Šéf Lancie: příští rok překonáme hranici 150 tisíc vozů
Jednou z nejmenších velkosériových značek v Evropě je Lancia. I když je pod křídly ozdraveného Fiatu, musí o svou budoucnost tvrdě bojovat. Zásadní obrat v tocích peněz by měla znamenat nová Delta, která se představí v polovině příštího roku.
Na Bologna Motor Show se šéf Lancie nechal slyšet, že letošní objem produkce dosáhne ke 124 tisícům vozů a příští rok se automobilka přehoupne přes 150 tisíc aut. Klíčovým modelem značky, která se postupně vrací na dříve opuštěné trhy, v tuto chvíli zůstává malý Ypsilon, který představuje dvě třetiny celkového odbytu firmy. Další necelá třetina připadá na malé MPV Musa, odvozené z Fiatu Idea. Na velké MPV Phedra a extravagantní a svým způsobem mimořádně exkluzivní Thesis zbývají řadově jednotky tisíc resp. stovky ročně prodaných vozů.
Inovované malé Lancie se zasloužily o růst značky v řádu desítek procent na nizozemském, belgickém a španělském trhu, ale většina vozů končí stále v državě Italů.
Nový model Delta HPE má příští rok přilákat zákazníky designem a luxusem. Delta konečně osloví dostatečně široké spektrum zákazníků, které Lancia potřebuje k přežití. Na konci dekády se Lancia má vrátit na trhy do Skandinávie, Velké Británie a Japonska.