Škoda: Pohon všech kol nyní i s DSG pro Octavii a Superb
S přibývajícím věkem nejprodávanější modelové řady Škody přicházejí na trh dříve nedostupné kombinace motorů a převodovek. Kdo chtěl ještě nedávno automat pro modely s pohonem všech kol, ten měl smůlu. Od listopadu však právě takovou verzi automobilka nabídne.
Čtyřkolka s automatem bude v Octavii dostupná pro motor 2,0 TDI CR (103 kW). Vzhledem k tomu, že pohon všech kol je nabízen jen pro varianty Combi, resp. Scout, je i šestistupňové DSG s pohonem 4x4 dostupné pouze pro tyto varianty.
Příplatek za dvouspojkovou převodovku dělá 55.000,-Kč, první cena Octavie Combi 4x4 2,0 TDI (103 kW) DSG činí 644.900,-Kč (výbava Ambiente Edition CZ), Octavia Scout (Edition CZ) se stejným hnacím ústrojím se prodává za 724.900,-Kč.
Motorizace 1,8 TSI (118 kW) 4x4 zůstává v nabídce pouze se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.
O popularitě čtyřkolek svědčí to, že jen za rok 2009 se prodalo téměř čtrnáct tisíc Octavií s pohonem všech kol.
Kombinace automatu a pohonu všech kol byla pro Superb dostupná ve verzi 3,6 FSI 4x4, nyní je ale nabídka čtyřkolkových automatů rozšířena o stejný turbodiesel jako u Octavie. Na rozdíl od ní je pohon všech kol u Superbu dostupný pro liftback i pro kombi.
Nejlevnější Superb 4x4 2,0 TDI CR (103 kW) DSG se prodává za 841.900,-Kč (Ambition), příplatek za DSG činí v tomto případě 60.000,-Kč. Verze Combi startuje na 866.900,-Kč.
Motor 2,0 TDI CR (125 kW) lze sice kombinovat s pohonem všech kol nebo s automatickou převodovkou, ale verze 2,0 TDI CR (125 kW) DSG 4x4 zatím v nabídce nefiguruje.