Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla může kvůli koronaviru čelit žalobě, dodávala totiž vozy se starou technikou

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Po úspěšném vstupu na čínský trh má Tesla zaděláno na pořádnou soudní tahanici s nespokojenými zákazníky, kteří dostali Model 3 se zastaralou technikou.

Epidemie nového koronaviru narušila zásobovací řetězec v celé řadě čínských závodů, což se dotklo i šanghajského závodu Gigafactory 3. Tesla musela tento závod nejprve zcela uzavřít, problémy však neustaly ani po obnovení provozu.

Tesle se například nedostávalo řídící jednotky pro systém plně autonomního řízení, známé pod zkratkou HW 3.0 (Hardware 3.0). Ta by přitom měla být od dubna minulého roku součástí všech nově vyrobených automobilů, jak Tesla koncem března 2019 oznámila na Twitteru.

Ovšem zatímco by někteří jiní výrobci raději počkali na naskladnění chybějících součástek, Tesla pokračovala ve výrobě Modelu 3 pro čínský trh se starší technikou, známou pod zkratkou HW 2,5. Problémem je ale skutečnost, že o tom Tesla nikomu neřekla.

Hardware s označením 3.0 je přitom až jednadvacetkrát rychlejší, neboť byl vyvíjen přímo pro potřeby systému Tesla Full-Self Drive (FSD), tedy systému plně autonomního řízení. Ten sice automobilka stále nespustila v plném rozsahu, přesto už je zákazníkům dostupný.

Elon Musk pak na tuto zprávu prostřednictvím Twitteru zareagoval slovy, že starší jednotka byla dodána pouze zákazníkům, kteří si systém plně autonomní jízdy (FSD) neobjednali. Pokud by však později změnili názor, Tesla jim prý komponent dodatečně bezplatně vymění.

Řadě zákazníků však vadí především samotná podstata jednání Tesly, kterou označují za podvod. Na záměnu techniky se totiž přišlo v podstatě jen náhodou, když někteří čínští majitelé v Číně vyrobených elektromobilů Tesla Model 3 objevili nesrovnalosti v kódech použitého hardware.

A tak zatímco se Tesla a její podporovatelé snaží uklidnit situaci slovy o „špatné komunikaci“, nespokojení zákazníci již mluví o kontaktování právníků a podávání hromadné žaloby. Podle některých by přitom stačilo, aby dala Tesla zákazníkům na výběr: Buď HW 2.5, nebo pozdější doručení. Místo toho se teď její právní oddělení může chystat na další spor.

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Doporučujeme

Avatar - Emel
8. 3. 2020 22:12
Re: Tesla že by podváděla zákazníky?
To bych dokázal - Tesla oficiálně informovala o tom, že všechna auta budou mít 3.0... tím to fakticky "slíbila". Ano - kdyby drželi pusu, tak by to bylo složitější a mohli by tvrdit, že je to jejich věc co tam dají za čip... ale nedrželi.

Rychlost navi sice není oficiální údaj, ale je to něco, co uživatel pocítí. A pokud to pocítí a pokud byl dejme tomu Teslou uveden v omyl, tak může požadovat odškodné... minimálně třeba výměnu jednotky.

Jak se na to přišlo je asi celkem jedno, v tomhle zákon vždycky bude na straně spotřebitele.
Avatar - Emel
8. 3. 2020 22:09
Re: Tesla že by podváděla zákazníky?
Při změně technologie se to řeší určitě... třeba CR vs. PD, řetěz vs. řemen.

Když už, tak nastane spíš opačný případ... objednáš auto a za půl roku přijde s novější verzí, která by teda asi měla být obvykle lepší... a nebo je to legislativní nutnost (GPF apod.). Ale pokud bys třeba na předváděčce jel s HW 3 a pak koupil auto s 2.5 a byl tam jakýkoli rozdíl, tak to podle mě důvod ke stížnostem je.
8. 3. 2020 20:35
Re: Tesla že by podváděla zákazníky?
No s Karlem uz jsem to parkrat probiral..

Kazdy ma sve chyby.
Kdyz Muskovi, ktery se zrovna nachazel, mam dojem, uprostred vyrobniho pekla.. napsal nekdo neco tak nevybiraveho, tak se dockal nevybirave reakce.
Samozrejme, ze se mi to nelibi.
Ale Musk je obrovska osobnost a k tomu zrejme (bohuzel) patri i podobna negativa. Myslim, ze kdyby mel povahu jinou, nedokazal by toho tolik.

Tim ho ale nechci obhajovat.

Tady jde spis o to, ze se pise: Tesla muze celit zalobe...
To ma mizivy vyznam v porovnani napriklad s dieselgate.
Stejne tak Muskovi vyroky, ktere ani nebyly protipravni!
Ale fanousci Tesly jsou pry ''dobytek''. :-O

Tohle kdyz napise majitel dieseloveho Audi, tak me to opravdu vytoci. :-)

Citace:
Osmačtyřicetiletý Schmidt v srpnu u federálního soudu v Detroitu přiznal vinu ve skandálu kolem manipulací testů emisí naftových aut. Soud mu uložil nejvyšší možný sedmiletý trest vězení a pokutučtyři sta tisíc dolarů poté, co v srpnu souhlasil s dohodou o přiznání viny. Schmidt přiznal spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před americkými regulačními orgány. Původně mu hrozilo až 169 let ve vězení.
Zdroj: https://www.idnes.cz/…_eko-doprava_ane
8. 3. 2020 18:43
Re: Tesla že by podváděla zákazníky?
Tak to se ti omlouvám. Já četl jen to že se Musk ničeho nedopustil. To ze se ti to nelíbilo jsem neviděl.
8. 3. 2020 13:39
Re: Tesla že by podváděla zákazníky?
Ze tobe jako ridici Audi prijde na Tesle neco nemoralniho je zcela absurdni.

Jak dopadly DG auta v Cesku????
Zamoruji tu vzduch dal?
Emisni rekordman 3.0TDI :-O

https://www.greencarreports.com/…eselgate-scandal