Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Schváleno! FCA a PSA podepsaly dohodu o fúzi. Vznikne tak čtvrtá největší automobilka světa

David Bureš
Diskuze (24)

Spojením koncernu FCA a Skupiny PSA vznikne čtvrtá největší automobilka na světě podle objemu prodeje, která ročně prodá asi 8,7 milionu aut.

Očekávané se stalo skutečností. Představenstva francouzské Skupiny PSA a italsko-amerického Fiatu Chrysler (FCA) schválila fúzi, což firmy oznámily ve společném prohlášení. Transakce by měla být uzavřena do 12 až 15 měsíců, uvedly PSA a FCA. Před spojením ještě PSA rozdá svým akcionářům 46% podíl v dodavatelské firmě Faurecia, zatímco FCA rozdá akcionářům speciální dividendu ve výši 5,5 miliardy eur.

Spojením vznikne čtvrtá největší automobilka na světě podle objemu prodeje s tržní hodnotou kolem 50 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Pod jednu střechu se tak dostane 13 značek, včetně těch s pěkně dlouhou historií, jako je Peugeot, Citroën, Fiat nebo Lancia.

Členové automobilek FCA a PSA
FCA PSA
Abarth, Alfa Romeo, Dodge, Fiat, Chrysler, Jeep, Lancia, Maserati, Ram Citroën, DS, Peugeot, Opel

Nový automobilový gigant by měl ročně dodávat na trh 8,7 milionu vozů. Většina má pocházet z třídy malých aut a kompaktů, které mají dohromady tvořit asi tři miliony vozů ročně. Větší budou pouze německý Volkswagen, japonská Toyota a francouzsko-japonská skupina Renault-Nissan-Mitsubishi.

Podle dřívějších informací francouzského ministerstva hospodářství a financí bude sloučený podnik zaměstnávat zhruba 400.000 lidí. Firmy přitom slíbily, že fúze nebude znamenat zavření některých továren. To je jistě dobrá zpráva pro zavřením ohrožené podniky ve Velké Británii či Itálii.

Automobilky si od spojení slibují především snížení vývojových a výrobních nákladů. To je potřeba hlavně v době, kdy je potřeba vyvinout moderní techniku pro nutné elektromobily nebo nákladné elektronické systémy pro automatizovanou jízdu.  

Firmy chtějí optimalizovat investice do vývoje nových platforem, motorů i nových technologií. To má do budoucna znamenat, že více než dvě třetiny prodaných aut skupiny se má soustředit do pouhých dvou platforem.

Výhodné má být i lepší rozložení prodejů mezi jednotlivé trhy – Skupina PSA doposud byla silně závislá na evropských trzích, které přitom v globálním pohledu ztrácejí na významu. Nově má 46 % obratu skupiny pocházet z Evropy a 43 % ze Severní Ameriky, což je lepší geografické rozdělení.

Vedení nového podniku má tvořit 11 členů představenstva, z nichž pět jmenuje PSA a pět FCA. Předsedou představenstva se podle dohody mezi oběma stranami stane John Elkann, dnešní předseda představenstva Fiat Chrysleru, zatímco dnešní předseda představenstva PSA, Carlos Tavares se v novém podniku stane po dobu následujících pěti let generálním ředitelem.

David Bureš
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
19. 12. 2019 12:42
Re: Kočkopes v akci
Stále sou trhy kam jdou prodávat neelektrická auta.....Amerika, část Asie, Rusko a země bývalého sojuzu, čás Evropy, Afrika, Arábie...
Avatar - Ja Prvni 123
18. 12. 2019 20:58
Re: Zavření továren nehrozí...
Twl.. ty seš fakt dobře mimo...

Jo, jsem spojení taky trochu rozpačitej.. a nevím, jestli nemám urychlit nákup Fiata, dokud je to ještě Fiat.. ale ten tvůj výrok je teda síla.

Víš vůbec, co všechno v autě máš jenom díky tomu, že to Italové vymysleli?

Jediný, v čem je VW dobrej je marketing.. a těží z ohromnýho domácího trhu.
Jak dlouho mu ale vydrží pověst, postavená na prvních Golfech?
18. 12. 2019 18:34
OT
Nevím co programátoři zase zkouší ale na úvodní stránce nemůžu skrýt video.Začne se samo přehrávat a při rolování stánky jede dolů, takže ho mám pořád na očích. Nechci žádná autoplay videa, když už tam musí být video, chci ho jedním klikem zabít tak jako dřív.
P.S. nejde mi přihlásit se pod jménem, pod kterým mám profil na MACZ
18. 12. 2019 18:09
Re: Chvála bohu....
Ok. Takže chcete říct že i když si fiat vyvinul novou platformu která už jezdí jako zakamuflovaná ve stávající gen pětistovky, upravil kvůli tomu i tovarnu v mirafiori tak teďka jako vše zruší jo? Hele to není stejné jako když PSA koupilo opel a zrušili už hotovou corsu. Fca a Psa jsou rovnoceni partneři. Ps. nová platforma a přestavba továrny stály strašný prachy.
18. 12. 2019 17:21
Re: Chvála bohu....
Nejde o nějaké poroučení. Každý od tohoto spojení něco očekává. PSA bude naopak potřebovat pomoci mimo Evropu, kde má hodně slabou pozici. Byl to i důvod, proč PSA nedávno málem zkrachoval.