Prodejce ojetin využil koronavirus k propagaci, nakaženým nabízel slevu
Neobvyklá propagační kampaň autobazaru vyvolala bouřlivé reakce. Jde o hyenismus, nebo skvělý marketing?
Nový Zéland patří se čtyřmi potvrzenými výskyty nového koronaviru na chvost zasažených zemí, přesto se místní síť autobazarů 2 Cheap Cars rozhodla využít celosvětové pozdvižení k neobvyklé marketingové kampani. A ta vyvolala pořádný poprask.
Společnost totiž na Facebook umístil propagovaný příspěvek, na kterém je fotografie muže v MHD s rouškou na obličeji. K příspěvku pak přidala komentář „Obáváte se použít veřejnou dopravu? Máme pro vás spoustu aut pod 5.000 dolarů nebo od 25 dolarů týdně.“
Placený příspěvek už sice ze sociálních sítí zmizel, ještě předtím ho však stihl zvěčnit a na diskusním fóru Reddit zveřejnit uživatel s přezdívkou AvailingPiano. A jak by se dalo očekávat, snímek brzy vyvolal bouřlivou debatu. Zatímco jedni ho považují za zdařilý či úsměvný marketingový tah, pro druhé se jedná o dosti nevhodný způsob propagace.
Můžete namítat, že příspěvek nemluví přímo o koronaviru, nicméně v dnešní době je všem jasné, že prodejce určitě nenarážel na riziko nákazy rýmou. A pravou podstatnou inzerát se netají ani ředitel společnosti 2 Cheap Cars Daniel Buckley.
Když se na něj s žádostí o komentář k nové reklamě, která se na první pohled snaží prodávat auta díky sílícím obavám z koronaviru, obrátili novináři z webu Stuff, jež na kauzu upozornili, odpověděl jim Buckley jednoduše: „Jo, je dobrá, že jo!“
Když pak dostal otázku, zda se nebojí negativních dopadů podobného přístupu, přišel prý s neobvyklou nabídkou: „Pokud máte koronavirus a budete si od nás chtít tento týden koupit auto, dáme vám slevu 500 dolarů – ale musíte nás předem varovat, abychom si nasadili roušku.“
Celkem divoký přístup k propagaci však společnosti 2 Cheap Cars není cizí, jak dodává web Stuff. Již v minulosti měla být společnost kritizována pro využívání maorské kultury v rámci výprodejů, využívání rasistického výrazu „Jap“ pro vozy importované z Japonska a snahy uplatit zákazníky kvůli pětihvězdičkovému hodnocení na Google.