Škoda 110 R jako targa? Minimálně jedna existuje. A je na prodej
Škoda 110 R bývá někdy označována jako Porsche východu. Ve srovnání s 911 však samozřejmě v mnoha ohledech výrazně ztrácí.
Kromě řady vcelku důležitých věcí, jako jsou výkon, jízdní vlastnosti nebo třeba prestiž, škodovka ztrácela i v nabídce karosářských verzí. K dispozici byla jen jako kupé - byl tu pochopitelně ještě výchozí sedan, ale bavme se čistě o erku.
Zato Porsche v roce 1965 na frankfurtském autosalonu představilo 911 Targa, tedy variantu s odnímatelným střešním panelem.
Mimochodem, německá automobilka po tomto řešení sáhla kvůli situaci na americkém trhu. Ve Spojených státech totiž začaly platit přísnější bezpečnostní požadavky na otevřené vozy a dokonce se objevovaly hlasy volající po úplném zákazu kabrioletů. Targa tak nabízela zajímavý kompromis mezi kabriem a kupátkem.
Porsche samozřejmě nebylo a není jedinou automobilkou, která prodávala vozidla s odnímatelným střešním panelem. Přesto možná právě tato 911 byla inspirací pro stvoření tmavě červené Škody 110 R Targa. I když - pokud bychom měli být přesní, jde spíš o T-top střechu. Ale přimhuřme oko...
Nejde samozřejmě o tovární úpravu, erko se dvěma odnímatelnými střešními panely je výsledkem úsilí jistého nadšence. Auto je aktuálně k mání, přičemž prodejce tvrdí, že jde o jedinou Škodu 110 R Targa na světě.
A také uvádí, že úprava je schválena pro provoz na pozemních komunikacích. Samotné erko bylo vyrobeno v roce 1972 a údajně je po renovaci.
Hodnocení, jak kupátku střecha s odnímatelnými díly sluší, necháme na vás. Doplníme však cenu, kterou prodejce nasadil poměrně odvážně. Vůz je k mání za 37.490 eur, což je v přepočtu 986 tisíc korun.