Špinavé triky autobazarů: Prohlédněte je!

Prezentace klienta
Nové auto? Leda díky výhře v loterii nebo štědré německé tetičce. Běžní smrtelníci, kteří si to umějí spočítat, s chutí vezmou za vděk autem ojetým. Jenže pozor – autobazary dokážou být pěkně zákeřné.

Prodejci v autobazarech nejsou žádná ořezávátka. Dají si dvě a dvě dohromady a vám budou bez špetky studu tvrdit, že výsledek je šest. Tak se dělá byznys. A když si nedáte pozor, rázem si vezete domů navoněnou zdechlinu.

Trik č. 1: Utajená „déčka“

Příběh ze života: Pan Štefan si vybral ve velkém známém autobazaru ojeté auto. Už týden po koupi se však na autě začaly projevovat různé závady. Nejprve se projevily problémy s podvozkem a poté vypověděl službu i motor. Auto bylo nepojízdné, ale autobazar se vytáčel. Ve smlouvě totiž zcela nenápadně a chytře zařadil auto do kategorie D, tedy defektní, což prakticky znemožňovalo panu Štefanovi jakoukoli obranu.

Aby se vám to nestalo: „V první řadě musíte stav vozidla zkontrolovat už před nákupem. Ideálně s pomocí vlastního mechanika. Dobře si prostudujte kupní smlouvu a hlavně také předávací protokol. Nikdy nepodepisujte nic, co neodpovídá skutečnosti. Pokud si nejste jisti nebo něčemu ve smlouvě nerozumíte, poraďte se s právníkem,“ doporučuje Mgr. Vanda Pecháčková, specialistka právní ochrany D.A.S.

Trik č. 2: Kouzla s tachometrem

Příběh ze života: Pan Vlastimil před nákupem v autobazaru auto řádně zkontroloval a pečlivě pročetl předávací protokol. V době předání ukazoval tachometr 125.000 najetých kilometrů. Přesto, když pak nechal udělat kompletní revizi auta u svého mechanika, nestačil se divit – mechanik náhodou objevil starý lístek ze servisu, který potvrzoval výměnu oleje při 176.000 km. Tachometr tedy musel být „stočený“. Ani poté nechtěl autobazar reklamaci pana Vlastimila příliš řešit.

Aby se vám to nestalo: „Proti tzv. stočenému tachometru se těžko brání. Vybírejte proto hlavně u prověřených autobazarů. Dále zkontrolujte servisní knížku vozidla a vyžádejte si certifikát kontroly najetých kilometrů,“ radí Mgr. Pecháčková. „Pokud se o tzv. stočení tachometru dozvíte a je-li možné ho prokázat, v rámci reklamace přichází v úvahu možnost odstoupení od kupní smlouvy. V některých případech je možné zvážit i podání trestního oznámení,“ dodává.

Trik č. 3: Nejistý původ

Příběh ze života: Pan Radek a paní Lenka sbalili své dvě děti a vyrazili na zahraniční dovolenou svým nově zakoupeným ojetým autem. Jaké bylo jejich překvapení, když je na chorvatské hranici při kontrole policisté vyzvali, aby vystoupili z auta a vyložili své věci. Auto totiž bylo evidováno jako kradené. Nejenže měla rodina po dovolené, ale ještě pana Radka obvinili z krádeže auta. Autobazar o reklamaci ani finanční kompenzaci nechtěl ani slyšet.

Aby se vám to nestalo: „Před koupí si vždy prověřte, že vůz není veden v evidenci kradených vozidel. Pan Radek a paní Lenka však toto potvrzení dostali, ale stejně se stali oběťmi podvodu,“ upozorňuje Mgr. Pecháčková a pokračuje: „Kradený vůz může být mnohdy odhalen jen profesionální expertízou. Sjednáním právní ochrany pro vozidla se můžete pojistit pro případ soudních pří nebo jiných podobných problémů spojených s vaším vozem.“

Prezentace klienta
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly