Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda 200 RS jako restomod? Takto by mohla vypadat

Jan Zajíc Jan Zajíc 27. 12. 2021 • 13:26
38
Zobrazit náhledy (38)
Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200RS (1974) Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS Škoda 200 RS

Škoda 200 RS patří mezi nejznámější soutěžní prototypy mladoboleslavské automobilky. Líbilo by se vám, kdyby dorazil v podobě restomodu?

Škoda 200 RS byla výsledkem snahy českého výrobce postavit vlastní soutěžní automobil s velkoobjemovým motorem. Počátkem 70. let se totiž zdálo, že úspěchů v absolutní klasifikaci náročných soutěžních podniků s mezinárodní účastí není možné dlouhodobě dosáhnout s motorem o objemu do 1300 cm³, kterým tehdy disponovala Škoda 120 S Rallye.

V rámci vývoje nového vozu brzy vznikly dva typy: jeden exemplář Škody 180 RS s motorem o objemu 1,8 litru a dvě Škody 200 RS s dvoulitrem. "Dvoustovku" poháněl čtyřválec poskytující nejvyšší výkon 120 kW při 6.000 min-1, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou Porsche. Vůz s hmotností jen lehce překračující 800 kg se v závislosti na zpřevodování dokázal rozjet až na 240 km/h.

Přestože se Škoda 200 RS dočkala i soutěžních startů, po československých rallye kláních se proháněla v letech 1974 a 1975, nakonec zůstalo jen u prototypů.

Za koncem vývoje stála změna řádů, nové předpisy totiž vylučovaly homologaci soutěžních prototypů a místo nich měla nastoupit auta vycházející ze sériových modelů. Proto se už na přelomu let 1974 a 1975 začala rodit známá Škoda 130 RS.

Prototyp 200 RS i přes poměrně krátký život fascinuje spoustu fanoušků. Jistě mezi ně patří také maďarský designér Gergely Badics, který přichází s myšlenkou restomodu tohoto pozoruhodného závoďáku.

To znamená, že si Škodu 200 RS představuje jako křížence, který nabízí charakteristický klasický design, doplněný o řadu moderních detailů. Počítá například s využitím pokročilých materiálů jako jsou uhlíková vlákna, současných technologií, typicky třeba LED osvětlení, nebo moderní techniky a zakázkového šasi. 

Designér samozřejmě začal u originálu a jeho obdivovaných proporcí, to je základ, z něhož vycházel a na který zřetelně navázal. Následně připravil několik variant podoby restomodu, z nichž vybral tu, která se mu líbila nejvíce. A tu pak také vybavil vlastní livrejí: převážně bílý vůz dostal neobvyklé polepy a číslo 26 na dveřích. A za zmínku rozhodně stojí aerodynamická kola.

Tak co, líbí?

Doporučujeme

Témata