Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEMA 2004: exotické Pontiaky

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Vidlicové šestiválce jsou typickou motorizací amerických automobilů. šestistupňová manuální převodovka je naopak pro tamnější vozy poměrně netypická. Obě dvě ústrojí dostala studie Pontiaku G6 GXP.

Pontiaky jsou svým vzhledem nahony vzdálené tomu, na co jsme v Evropě zvyklí. Jde o třetí největší značku GM na americkém trhu, když např. v minulém roce prodala 475 tisíc vozů. Prakticky všechny čtyřdveřové limuzíny se vyznačují značně skloněným předním i zadním sklem, velkým rozvorem vzhledem k celkové délce a jakoby přikrčeným sportovním výrazem. Snadno by se mohly přiřadit do mercedesovy kategorie "čtyřdveřová kupé".

Nejmenší z Pontiaků - model G6 - byl na Specialty Equipment Manufacturers Association Show (SEMA) představen jako studie se šestiválcem 3.6 l (205 kW) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Šetření Car Clinic během výstavy a po ní má rozhodnout zda tento G6 půjde do série. Američané již před tím podobným způsobem rozhodli o sportovních verzích GXP modelů Bonneville (podíl sportovní verze na prodeji modelu je 30 %) a Grand Prix (viz tmavá limuzína v galerii), takže výroba i malého G6 GPX je pravděpodobná.

Nejmenší skutečně dvoudveřové kupé GTO může mít pod kapotou stejný vidlicový osmiválec (small-block) jako je v corvettě, tedy přibližně čtyři sta koní z šestilitrového zdvihového objemu. Oranžová nekompromisní verze GTO Ram Air 6 (studie) má 429 kW a za rozměr zadních pneu (335/30 R20) by se nemuselo stydět ani Ferrari.





komerční sdělení:

Zimní pneumatiky – LEVNĚ a na splátky BEZ navýšení

Pokud chcete ušetřit své peníze a čas, využijte nákupu zimního obutí v některém z internetových obchodů. Ceny zde dosahují velkých rozdílů oproti cenám v kamenných pneuservisech a nyní lze on-line nakoupit i na splátky bez navýšení na Pneuexpert.cz!

Ondřej Láník
Diskuze (0)