Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Ženevě 2007

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Na mezinárodním autosalonu v Ženevě představila Škoda dosud nejbohatší nabídku modelů ve své novodobé historii. Na jejím stánku se téměř vše točilo kolem nové Fabie, která zde měla svou světovou premiéru.

Škoda Fabia

Nejmenší model z nabídky automobilky Škoda se v Ženevě představil ve své druhé generaci. Nová Fabia je o 22 mm delší a má větší vnitřní prostor pro cestující i jejich zavazadla. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 40 l na 300 l a po sklopení zadních sedadel může mít 1163 l, což je o 147 l více než u první generace. Zákazníci mají na výběr ze sedmi motorů – čtyř benzinových a tří naftových.

Na přání bude mimo jiné dodávána klimatizace Climatronic, audiosystémy s možností připojení přehrávače MP3 nebo iPod, projektorové halogenové světlomety s natáčením, přední mlhové světlomety s „Corner" funkcí a další prvky.

Zájemcům o odlišení vychází Škoda vstříc nabídkou bíle lakované střechy. Na ženevském autosalonu se představil barevná studie nové Fabie v černé metalické barvě Magic s perleťovým efektem, jejíž střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány stříbrnou metalickou barvou.

Škoda Fabia S2000

V prosinci 2006 představenstvo automobilky rozhodlo o dalším osudu sportovního oddělení automobilky. Výsledkem jejich rozhodnutí je příprava vozu Fabia S2000, jehož studie se představila v Ženevě.

Tento automobil vychází z hatchbacku Fabia a je navržen s ohledem na předpisy automobilové federace FIA pro kategorii Super 2000. Podle předpisů této třídy se počítá s nasazením čtyřválcového benzinového motoru s objemem 2,0 l. Studie Super 2000 je dlouhá 3992 mm, její rozvor měří 2486 mm – těmito parametry odpovídá sériovému vozu Fabia. Zásadním rozdílem je ovšem použití pohonu všech kol, stejně jako instalace robustního ochranného rámu do interiéru vozu a aplikace řady modifikovaných komponentů podle pravidel třídy S2000.

Škoda Roomster Scout

Modelovou řadu Roomster rozšiřuje verze Roomster Scout, který se má stát vozem pro aktivní trávení volného času, ale také pro cesty za prací a podnikáním. Vnější vzhled vozu je upraven sadou 19 velkoplošných plastových dílů, které vedle optické funkce současně chrání lak a ocelové díly.

Škoda Roomster Scout může být vybavena čtyřválcovými benzinovými motory 1,4 16V/63 kW (86 k) a 1,6 16V/77 kW (105 k), nebo naftovými motory 1,4 TDI PD/59 kW (80 k) a 1,9 TDI PD/77 kW (105 k). Všechny motory se standardně dodávají s pětistupňovou manuální převodovkou. Motor 1,6 16V je možné vybavit šestistupňovou automatickou převodovkou s funkcí Tiptronic. Roomster Scout může být vybaven až sedmnáctipalcovými koly.

Nové motory pro Octavii a Superb

V modelových řadách Superb a Octavia představuje Škoda nové motory. V případě modelové řady Octavia jde o moderní benzinový čtyřválec 1,8 TSI

s výkonem 118 kW (160 k) s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu. Tento motor je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a nahradí stávající agregát 2,0 FSI/110 kW.

Základní naftový motor pro řadu Superb má nyní výkon 85 kW (115 k), a vystřídal tak verzi s výkonem 77 kW (105 k). Oba nové motory se vyznačují velmi dobrou dynamikou a nízkou spotřebou.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)