Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda se kvůli koronaviru obává problémů se zásobováním díly

Diskuze (6)

Automobilka Škoda Auto se kvůli koronaviru obává problémů se zásobováním díly vyráběnými v Číně. Díly se dodávají do různých závodů firmy, postiženo jich tak může být v případě nedostatečných dodávek více.

Firma zaměstnancům doporučuje, aby zvážili nutnost všech svých pracovních cest do zahraničí. Kvůli koronaviru se letošní výroční tisková konference firmy uskuteční pouze on-line.

"V souvislosti s koronavirem ponechávají někteří naši čínští dodavatelé své závody nadále zavřené nebo v nich výrobu pomalu rozbíhají," řekl Kotera. "To může vést k případnému nedostatečnému zásobování díly a subkomponenty vyráběnými v Číně," uvedl.

Díly vyráběné v Číně se dodávají do závodů automobilky, kde se následně montují do aut. Co by případný výpadek dodávek způsobil, Kotera neuvedl. "U příslušných dodavatelů nadále pozorně sledujeme denní vývoj a průběžně vyhodnocujeme potenciální rizika pro výrobu vozů," řekl Kotera.

Firma nyní také řeší, jak vyjít vstříc zaměstnancům, kteří se kvůli zavřeným školám musí starat o své děti. Zaměstnanci mají podle Kotery tři možnosti, jak nastalou situaci řešit. Pokud to typ práce umožňuje, může zaměstnanec pracovat z domova, poté dostává plnou mzdu. Zaměstnanec může využít také paragraf péče o dítě, následně dostává 60 procent mzdy.

Pečovat o dítě na základě paragrafu může zaměstnanec po dobu devíti kalendářních dnů, respektive 16 kalendářních dní v případě rodičů samoživitelů. "Jak bude Škoda Auto postupovat po uplynutí devíti, respektive 16 kalendářních dnů, bude brzy upřesněno po jednání se sociálním partnerem," řekl Kotera.

Automobilka lidem také umožní po dohodě s nadřízeným čerpat dovolenou, náhradní volno nebo volno z napracovaných hodin.

Firma zaměstnancům doporučuje, aby zvážili nutnost všech svých pracovních cest do zahraničí. Vycestovat je povoleno do zemí, které nejsou podle interních nařízení považovány za rizikové.

Škoda Auto musela kvůli zákazu hromadných akcí nad 100 lidí zrušit svou každoroční výroční tiskovou konferenci, která se měla konat 23. března. Finanční výsledky za loňský rok a plány do budoucna tak firma oznámí pouze formou živého přenosu přes internet bez účasti publika, uvedl Kotera.

Škoda Auto loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34.000 lidí.

Diskuze (6)

Doporučujeme

12. 3. 2020 15:00
Re: ???
Na zaciatku nebola cenova konkurencie schopnost, ale maximalizacia zisku. A teraz uz nie je cesta spet ak chces udrzat cenu.
12. 3. 2020 12:44
Re: ???
Asi tak, že ťa nastavené pravidlá prv-neskôr donútia nakupovať z Číny, aby si ostal cenovo konkurencieschopný. V likvidovaní vlastných firiem a hádzaní polien pod nohy svojim ľuďom je Brusel majster nad majstrov.
11. 3. 2020 22:47
Re: ???
Ale kdeze brusel. To je vina nenazranych nakupcich. Hlavne mit vsechno co nejlevnejsi vic neresi. Dobre jim tak at si ted lamou hlavu jak to logisticky zvladnout.
11. 3. 2020 18:52
Re: ???
A ako presne za toto moze Brusel?
11. 3. 2020 18:35
???
to, že se část dílů dováží z Číny můžeme poděkovat slavnému Bruselu. Jsem zvědavý čím se zalepí díra. která tady hrozí. Může se jednat i o 6 měsíců. A to není jen Škodovka ale celá EU :no: :no:
Je to hnus