Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Cupra Formentor je opravdový odvaz!

David Bureš David Bureš 6. 3. 2019
28
50
Zobrazit náhledy (28)
Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor Cupra Formentor
Nová sportovní značka Seatu představuje v Ženevě své další dílo. SUV kupé Formentor se vážně povedlo!

Na letošním ročníku ženevského autosalonu sice chybí mnozí tradiční vystavovatelé, alespoň částečně je ale nahradili menší výrobci, tuningoví úpravci nebo nově založené značky. Do poslední skupiny patří i Cupra, nová značka Seatu vzniklá na bázi jeho dřívější sportovní divize, která se v Palexpu vystavuje své nové dílo Formentor. A je to vážně odvaz!

Jestliže z Cupry Ateca jsme byli poněkud v rozpacích, přece jen až příliš dávala najevo svůj původ ve stejnojmenném Seatu, Formentor je jiný příběh. Nízká silueta, agresivní vizáž, to je přesně něco, co bychom si od nové sportovní značky představovali! Přitahuje to pozornost a navíc to vypadá vážně skvěle! Design je totiž opravdu svébytný, konzervativnější verze s logy Seatu totiž patrně teprve dorazí.

Zpět ale ke Cupře Formentor, SUV o chlup delší, ale nižší než Seat Ateca. V tuto chvíli zůstává prototypem, když si ale vůz detailně prohlédnete, uvědomíte si, že sériové verzi bude mít opravdu blízko, však i takové čalounění zavazadelníku už je realistické. A opravdu, ředitel strategie Cupry Antonino Labate, s nímž jsme si v Ženevě měli možnost krátce popovídat, přiznal, že se auto bude prodávat. Příští rok ještě patrně ne, očekávejme ho spíše v roce 2021.

Právě interiér je také zcela jiný než v dnešních Seatech. Jeho středobodem je volně stojící desetipalcová obrazovka multimediálního systému, která je pěkně na očích. Nechybí tu ani digitální přístrojový štít, s detailním rozlišením a možností přepínání mezi několika zajímavými grafikami. A aby toho nebylo málo, digitální je i vnitřní zpětné zrcátko, Formentor využívá obdobné řešení z Toyoty RAV4 s možností výběru mezi konvenčním zrcátkem a obrazem ze zpětné kamery.

Na poměry SUV se sedí nízko, tělo navíc objímají sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a zadní částí z karbonových vláken, které bychom si spojili spíše se sporťákem než s SUV. Slušné je to i s vnitřním prostorem, navzdory nízké siluetě je místa nad hlavou vzadu dostatek, před koleny je pak velkorysá rezerva.

Co se pak týče pohonu, tak prototyp Formentor je plug-in hybridem s výkonem 181 kW a padesátikilometrovým dojezdem v elektrickém režimu. V souvislosti s Formentorem se však hovoří také o zástavbě pětiválcového motoru. Labate se při otázce na tuto verzi usmál a řekl, že to není špatný nápad, příchod pětiválce ale nevyvrátil...

O něco sdílnější byl Labate k budoucnosti značky. Už brzy máme očekávat ostřejší Cupru Atecu R s posíleným motorem a dalšími úpravami. Právě sázka na SUV může u sportovně zaměřené značky překvapit, Labate ale tvrdí, že kombinace sportovních vlastností a schopností mimo zpevněné cesty je hodně zajímavá a zároveň něco, čím by se značka ráda odlišila od konkurence. Na trzích milujících sportovní modely, jako je Německo nebo velká Británie, se navíc Cupře zatím daří, a tak se považuje za úspěšně uvedenou. Mezi klíčové trhy navíc patří také Mexiko.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

A v čempak jezdíš ty pane chytrák?
overnight
| 8. 3. 2019
Každý hold podle svého gusta, mám taky adepty, které bych si nekoupil.. buď vyloženě průsery z Euro NCAPu atd.. nebo přepalený prémiovky, kterým pak Ateca ujede, dá jim na frak.
A v čempak jezdíš ty pane chytrák?
ericn
| 7. 3. 2019
Jistě a chceš mi ještě něco vysvětlit? Mě smysl nedává a svoje peníze bych za tuhle splašenou krabici nevyhodil. Pokud to někdo udělat chce, nechť si poslouží ;-)

Srovnání se Superbem tak nějak neobstojí, už jen že je někde jinde, jak zaměřením, užitnou hodnotou a i třídou.

Btw o jakém zakomplexování mluvíš? Já mám Škodovku teď jen jako služební auto. Soukromě mám VW a Citroen, jinak mi rukama prošlo spousta značek VW, Opel, Ford, Škoda, Citroen, Peugeot... Seata jsem měl chvilku také a to Alteu a vůbec nebyla špatná, až na sklon rádia na palubní desce. Takže prosím, o tom, o čem nic nevíš, pomlč ;-)
A v čempak jezdíš ty pane chytrák?
overnight
| 7. 3. 2019
Pro ericn: Tedy nová informace pro tebe: Cupra byla sportovní divize SEATu dříve Seat Sport, která se teď osamostatnila a to už píšu podruhé. To že tobě nedává Cupra Ateca velký smysl jako suv neznamená, že pro jiný lidi smysl nemá ;-) V SEATu jsou spokojení s tím jak se Cupra Ateca prodává. Panebože to je jako říct, že vysolit za Superb totéž je nesmysl jenom proto že je to Škoda to jsou argumenty teda >:D co je to ta značku to zajímá jen zakomplexovance chápeš? Normální člověk se dívá na produkt, na jeho vlastnosti a ty jsou u této Cupry Atecy bezkonkurenční ;-)
A v čempak jezdíš ty pane chytrák?
ericn
| 7. 3. 2019
Jj test od Rasťa jsem viděl - mám jeho testy rád a odebírám je - ale nijak to můj názor na tohle auto nemění ;-)
A v čempak jezdíš ty pane chytrák?
Market
| 7. 3. 2019
Ak sa chces o Cupre ATECA nieco dozvediet, pozri si toto:
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku