Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart ForFun 2: monstrózní prcek

Dan Vořechovský
Diskuze (8)
Když malý nemusí být tak docela malý, ale vlastně hodně velký.

Na autosalonu v Aténách, v roce 2005, vyvolal monster truck Smart ForFun velké pozdvižení. Protože model vyvolal pozitivní reakce, rozhodl se DaimlerChryler pro inovaci. Kabinu ze Smart ForTwo posadil na podvozek z modelu Mercedes-Benz Unimog 406. Jde o kombinaci vozů, které jsou ve svých segmentech považovány za kultovní modely.

Jamile bylo na začátku roku rozhodnuto o platformě, začal řecký šampion v sérii rallye 4 x 4, Stefan Attart, pracovat na designu. Jde rozhodně o více, než jen namontování obřích kol ke kabině ForTwo.Attart se snažil o propojení designů kabiny a podvozku a propojovací body byly pečlivě definovány na základě náprav a podvozku.

Motor a převodovka byly přebrány z Unimogu. Šestiválec OM 352 o objemu 5,7 l dostal prominentní místo na přední nápravě. Motor dovává výkon 62 kW. Dieselová verze sériového modelu ForTwo má výkon 30 kW. Kola jsou 26 palcová s průměrem 140 cm. Světlá výška trucku je 65 cm a celková výška nemalých 3,7 m.

Obřímu smartu chtěli designéři udělit i maximální terénní vlastnosti, což splnil podvozek ze 406, obří kola a v neposlední řadě bezpečnostní klec z hliníkových trubek. Kromě tlumičů připojil designér Attart také manuálně ovládané pneumatické pérování, které je značnou výhodou hlavně při jízdě po extrémně skloněném svahu.

Obří Smart se nemusí líbit každému, ale není právě radikální model to pravé, jak se stát kultem?

Dan Vořechovský
Diskuze (8)