Škodovky na slovenském trhu dál nejprodávanější, podíl však klesl
Škoda na Slovensku prodala za leden až duben 6371 aut, uvedlo včera slovenské Sdružení automobilového průmyslu (ZAP).
Odbyt nových osobních a malých nákladních aut ale za samotný duben meziměsíčně vyskočil o 38,5 procenta na 9309 aut proti březnovým 7507 vozům. A za první čtyři měsíce stoupl počet registrací aut o více než čtvrtinu na 31.053 vozidel.
Na druhém místě skončil za Škodou francouzský Peugeot s tržním podílem 7,1 procenta. Následoval ho německý Volkswagen, který měl na slovenském trhu za leden až duben podíl 6,8 procenta.
Od začátku roku do konce dubna stoupl o více než pětinu prodej těžkých nákladních aut nad 12 tun, a to na 1443 vozidel. Na čele žebříčku v této kategorii zůstala švédská skupina Volvo (19,4 procenta). Druhou pozici si udržela Scania (téměř 18 procent) a o třetí příčku se podělily značky DAF a Mercedes-Benz se shodným podílem 14,4 procenta.
Za první čtyři měsíce přibylo v policejních statistikách 179 nových autobusů. Meziročně je to zhruba o polovinu více.