Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Skutečně čínský průlom? Great Wall se domluvil s jedním z největších evropských dealerů

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 8. 2022 • 07:23
28
6
Zobrazit náhledy (28)
Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat Ora Funky Cat WEY Coffee 01 WEY Coffee 01 WEY Coffee 01 WEY Coffee 01 WEY Coffee 01 WEY Coffee 01 WEY Coffee 01 WEY Coffee 01 WEY Coffee 01 WEY Coffee 01 WEY Coffee 01

Čínský automobilový gigant navázal spolupráci s jedním z největších dealerů automobilů na starém kontinentu. Ještě letos tak můžeme očekávat příchod minimálně jedné nové čínské značky.

Společnost Great Wall, jeden z největších výrobců automobilů na čínském trhu, měla podle informací kolegů z Auto News uzavřít strategickou spolupráci s největším dealerem automobilů na evropském trhu, společností Emil Frey, která se tak stane distributorem nových vozů značek Ora a Wey na starém kontinentu.

Čínská společnost zveřejnila svůj záměr vstoupit na evropský trh již během loňského veletrhu mobility IAA v Mnichově, kde také poodhalila svou strategii. Čínské značky by zákazníky měly oslovit jak prý prémiovými plug-in hybridy, tak dostupnými kompaktními elektromobily.

Prvním evropským trhem, kde budou novinky dostupné, se stane Německo. V Mnichově navíc od loňského roku sídlí také evropská pobočka společnosti Great Wall, která by měla zaměstnávat okolo 300 lidí.

Video se připravuje ...

Podle informací kolegů z Automobilwoche prý čínská společnost původně zvažovala výstavbu vlastních dealerství, nakonec se ale rozhodla spojit se společností Emil Frey, která může nabídnout obrovskou prodejní a servisní síť nebo zkušenosti s distribucí dílů a uváděním nových značek.

A na co se vlastně můžeme těšit? Značka Ora by měla na evropský trh uvést dostupný elektromobil Funky Cat EV, jehož vstup na německý trh se očekává v posledním čtvrtletí tohoto roku. Prémiová značka Wey by pak zákazníkům měla nabídnout plug-in hybridní SUV Coffee 01.

Německý trh sice bude první, rozhodně by však neměl být poslední. Obě značky totiž podle dostupných informací jednají o rozšiřování strategické spolupráce s cílem dostat vozy na další evropské trhy.

„Pro Great Wall Motor se jedná o milník na cestě do Evropy. Tento projekt spolupráce s Emil Frey nastavuje kurs pro náš vstup na trh a cestu zákazníkům,“ měl podle Auto News uvést Xiangjun Meng, vedoucí Great Wall pro evropské trhy.

Doporučujeme

Témata
11. 8. 2022 12:01
Re: Nesouhlasím s čtenáři
ZNámy bol pred nejakým časom v Tibete. Doniesol aj pár fotiek z miest. Sú na nich autá samých neznámych čínskych značiek, odhadom tak 80% z nich elektromobily.
11. 8. 2022 11:59
Re: Nesouhlasím s čtenáři
To si zabil. Logika na kvadrát...
11. 8. 2022 11:55
Re: Nesouhlasím s čtenáři
Jestlipak vis, proc se v Cine diesely v osobakach (temer) neprodavaji? ;-)

Ostatne podobne jako v USA nebo Japonsku...
Avatar - WinDiesel
10. 8. 2022 19:23
Re: Nesouhlasím s čtenáři
GWM na Mazdu nestačí, ale jako jediná značka v Číně nabízí svůj vlastní diesel. :yes:
Často figuruje v crash videích z Číny, a vždycky po nárazu se rozpadá na kusy, ale to všechny čínské plečky, videí je k dispozici dostatek.
Avatar - xxc
10. 8. 2022 17:35
Re: Nesouhlasím s čtenáři
Presne tak, keď si tu ľudia kupujú v pohode toyotu a mazdu, kúpia si aj toto.