Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia RS - Přistižena v běžném silničním provozu!

Svět motorů Svět motorů 4. 5. 2013 • 08:16
8
216
Zobrazit náhledy (8)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Před finálním představením v červenci jsme zachytili Octavii RS v běžném provozu! A jenom s decentním maskováním!

Proti nedávno přistiženému prototypu Octavie Combi příjemná změna – řidič červené oktávky se nevzteká, neukazuje na nás sprostá gesta, naopak se mile usmívá. Bez zbytečné paniky nás nechává nafotit svůj služebák – octavii, která se pod make-upem z lepicí pásky tváří jako by nic. Naše trénované oko v ní ale jednoznačně poznává připravovanou sportovní verzi RS třetí generace.

Oficiální odhalení je už zkrátka za rohem (červencový Goodwood), jinak by se škodováci s očekávanou novinkou neproducírovali po pražském obchvatu za bílého dne.

A co že nám dává odvahu tvrdit, že jde zrovna o RS? Vezměme to zepředu – charakteristický znáček na masce chladiče je sice přelepený, písmenka RS můžeme ale celkem snadno identifikovat. Když si odmyslíme pásku simulující černé ochranné lišty a přelepy v oblasti mlhových světel, jde vypozorovat jiný tvar předního nárazníku a odlišnou mřížku, než má sériová octavia.

Mezi tradiční sportovní ozdoby patří křídlo na zádi, zde v docela konzervativní podobě. Minimálně ve srovnání s prvním RS. A pak ty výfuky. Zdá se, že nejde o žádné atrapy, ale poctivé funkční vyústění v rozích zádě zakomponované do koncovek netradičního hranatého tvaru.

Ještě si dovedeme představit, že bude nové RS o něco nižší než zastižený prototyp, dveřní prahy nejspíš také nezůstanou takto civilní – minimálně tomu nasvědčují kresby ze škodováckého konfigurátoru, které unikly už loni.

Pár slov z historie Octavie RS

Hvězda nového milénia

Sportovní model RS se v nabídce octavie poprvé objevil v roce 2001 a poháněl ho výhradně zážehový čtyřválec 1.8 Turbo s výkonem 132 kW a točivým momentem 235 N.m. S těmito hodnotami a pětistupňovou převodovkou se liftback vzmohl na 235 km/h a stovku pokořil za 7,9 s. Od ostatních modelů se novinka lišila nejen designem, ale i výbavou. Bonbonkem byla stokusová limitka RS WRC Edition (na snímku) za značných 895 000 Kč. Koncem roku 2002 se poprvé představilo RS Combi.

Ceny
Liftback 1.8 T/132 kW 2001 680 900 Kč
Kombi 1.8 T/132 kW 2002 735 900 Kč

skoda octavia spyphotos svetmotoru skoda octavia spyphotos svetmotoru

Nafta už jí voní

Frankfurtský autosalon 2005 ukázal druhou generaci Octavie RS v obou karoseriích, ale jen s jediným motorem 2.0 TFSI/147 kW a 280 N.m. Maximální rychlost liftbacku se zvýšila na 240 km/h a akcelerace 0-100 klesla na 7,3 s. Po roce se pod kapotou Octavie RS premiérově objevil dieselový motor, a to problémový 2.0 TDI-PD s výkonem 125 kW. Měl zde však jepičí život, RS totiž na jaře 2008 jako první škodovka dostalo přepracovaný agregát se vstřikováním common rail. Výkonové parametry zůstaly zachovány.

Ceny
Liftback 2.0 TFSI/147 kW 2006 754 900 Kč
Kombi 2.0 TDI-PD/125 kW 2006 819 900 Kč

skoda octavia spyphotos svetmotoru skoda octavia spyphotos svetmotoru

Do řady s ostatními

Octavia II prošla na podzim 2008 výrazným faceliftem, speciální verze Scout a RS si však na sjednocení s ostatními musely půl roku počkat. Kromě nové tváře se rozšířila standardní výbava RS (jako historicky první škodovka třeba získalo denní LED diody) a odlitek předních ramen vystřídal plech. Došlo i na mírné snížení hmotnosti a pořizovacích cen, ale také nové barvy – samotný konec kariéry obohatila módní zelená metalíza.

Ceny
Liftback 2.0 TSI/147 kW 2009 704 900 Kč
Kombi 2.0 TDI CR DSG/125 kW 2009 789 900 Kč

skoda octavia spyphotos svetmotoru skoda octavia spyphotos svetmotoru

Foto: David Rajdl

Související články

Témata
8. 5. 2013 11:34
Re: Redakce běžte už do ...
Jsi jeste vic tupejsi,nez jsem cekal...Precti si to jeste jednou aby jsi pochopila.Odpovezeno ti bylo,ale chapu,ze ty mas sve sny,touhy a bohuzel ti nejak nevychazeji.Ovsem to neni nas problem,ale tvuj.Proto vzdy rozvedes nesmyslnou konverzaci....
Avatar - Hammunasakra
8. 5. 2013 01:53
Re: Koukám že
To máte pravdu (Re)mastering některých (starších) nahrávek z nich dovede "vytáhnout" až NEuvěřitelný zvuk (a "odfláknutý" u nových přesný OPAK
Staré nahrávky klasiky (případně jazzu) z 5Otých 60tých let v uplynulých letech DOBŘE remsterované jsou zvukově snad to NEJlepší co znám...
PS: U toho LP vs (SA)CD srovnáváme samozřejmě STEJNÉ tituly... ;-)
PPS: To DDD mne také "dostalo", už ten nejlevnější model hrál "neuvěřitelně", ty dražší kde jsou v každé reprobedně 2 nebo i 4 DDD měniče - to už bylo skoro "nepochopitelné"
(bohužel tomu "odpovídala" i cena :-)
Avatar - eXp10it
7. 5. 2013 21:34
Re: Koukám že
V podstatě je to elektrodynamický měnič jako každý jiný (cívka + magnet) - na wiki o tom principu píšou jako "Reproduktor s ohybovou vlnou" nicméně je krásný to nepopírám.
Když píšete hudební recenze tak by jste mohla zmínit že daleko větší kvalitativní rozdíl než jestli je hudba umístěna na CD nebo na vinylu vzniká na úrovni masteringu...
Avatar - Hammunasakra
7. 5. 2013 14:09
Re: Koukám že
Přiznávám že NEvím zda to jde nazvat "reproduktor na mechanické bázi", ale když jsem zde tu formulaci zahlédla hned jsem si na DDD Driver vzpomněla a (byť se maličko "v oboru" pohybuji - píši hudební recenze na hifi-voice.com) nikdy jsem nic lepšího NEslyšela..
PS: Na German-Physiks jsem dala odkaz v předchozím příspěvku - tohle je jen VYNIKAJÍCÍ zařízení na přenos "mechanických vibrací" (a spletla jsem se, ten gramofon nebylo NĚMECKÉ Clearaudio, ale NĚMECKÝ Transrotor :yes: ;-)
Avatar - eXp10it
7. 5. 2013 13:30
Re: Koukám že
A to je ten "reproduktor na mechanické bázi", kvůli kterého jsem tady do toho threadu vůbec něco psal, nebo proč to sem dáváte?
Články odjinud