Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3 Sportback oficiálně: Další SUV kupé je tady, proti Q3 se neliší jen sportovnější zádí

David Bureš
Diskuze (60)

Nabídku Audi Q3 rozšiřuje další karosářská verze. Nové SUV kupé se však proti výchozímu modelu liší více, než byste čekali.

SUV kupé jsou dnes stále rostoucí kategorií, v níž Audi dosud poněkud ztrácelo na svoji konkurenci z Mnichova a Stuttgartu. Vždyť ve své nabídce mělo dosud jediné, velkou Q8, na kterou jsme si navíc museli počkat až do minulého roku, zatímco BMW už dávno prodávalo X6 a X4 a Mercedes GLE kupé a GLC kupé. Nyní však Audi tuto mezeru v nabídce vyplňuje a přichází s dalším takovým modelem. Přivítejte Q3 Sportback!

Z logiky názvosloví modelů čtyř kruhů by se nabízelo označení Q4, o kterém se v minulosti opravdu spekulovalo, zvlášť poté, co Audi získalo toto jméno od Alfy Romeo, jenže toto jméno bude užito pro teprve chystané elektrické SUV. A tak padla volba na přídomek Q3 Sportback.

Video se připravuje ...

To je ve výsledku trochu matoucí, protože Q3 Sportback se od výchozí Q3 v lecčems liší, nejde jen o novou karosářskou verzi s jinou zádí. Ta je samozřejmě osobitým prvkem novinky, odlišně tvarovaná je ale také příď s agresivnějším výrazem. I čelní sklo má jiný sklon.

Díky tvarování karoserie Q3 Sportback působí mnohem delší než výchozí model, přestože s délkou 4.500 mm je ve skutečnosti „jen“ o nějakých 16 mm delší. Zároveň je s výškou 1.560 mm o 26 mm nižší, poněkud překvapivý je pak fakt, že je též o 9 mm užší než Audi Q3. Naopak rozvor 2.680 mm je pro oba vozy shodný.

Audi Q3 Sportback – srovnání rozměrů s Q3
Model Audi Q3 Sportback Audi Q3
Délka (mm) 4.500 4484
Šířka (mm) 1840 1849
Výška (mm) 1560 1586
Rozvor (mm) 2680 2680
Objem zavazadelníku (l) 530/1400 530/1525

Rozměry znamenají, že přímý konkurent na trhu není. Mercedes GLC kupé i BMW X4 jsou o segment větší, novinka má tak rozměrově blíže vozům jako BMW X2 a Range Rover Evoque.

Přestože je Q3 Sportback primárně stylovka, myslí i na praktičnost. Zadní lavice poskytuje místa pro tři osoby, navíc je posuvná v podélném směru o 130 mm. Zavazadelník pak poskytuje objem 530 litrů, stejně jako v Q3.

Jestliže exteriér se v mnoha ohledech liší, kabina byla převzata z Q3. Standardem je zde digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25“, k němuž je alternativou větší, s úhlopříčkou 12,3“. Součástí středového panelu je pak 12,1“ obrazovka.

Základ nabídky motorů není velkým překvapením. Vrcholem bude benzinový dvoulitr 45 TFSI o výkonu 169 kW, turbodiesely zastupuje třeba 35 TDI o výkonu 110 kW.

Později však dorazí benzinová patnáctistovka 35 TFSI s deaktivací válců a nově i 48V elektrickou sítí, půjde tedy tentokrát o mildhybrid. Samozřejmostí bude nabídnutí pohonu všech kol pro vybrané motory.

Příplatková výbava zahrne moderní asistenční systémy. K dispozici bude vedle adaptivního tempomatu také systém kamer sledující okolí vozu v rozsahu 360°, automatický parkovací asistent nebo sledování mrtvého úhlu, fungující také při couvání. Novinkou je pak osobní asistent Alexa.

Audi Q3 Sportback se začne prodávat na podzim, o výrobu se postará maďarský závod v Győru.

David Bureš
Diskuze (60)

Doporučujeme

29. 7. 2019 11:04
Re: Další
Hele popravdě tomu pofidérnímu testu moc nevěřím. Za 39 minut bych měl teplo i dieselový Oktávce a ta díky veliký účinnosti motoru topila hodně mizerně. Že by benzínový Audi topilo hůř? No to by bylo hodně zvláštní. Rozhodně bych z tohodle testíku nedělal žádný velký závěry.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2019 17:04
Re: Další
No tak prémiovejch bylo v tomhle testu víc aut = BMW X2 asi nejblíž = rozdíl mezi jim a Audi = obrovskej

Že proti ostatnim zaostala dodávka Oplu navíc v naftě budiž

Rozdíl o jak moc bylo horší audi = je prostě moc

Vyšší cena je pak naopak nejasná. Proč za malý auto platit tolik? Protože je jako prémiový nebo má prémiový vlastnosti = no za b) žejo

Viz Lex, Jag, BMW = prémiově to de i schopnostma

Že z -13 na +23°C to nejlepšim trvalo 14 až 19 minut a BMW o fous dýl 22 minut = to je asi akceptovatelný zpoždění. Že audi to samý 39 minut = to už je out
25. 7. 2019 14:53
Re: Další
No tak je to prémie, takže vyšší cena je celkem jasná. Když se pak do těch aut posadíš, tak rozdíl ceny jasně vidíš. Nemluvě o tom když obě nastartuješ a pojedeš se s nima projet. To že Dacia začne možná dřív topit je tak asi jediný v čem tu Audinu hypoteticky překoná.
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2019 13:04
Re: Další
Horší než Dacia = až tak moc. Z 15ti předposlední = to fakt neni nic moc :no:

Zvlášť když to bylo poměrem cena velikost snad nejdražší auto v testu
Avatar - Hammunasakra
25. 7. 2019 13:02
Re: Treba nam SUV bez coupe strechy?
Je fuk co si kdo koupí = ale prostě Stelvio jezdí fakt super, ale Giulia.. ;-)