Smart představuje své hybridní koncepty
Pro příští generaci vozu Fortwo připravuje automobilka Smart dva své koncepty s velmi nízkou spotřebou paliva. Smart sází jak na hybridní, tak na čistě elektrický pohon.
První je elektromobil, který má díky absenci spalovacího motoru nulové provozní emise. O pohon se stará vzadu uložený elektromotor o výkonu 30 kW. Ten je napájen pod podlahou umístěnými sodíko-niklovo-chloridovými bateriemi na jejichž plné nabití urazí minivůz 115 km. Nabíjení automobilu probíhá připojením přes standardní napětí 230V pomocí klasické zástrčky k elektrické síti. Pro ujetí 100 km spotřebuje elektromobil pouze 12 kWh a náklady na 1 ujetý km tak vychází zhruba na dvacet haléřů, při nabíjení automobilu při nízkých tarifech cena výrazně klesá. Automobil zvládne akceleraci z klidu na 60 km/h za přijatelných 5,7 sekundy.
Druhou variantou je klasické hybridní uspořádání plánovaného Fortwo. Za pozornost ale stojí to, že se poprvé v hybridní koncepci objevuje vedle benzinového agregátu motor dieselový. Spalovacímu motoru (na diesel či benzin) vypomáhá elektromotor o výkonu 20 kW. Výrobci tvrdí, že spojení dieselového agregátu o zdvihovém objemu 0,8 l a elektromotoru zajistí snížení spotřeby o 12 % a celková spotřeba paliva pro takový hybridní vůz má být pouze 2,9 l na 100 km. Emise CO2 se tím sníží na 77 g/km, což by z Fortwo, pakliže by byl uveden do sériové výroby, dělalo jeden z nejekologičtějších vozů spalujících diesel.
Poslední novinkou, která ale do výroby půjde již koncem tohoto roku, je Fortwo s litrovým benzinovým motorem (52 kW) a jeho funkcí „start-stop“. Pokud není automobil v pohybu agregát se vypíná, s uvolněním brzdového pedálu se generátor, sloužící zároveň i jako startér, postará o jeho rychlé nastartování. S pomocí této technologie by spotřeba vozu Fortwo měla činit 4,3 l na 100 km.