Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda chystá nový model mezi Fabií a Octavií, milion aut ročně vyrobí poprvé v roce 2015

Ondřej Láník
Diskuze (130)
Plány Škody pro nejbližší roky byly aktualizovány a vedení firmy je postupně odhaluje. Expanze má pokračovat cestou nového nízkonákladového modelu, přímý konkurent Dacie Logan to ale nebude.

V rozhovoru pro rakouský deník OÖNachrichten uvedl šéf Škody, Reinhard Jung, že záměrem největší automobilky působící na českém území je vyrábět milion aut ročně v roce 2015.

Původní plány, z období před ekonomickou krizí, počítaly s dosažením této mety už v roce 2010 nebo 2011. Letošní objem produkce by se mohl dostat nad loňskou rekordní úroveň (675 tisíc vozů).

Důležitou roli v expanzi naplánované na následující roky hraje nový minivůz z tzv. New Small Family hierarchicky zařazený pod Fabii. Jeho příchod na trh Jung potvrdil na rok 2011, jeho výroba bude probíhat v Bratislavě.

Dalším neméně důležitým modelem bude nástupce Octavie Tour. Automobil, velikostně spadající mezi modelové řady Fabia a Octavia, bude sdílet řadu komponent se stávajícími vozy, ale dostane zcela nový design. Cílovými trhy mají být zejména ty, které se dnes dynamicky vyvíjí, ale ani export do západní Evropy není zatím vyloučen.

Jung v interview OÖNachrichten sdělil, že nová Škoda by se měla na trhu objevit do dvou let. Půjde sice o novinku stavěnou s ohledem na co nejnižší náklady, ale vzhledem k předpokládané ceně (10.000 až 12.000 euro) to přímý konkurent Dacie Logan nebude.

Ondřej Láník
Diskuze (130)
9. 11. 2009 07:36
Re: Sedan
Cenou hodně nad Loganem (10-12 K Euro), velikostí to bude asi podobné (mezi Fabkou a Oktávkou).
Záleží, jestli hodnotíte cenu nebo velikost, to jsou trochu různé kategorie...
9. 11. 2009 07:34
Re: Takže
Co se velikosti týká, Fabka je segment B a Oktávka C. Takže to bych viděl na velikost Hyundaie Accentu nebo Fiatu Linea. Ten je výrazně prostornější než Fabie a menší než Octávka. Čili takový návrat k velikosti Favorita (takový velikostně "skoro jako Golf" s méně místem vepředu a více vzadu). Teď je tu otázka, jestli auto v téhle velikosti za 10-12 tisíc euráčů je levné nebo ne. Čili buď to bude za tyhle prachy něco většího nebo vybavenějšího, ovšem o nějakém opravdu lidovém modelu se nebavíme. Takže buď normálně vybavený výz této velikosti, nebo velikost musí být aspoň cca oktávková.
Je otázka, jestli vyjde levněji dát peníze na vývoj nového modelu (a ty by se u nově vyvíjeného auta utratit musely), anebo převzít výrobně o něco dražší, ale už vyvinutou minulou Oktávku bez dalších nákladů na vývoj. Prostě jich pár udělat ve výbavě, která bude odpovídat jejich představě levného vozu a pak buď bouchat další, nebo to brejknout.
6. 11. 2009 22:54
Re: Takže
Nu nechame se prekvapit, co to vlastne bude! ;-)
6. 11. 2009 21:21
Re: Už je to vyriešené : ).
Ono existuje jeste jedno naprosto bezpracne reseni a zdarma: Jezdit po zpatku!!! >:-[]
6. 11. 2009 20:13
Re: Konečně
Preto považujem Fabiu za krok vedľa - tiež by sa mohla posnúť o pol triedy hore. ;-)