot./min. Nejvyšší rychlost je 120 km/h, předpokládaný dojezd je na silnici 50 km a v terénu 30 km.
Elektrická energie je uložená ve 26 gelových 12V bateriích Panasonic. Ty se nacházejí na původním místě zadních sedadel a zavazadlového prostoru. Celkové napětí je 312 V a celková energie 8,74 kWh. Dobíjení je možné z 230V rozvodné sítě, plné nabití baterií trvá 3 až 4 hodiny. Možné by bylo také použití modernějších lithiových baterií, které jsou lehčí a mají větší kapacitu.
Z auta byly odstraněny všechny přebytečné prvky, jako hlavní a směrová světla nebo přístrojový štít. Karoserie byla nalakována na bílo, ochranný rám a ráfky jsou zelené. Tato kombinace vyjadřuje šetrnost auta k životnímu prostředí. Na rozdíl od většiny elektromobilů zůstala v Samuraji převodovka.
Terénní elektromobil byl poprvé testován v terénu na červnové výstavě Autotec v Brně, kde projel polygon postavený Armádou České republiky. Další veřejné představení se uskutečnilo minulý víkend na akci Aro a Off Road Show Bratonice.
Samurai 4x4 Electric je pouze demonstračním vozidlem a vznikl v jediném exempláři. Firma EVC Group jím chce ukázat, že elektrický pohon v terénních podmínkách nezaostává za konvenčními off-roady. Po tomto projektu se chce EVC Group zabývat přestavbami klasických aut vhodných pro běžný silniční provoz.