Smart #5 oficiálně: Hi-tech vybavený dobrodruh pro rodinu ujede přes 740 km
Dosud největší model značky se nebojí kombinovat luxusní výbavu a praktická řešení pro kempování v autě.
Znovuzrozený Smart pod vedením čínského Geely a Mercedesu-Benz dále rozšiřuje své působení a nyní se už oficiálně pouští do segmentu středně velkých prémiových SUV. Představená novinka #5 se tedy zařadí nad dosavadní elektrické Smarty #1 a #3 a má představovat nejvšestrannější model, který budou rodiny používat jako své primární vozidlo. Z původního konceptu si přitom novinka ponechala i řadu outdoorových prvků, díky nimž se nezalekne ani výletu do přírody.
S délkou 4705 mm se #5 přibližuje například Peugeotu e-5008 nebo Škodě Enyaq. Bohatý vnitřní prostor si SUV zajišťuje rozvorem o délce 2900 mm, sedmimístná konfigurace interiéru (například jako u Peugeotu) se však zatím neočekává. Značka dodává, že v kabině najdete celkem 34 úložných přihrádek, přičemž k 72litrovému kufru pod přední kapotou se přidává až 1530 litrů zavazadlového prostoru vzadu (základní objem bez sklopených sedaček Smart zatím neuvádí).
V interiéru čalouněném kůží a obloženým dřevem lze mimochodem sklopit všechny sedačky a vytvořit prostor k přespání. Atmosféru „glampování“ v autě pak zajistí zabudovaný projektor ke sledování filmů, audiosystém Sennheiser a ambientní osvětlení s 256 barvami. Ve výbavě se navíc může objevit i přenosný reproduktor. Dominantou kabiny je nicméně palubní deska, kterou zcela vyplňují obrazovky – 10,3palcový přístrojový štít a dvojice 13palcových obrazovek infotainmentu, zasahujícího až před spolujezdce. Nakonec tu nechybí ani head-up displej s funkcí rozšířené reality nebo hlasový asistent využívající umělou inteligenci.
Technicky stojí Smart #5 na 800V architektuře, která se 100kWh baterií umožňuje možnost rychlého nabíjení – z 10 na 80 % kapacity za 15 minut, přičemž maximální dojezd SUV je podle značky „přes 740 km“ (zatím ovšem v rámci čínského testovacího cyklu CLTC). Zabudovaná 220V zásuvka v kufru pak poskytne napájení i externích zařízení.
O pohonném ústrojí #5 se zatím Smart oficiálně nezmiňuje, předpokládá se ale možnost jednoho nebo dvou elektromotorů, v nejvýkonnější variantě o systémovém výkonu až 645 koní (474 kW). K pohybu v lehkém terénu využije SUV také specifické jízdní režimy – adaptivní, písek, sníh, bláto a kameny.
K dobrodružnému charakteru SUV přidává Smart i dodatečnou výbavu včetně světelné rampy na střeše, elektricky výsuvného tažného zařízení nebo v rámci balíčku Adventurers’ Collection taky ochranu podvozku, střešní nosič včetně bočních schůdků, nášlapy prahů a boční úložný box.
Další informace o evropské specifikaci Smart teprve zveřejní, uvedení do prodeje na starém kontinentu plánuje začátkem příštího roku.