Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Skvělý benzinový pětiválec emisní normy nezaříznou, slíbilo Audi. Dostane jej i Cupra či VW?

Stanislav Kolman
Diskuze (16)

Léta sbíral světová ocenění, přesto měl nejistou budoucnost. Audi však své fandy ujišťuje, že 2,5litrový pětiválec z nabídky jen tak nezmizí.

Fungování 2,5litrového pětiválce Audi vyladěného na výkon 294 kW a 480 newtonmetrů točivého momentu jsme si pochvalovali už mnohokrát, kupříkladu v testu Audi RS3. Tento skvělý benzinový motor nám v redakci dělá společnost i v těchto dnech, kdy zkoušíme Audi TT RS. A opět jsme z něj nadšeni.

Není to ale jen o našich subjektivních pocitech. Vždyť tato pohonná jednotka dominovala soutěži International Engine Of The Year Awards devět let po sobě. Až letos našla přemožitele v podobě 2,5litrového plochého čtyřválce Porsche Boxsteru S či Caymanu S.

Ani vítězné vavříny ale motoru v nejisté automobilové době nezajišťují setrvání v nabídce. Jeden čas se hodně spekulovalo o tom, že se s pětiválcem budeme muset rozloučit, aby automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku splnila stále se zpřísňující emisní normy. Generální ředitel Audi Sport Oliver Hoffmann však v rozhovoru s australskými médii uklidnil situaci a řekl, že v dohledné době motor zůstane.

Šéf sportovní divize se nechal slyšet, že jednotka bude vyhovovat přísnějším emisním normám, protože „na dosažení těchto požadavků mají velmi dobrý koncept“. Žádné další podrobnosti ale zatím neprozradil. Projektový manažer divize Sebastian Grossert dále uvedl, že Audi na tom, aby pětiválec splňoval emisní limity, pracuje už zhruba rok. V příštích letech by se měl opět objevit v modelech jako RS3 Sportback a RS3 Sedan, ale třeba i Q3 RS.

Na technické podrobnosti a inovace motoru si ještě musíme počkat. Hovoří se o tom, že se z pohonného ústrojí stane mild-hybrid s nižšími emisemi, jiní zase spekulují, že si Audi pomůže deaktivací válců.

S potvrzením budoucnosti pětiválce se opět nabízí otázka, zdali se neobjeví pod kapotou ostrého Volkswagenu Golf R. Zástupci Audi se sice dříve nechali slyšet, že motor je jejich vlastní záležitostí, přístupnost dalším automobilkám ale rozhodně není vyloučena. Ostatně o pětiválci v útrobách se spekuluje také v souvislosti s Cuprou Formentor, tak se nechme překvapit…

Stanislav Kolman
Diskuze (16)
Avatar - speedfred
28. 7. 2019 19:58
Re: Jaks to přfoukl na 600PS
Tak určite tam je ešte hodne veľká rezerva na zlepšenie.
O RS snáď nie je séria, inak odovzdávam vodičák :D
Avatar - mustafa
28. 7. 2019 19:19
Re: Jaks to přfoukl na 600PS
No, čas na zlepšení tam je :) Já mám ještě 1:53,57 s trojkovou Ofcí v RSu, co jsem koupil přítelkyni, aby měla čím jezdit :-D
Avatar - speedfred
28. 7. 2019 19:15
Re: Jaks to přfoukl na 600PS
Kurňa, pekný rozdiel vďaka podvozku. :yes:
Ja mám zatiaľ asi top čas 1:57,7 (?),sériové QV manuál.
Avatar - mustafa
28. 7. 2019 14:44
Re: Jaks to přfoukl na 600PS
Ještě když sem nesáhl na podvozek a byl upraven jen motor na cca 500hp, tak jsem dal 1:58,749s. Nyní po úpravách aby to podvozkově trochu fungovalo, tak jsem dal 1:49,497s. Měl jsem rozjeté ještě o cca 1s rychlejíš kolo, ale zbrzdil mě v posledních dvou zatáčkách Nissan 370Z Nismo. Ano, v zatáčkách.....