Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto: 2006 byl nejlepší rok v historii

Dan Vořechovský
Diskuze (71)
Škoda Auto se v loňském roce poprvé přehoupla přes hranici půl milionu prodaných vozů a oznámila rekordní hospodářské výsledky.

Mladoboleslavská Škoda Auto včera oznámila výsledky hospodaření za minulý rok. Automobilka hospodařila nejlépe v historii, když na tržbách získala 203,7 miliard korun, což znamená meziroční nárůst o 8,7 %. Celkový zisk před zdaněním vzrostl o 41 % na 14,2 miliard Kč. Příznivé hospodářské výsledky jsou podle Škody výsledkem rostoucích prodejů a programů na optimalizaci nákladů. Na celkových příjmech automobilky se vzhledem k exportní povaze firmy podílel vývoz. Škoda v loňském roce vyvezla zboží v hodnotě 164,2 miliard Kč a na celkovém exportu České republiky se tak podílela 7,7 %. Počet zaměstnanců vzrostl oproti roku 2005 o 2,1 % na 27 680 pracovníků.

Člen představenstva Škody Auto Holger Kintscher vyjádřil potěšení nad finančními výsledky, avšak varoval před vývojem některých nákladových položek v České republice, zejména před soustavným posilováním měnového kurzu české koruny. Předseda představenstva Škody Auto, Detlef Wittig, nastínil další vývoj automobilky. Následující rok bude podle něj rokem Fabie. Je přesvědčen, že její druhá generace bude stejně úspěšná jako předchozí model. Wittig také potvrdil úmysly Škody výrazně expandovat na mimoevropských trzích v Číně, Rusku a Indii.

Prodej podle modelových řad
ModelPočet prodaných kusůMeziroční nárůst [%]Podíl na celkových prodejích [%]
Octavia270 274+ 15,849,2
Fabia243 982+ 3,144,4
Superb20 989- 5,03,8
Roomster14 422-2,6
Celkem549 667+ 11,7100

Škoda Auto v loňském roce prodala celkem 549 667 vozů a poprvé tak překročila hranici půl milionu prodaných automobilů. Na prodejích se v loňském roce podílely již čtyři modely: Octavia, Fabia, Superb a Roomster. Nejprodávanější byla s celkem 270 274 prodanými kusy poprvé v historii Octavia. Vůz Fabia si zakoupilo 243 982 zákazníků, model Superb zvolilo 20 989 zákazníků a nového modelu Roomster se prodalo jen 14 422 kusů. Škoda nejvíce expandovala na trzích střední a východní Evropy a také v Asii a na zámořských trzích. Nejvíce vozů se však i v loňském roce prodalo na trzích západní Evropy, celkem 301 343 vozů. Nejlépe se v tomto regionu dařilo Škodě v Německu, Velké Británii, Španělsku a Rakousku. Ve střední Evropě Škoda bodovala zejména v Polsku, kde si automobilka upevnila pozici nejprodávanější značky. Na dalších světových trzích se Škodě dařilo zejména v Indii, Turecku a Egyptě.

Prodej dle regionů
RegionPočet prodaných kusůMeziroční nárůst [%]Podíl na celkových prodejích [%]
Česká republika65 171+ 0,011,9
Západní Evropa301 343+ 9,154,8
Střední a východní Evropa (bez ČR)146 612+ 21,626,7
Ostatní (Asie, zámoří)36 541+ 21,16,6
Celkem549 667+ 11,7100

Dan Vořechovský
Diskuze (71)
25. 2. 2007 18:42
Re: Škodovka
Tak asi tě musím zklamat, ale vývoj je ještě dost samostatný. Zrovna nedávno jsem prošel kolečkem přijímacích pohovorů ve vývoji, takže můžu trošku posuzovat - všech 6 šéfů oddělení, se kterýma jsem jednal, byli Češi jak poleno ;-) A že je v rámci jedný třídy dost podobná technika stejná v celým koncernu ještě neznamená, že je třeba Octávka jenom přeplechovanej Golf... Takže přeci jenom trošku rozdíl k továrně KIA u vás. Pokud vím, je to "jenom" čistá montáž a žádný vývoj...
25. 2. 2007 15:12
Re: němci ve škodě
Ty pako, prečítal si si názov tohto článku? Volá sa že rok 2006 bol pre škodu najúspešnejší a nie či škoda je česká alebo nie je. Zalez do búdy a ticho šúchaj nohami a rozmýšlaj nad nesmrtelnostou chrústa a nerieš tu niečo o čom vieš prd. Škoda bude vždy v očiach verejnosti na celom svete ako česká značka, rovnako ako je Volvo švédske, Mazda japonská, Jaguar britský a ty s tým nič nespravíš. Ak si myslíš niečo iné tak si to kludne mysli, je to tvoje právo, ale nepresviedčaj o tom celé čechy aj so slovenskom a zmier sa s tým brat môj.
25. 2. 2007 10:45
Re: ten cikanster
Vždycky záleží na tom, s kým mluvíš. Žiju třetím rokem v Berlíně a tady Škodovek jezdí dost a spousta lidí, se kterýma jsem mluvil, o Škodovce mluví dobře. Dost lidí dokonce říká to, co si myslím taky: proč kupovat Golfa, když v OII dostanš stejnou techniku s větší užitnou hodnotou?? Holt v Německu Škoda hodně těží ze spojení s VW. I když taky jsem potkal pár lidí, kteří by do Škodovky vživotě nesedli. Jen je divný, že tihle většinou řídili obstarožní Mercy nebo BMW 8-s A k tomu pickupu - kdyby měli vyrobit 5000ks a mít na tom zisk, tak to bude nezaplatitelný. Takhle malá série se ti při normální ceně nikdy nezaplatí... A co vlastně Roomster jako dodávka? To se přece plánuje, ne? krabicový jako pickup je to taky, tak to by ti mohlo vyhovovat, ne?
24. 2. 2007 17:04
Re: ten cikanster
No vidíš, tak v tom se neshodneme. Ten luxus, vyrábět auta jen pro domácí trh, si dnes nemůže dovolit žádná automobilka. Koukni na velkou trojku v USA. Ti tendle fakt léta ignorovali a koukni, kde jsou... A zvlášť pokud má celý domácí trh nových aut roční objem okolo mezi 150-200.000 jednotek, tak ten žádnou pořádnou automobilku neuživí... A s tím, že je Škodovka stejně "domácí" jako TPCA, souhlasím jen částečně. Rozdíl (a velký) je v tom, že Škodovka má v ČR i vývoj, což u TCPA a v budoucnu i v Nošovicích bohužel asi nehrozí ;-\
24. 2. 2007 15:57
Re: ten cikanster
Tak pár poznámeček. To video neříká nic o tom, jaká se dá zažít sranda se Škodovkama, ale spíš o tom, jaký idiot se u nás dostane k řidičáku. A k nabídce Škody - kde máš řečeno, že každá firma musí vyrábět hlavně pro domácí trh a jen ten zbytek jde ven? Škoda už z českýho trhu dávno vyrostla. A že nemá v nabídce to, co ty potřebuješ. No a co? K tomu tu je konkurence, abys našel to, co hledáš, ne? V Loganu kombi máš (bez legrace) dobrou náhradu za Felicie pick-up, tak do toho jdi. Když takovejch bude víc, třeba se někdo ve Škodovce chytí za nos a zjistí, že ten trh neměli opouštět, a nebo taky ne, protože tenhle segment opustili úmyslně...