Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Solaris získal v Belgii obrovskou zakázku na hybridní autobusy

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 18. 2. 2017 • 17:30
5
3
Polská společnost Solaris Bus & Coach dodá až 208 autobusů Urbino 12 Hybrid společnosti Société Régionale Wallonne du Transport (SRWT), která je největším dopravním podnikem ve frankofonní části Belgie.

Společnost Solaris Bus & Coach s touto zakázkou dosáhla zatím svého největšího úspěchu v Belgii. Hodnota rámcové smlouvy činí téměř 105 milionů euro. Kontrakt je uzavřen formou opce a zahrnuje i údržbu autobusů na 8 let a servis akumulátorů na 16 let.

Na základě rámcové smlouvy na dodávku celkem 208 autobusů s hybridním pohonným systémem obdržela společnost Solaris Bus & Coach potvrzení objednávky na 97 vozidel. Prvních deset z nich bude dodáno v září letošního roku a další budou následovat.

Zbývajících 111 autobusů má být dopravcem zakoupeno v prvním čtvrtletí příštího roku. Termíny dodání objednaných vozidel pak budou rozloženy na roky 2018 a 2019.

Solaris Urbino 12 Hybrid, který se představil na podzim loňského roku je výsledkem spolupráce se společností BAE Systems a jeho pohonný systém využívá přeplňovaného vznětového čtyřválce Cummins ISB4.5E6 o objemu 4,5 litru. Motor o výkonu 155 kW (210 k) a točivém momentu 760 N.m pracuje jako generátor, poskytující potřebnou energii elektromotoru, jehož výkon prozatím nebyl zveřejněn.

Vedle vznětového motoru je model Urbino 12 Hybrid vybaven akumulátory s kapacitou 11,6 kWh a společnost Solaris Bus & Coach již při jeho premiéře uvedla, že jej nabídne i s 0,82 kWh super kondenzátory a 31,8 kWh lithium-iontovými bateriemi.

Urbino 12 Hybrid může být pro zvýšení hospodárnosti provozu a další snížení emisí výfukových plynů vybaven systémem start/stop. Ten umožňuje vypnutí vznětového motoru při příjezdu do zastávky a i díky němu má být tento hybridní autobus schopen dosáhnout až o 20 % nižší spotřeby než podobná vozidla s konvečním pohonem.

Společnost Solaris Bus & Coach představila svůj první sériově vyráběný autobus s hybridním pohonem v roce 2006 a od roku 2011 má ve své nabídce i bateriové autobusy. Do dnešních dnů dodal tento polský výrobce více než 1500 vozidel, v jejichž pohonném systému jsou využity elektromotory.

Témata
Avatar - Bubáq
18. 2. 2017 17:45
Solaris jako stále ještě rodinná firma má drajv
Mám stále silnější pocit, že SOR je jaksi nadpočetný. Proč mi u článku o Solarisu přichází n mysl SOR? Inu, určitě víte, že počátky obou firem mají mnoho společného. Ne, že by Solaris vznikl jako organizovaná skupina nespokojených zaměstnanců nějakého tradičního výrobce autobusů v Polsku. Jeho vznik na základě odcházejícího neoplanu měl ale velmi podobnou startovací situaci jako SOR.
A podívejte na situaci Solarisu dnes: mají být na co hrdí. A jejich busy ukrajují z tržního podílu v ČR hlavně SORu. Vypadá to, že pokud si výrobce stanoví jako cíl výrobu produktu levnějšího, než je produkt hlavní konkurence, nestačí to pro zajištění dlouhodobého rozvoje firmy. Ale to není nic nového....
18. 2. 2017 07:56
Re: Stejný
Jen částečně, lokomotivy většinou nemají trakční akumulátory ani superkapacitory
Avatar - Hittman
18. 2. 2017 07:38
Stejný
princip jako u lokomotivy

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku