Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda 200 RS jako restomod? Takto by mohla vypadat

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Škoda 200 RS patří mezi nejznámější soutěžní prototypy mladoboleslavské automobilky. Líbilo by se vám, kdyby dorazil v podobě restomodu?

Škoda 200 RS byla výsledkem snahy českého výrobce postavit vlastní soutěžní automobil s velkoobjemovým motorem. Počátkem 70. let se totiž zdálo, že úspěchů v absolutní klasifikaci náročných soutěžních podniků s mezinárodní účastí není možné dlouhodobě dosáhnout s motorem o objemu do 1300 cm³, kterým tehdy disponovala Škoda 120 S Rallye.

V rámci vývoje nového vozu brzy vznikly dva typy: jeden exemplář Škody 180 RS s motorem o objemu 1,8 litru a dvě Škody 200 RS s dvoulitrem. "Dvoustovku" poháněl čtyřválec poskytující nejvyšší výkon 120 kW při 6.000 min-1, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou Porsche. Vůz s hmotností jen lehce překračující 800 kg se v závislosti na zpřevodování dokázal rozjet až na 240 km/h.

Přestože se Škoda 200 RS dočkala i soutěžních startů, po československých rallye kláních se proháněla v letech 1974 a 1975, nakonec zůstalo jen u prototypů.

Za koncem vývoje stála změna řádů, nové předpisy totiž vylučovaly homologaci soutěžních prototypů a místo nich měla nastoupit auta vycházející ze sériových modelů. Proto se už na přelomu let 1974 a 1975 začala rodit známá Škoda 130 RS.

Prototyp 200 RS i přes poměrně krátký život fascinuje spoustu fanoušků. Jistě mezi ně patří také maďarský designér Gergely Badics, který přichází s myšlenkou restomodu tohoto pozoruhodného závoďáku.

To znamená, že si Škodu 200 RS představuje jako křížence, který nabízí charakteristický klasický design, doplněný o řadu moderních detailů. Počítá například s využitím pokročilých materiálů jako jsou uhlíková vlákna, současných technologií, typicky třeba LED osvětlení, nebo moderní techniky a zakázkového šasi. 

Designér samozřejmě začal u originálu a jeho obdivovaných proporcí, to je základ, z něhož vycházel a na který zřetelně navázal. Následně připravil několik variant podoby restomodu, z nichž vybral tu, která se mu líbila nejvíce. A tu pak také vybavil vlastní livrejí: převážně bílý vůz dostal neobvyklé polepy a číslo 26 na dveřích. A za zmínku rozhodně stojí aerodynamická kola.

Tak co, líbí?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme