Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto v listopadu znovu rostla. Meziročně o 9,6 procenta

redakce AUTO.CZ
Diskuze (34)
Již v polovině listopadu ohlásila Škodovka, že tento rok dodala zákazníkům jeden milion vozů. Tohoto čísla tedy letos dosáhla o více než měsíc dříve než v loňském roce.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v listopadu 97.500 vozů, o 9,6 procenta více aut než za stejný měsíc loňského roku. Meziročně jde o rozdíl osmi a půl tisíce aut. K pozitivnímu vývoji prodejů přispěla silná poptávka v Číně a v Evropě.

Na největším samostatném trhu - v Číně - vzrostly prodeje meziročně o 12,1 procenta na třicet tisíc prodaných vozů. Za loňský listopad Škodovka v Číně prodala 26.800 automobilů, tedy o 3200 vozů méně.

Nejprodávanějším modelem v listopadu zůstává již tradičně Octavia, u níž prodeje meziročně vzrostly o 6,7 procenta na 38.000 kusů. Na druhém místě je Rapid s 19.500 prodanými vozy a meziročním růstem 25,1 procenta.

V počtu prodejů následuje Fabia, kterých se v listopadu prodalo 17.100 exemplářů. U tohoto modelu ale Škoda Auto zaznamenala lehký meziroční pokles, a to o 0,2 procenta. Pokles prodejů je uváděn i u modelu Yeti, kterého se v listopadu prodalo 7500 kusů, meziročně o 13,7 procenta méně.

Největší meziroční prodejní růst uvádí automobilka u modelu Superb, kterého se v listopadu prodalo 12.100 kusů, což je růst o 34,9 procenta. Nárůst hlásí i Citigo, a to o 7,2 procenta na tři tisíce prodaných aut.

„Naší mladou a moderní modelovou paletou oslovujeme ve větší míře nové skupiny zákazníků. Pozorujeme to zejména u růstu objednávek vozů s hodnotnější výbavou," uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě vzrostl prodej vozů meziročně o 10,7 procenta na 37.200, meziročně tedy o 3600 vozů více. Na svém nejsilnějším samostatném evropském trhu v Německu dosáhla značka růstu o 7,6 procenta na 14.600 vozů. O více než deset procent vzrostly prodeje v Dánsku, meziročně o 20,7 procenta, ve Velké Británii o 21,8 procenta, v Itálii o 28,9 procenta, ve Španělsku o 18,1 procenta a ve Švýcarsku o 18,3 procenta. Prodejní růst zaznamenala automobilka i v Nizozemsku, meziročně o 9,9 procenta, v Rakousku o 8,1 procenta a ve Finsku o šest procent.

Ve střední Evropě vzrostly prodeje meziročně o 7,6 procenta na 16.100 vozů, tedy o 1100 vozů více než za loňský listopad. Na domácím českém trhu dosáhla Škodovka nárůstu prodejů o 4,2 procenta, prodala celkem 8000 vozů. V Polsku rostly dodávky o 17,5 procenta, v Chorvatsku o 33,3 procenta a ve Slovinsku o 8,8 procenta.

Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka meziročně o 9,1 procenta více vozů, celkem jich v listopadu prodala 3200, o 300 více než loni. V Rusku dodala Škodovka o tři procenta více aut, 4800 vozů.

Na odbytových trzích v zámoří zaznamenala firma meziroční nárůst o 34,6 procenta na 1800 prodaných vozů. Úspěšná byla i na Novém Zélandu, kde prodala sto vozů, což je meziročně o 128 procent více.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (34)
Avatar - Barrichello
16. 12. 2016 08:44
Re: v ČR
No právě, že kupní síla je tam jinde. Tady je škodovka populární jen díky fleetům a dovozu přetočených hrkaček, jinak to mezi ostatníma lidma co nekupují na firmu/osvč žádný hit není.
15. 12. 2016 19:24
Re: Zase skoda ako kazdy den
tak jsme se poplacali smichy rukama do stehen...
Ja jsem neresil, kolik delnik v toyote bere, ale ze na rozdil od skodovky nema potrebu pravidelne stavkovat. Auta si nekupuju ale fasuju. Jsou nova a po zhuba 180 tisici se vracime leasingovce. Timto zpusobem jsem projel Opel Vectra (tragedie ve vsech smerech, poruchy, tragickej servis), 4x toyota avensis, pak chvilku oktavka, nez jsem nafasoval A4. Se 4 toyotama jsem za resil jen 2 problemy, vstrikovace (vyreseno v ramci zaruky) a zhavici svicky, kdyz mela jedna najeto 170 tisic a byl mraz snad -20. Jinak nic, coz mi na najezd pres 700 tisic prijde ok. Kazdy auto se na slunci zahreje, ale O III se zahrivala hodne rychle, asi se setri na izolacni hmote pod strechou. Kdyz srovnam A4 (cenikova cena 1,5mio) s posledni Toyotou (cenikova cena 920k), tak A4 je samozrejme lehci, ma 180 hp (automat) motor oproti 150 hp (manual) a to je znat v dynamice. A4 ma asi lepsi sedacky, ale v komfortu vede avensis. Vnejsi rozmery +/- stejne, ale uvnitr neni v A4 prakticky zadny misto (mikro schranka u ridice, pod operkou misto tak na telefon, polovicni kufr v A4). Zkusil nekdo kroutit volantem v A4 (nebo O III), kdyz je auto v klidu? To neni uplne premiovej zvuk. V toyote se mi za jizdy (treba v tomhle pocasi) nikdy nezamlzilo predni okno, v A4 po hodine jizdy zniceho nic okno zamlzeny. Kazdy novy auto smrdi, nektery vic, jiny mene, casem smrdet prestane. O III smrdela suverenne nejvic (asi lepidla, nebo nejaky rozpoustedla) a smrdela dlouho. A opravdu neni normalni, aby ti po vystoupeni z auta smrdely ruce po nejaky syntetice z volantu. O III ma proti A4 podstatne horsi klimatizaci, coz nechapu, vzhledem ke "koncernu", nedala se naladit na rozumnou uroven - bud vedro a nebo ledovej vzduch, to neni v A4 ani v toyote problem.
Avatar - Barry Lyndon
15. 12. 2016 14:04
Re: Zase skoda ako kazdy den
když už jsme u toho rozpalování na slunci a vývoje kvality, O2 nabízela (jako snad jediná v nižší střední) dvojitá laminovaná okna (všechna, tzn. i boční) s pokovenou folií (příplatek byl asi 18tis). Měl jsem to a docela dobrý (teda spíš proti hluku než slunci). U O3 (a zřejmě i u Superbu) si o něčem takovém můžeme nechat leda zdát...
15. 12. 2016 13:50
Re: v ČR
Žádný rozdíl, kupní síla je tam jinde. Taky požadavky na olítaná auta dokáží vykrýt ze svých vlastních řad. Znovu, před pár desetilitími nikdo nevzdechl po Toyotě nebo Hondě, dvojice H/K taky fungovala jinak a určitě to nebude většinově na úkor ostatních dovozců, spíš místních výrobců. Velmi dobře je to vidět na Oldsmobilech, Pontiacích, Plymouthech ne? ;-)
Avatar - _Karel_
15. 12. 2016 13:45
Re: Zase skoda ako kazdy den
Tvůj člověk? To jako úplný idi.ot?