Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Skutečně čínský průlom? Great Wall se domluvil s jedním z největších evropských dealerů

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Čínský automobilový gigant navázal spolupráci s jedním z největších dealerů automobilů na starém kontinentu. Ještě letos tak můžeme očekávat příchod minimálně jedné nové čínské značky.

Společnost Great Wall, jeden z největších výrobců automobilů na čínském trhu, měla podle informací kolegů z Auto News uzavřít strategickou spolupráci s největším dealerem automobilů na evropském trhu, společností Emil Frey, která se tak stane distributorem nových vozů značek Ora a Wey na starém kontinentu.

Čínská společnost zveřejnila svůj záměr vstoupit na evropský trh již během loňského veletrhu mobility IAA v Mnichově, kde také poodhalila svou strategii. Čínské značky by zákazníky měly oslovit jak prý prémiovými plug-in hybridy, tak dostupnými kompaktními elektromobily.

Prvním evropským trhem, kde budou novinky dostupné, se stane Německo. V Mnichově navíc od loňského roku sídlí také evropská pobočka společnosti Great Wall, která by měla zaměstnávat okolo 300 lidí.

Video se připravuje ...

Podle informací kolegů z Automobilwoche prý čínská společnost původně zvažovala výstavbu vlastních dealerství, nakonec se ale rozhodla spojit se společností Emil Frey, která může nabídnout obrovskou prodejní a servisní síť nebo zkušenosti s distribucí dílů a uváděním nových značek.

A na co se vlastně můžeme těšit? Značka Ora by měla na evropský trh uvést dostupný elektromobil Funky Cat EV, jehož vstup na německý trh se očekává v posledním čtvrtletí tohoto roku. Prémiová značka Wey by pak zákazníkům měla nabídnout plug-in hybridní SUV Coffee 01.

Německý trh sice bude první, rozhodně by však neměl být poslední. Obě značky totiž podle dostupných informací jednají o rozšiřování strategické spolupráce s cílem dostat vozy na další evropské trhy.

„Pro Great Wall Motor se jedná o milník na cestě do Evropy. Tento projekt spolupráce s Emil Frey nastavuje kurs pro náš vstup na trh a cestu zákazníkům,“ měl podle Auto News uvést Xiangjun Meng, vedoucí Great Wall pro evropské trhy.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

11. 8. 2022 12:01
Re: Nesouhlasím s čtenáři
ZNámy bol pred nejakým časom v Tibete. Doniesol aj pár fotiek z miest. Sú na nich autá samých neznámych čínskych značiek, odhadom tak 80% z nich elektromobily.
11. 8. 2022 11:59
Re: Nesouhlasím s čtenáři
To si zabil. Logika na kvadrát...
11. 8. 2022 11:55
Re: Nesouhlasím s čtenáři
Jestlipak vis, proc se v Cine diesely v osobakach (temer) neprodavaji? ;-)

Ostatne podobne jako v USA nebo Japonsku...
Avatar - WinDiesel
10. 8. 2022 19:23
Re: Nesouhlasím s čtenáři
GWM na Mazdu nestačí, ale jako jediná značka v Číně nabízí svůj vlastní diesel. :yes:
Často figuruje v crash videích z Číny, a vždycky po nárazu se rozpadá na kusy, ale to všechny čínské plečky, videí je k dispozici dostatek.
Avatar - xxc
10. 8. 2022 17:35
Re: Nesouhlasím s čtenáři
Presne tak, keď si tu ľudia kupujú v pohode toyotu a mazdu, kúpia si aj toto.