Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong v Paříži 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Korejská automobilka se chce stát plnohodnotným světovým hráčem, vytvářejícím designérsky i užitkově hodnotné vozy. Jedním z kroků k tomuto cíli se může stát koncept kompaktního SUV s názvem C200, který se představil na pařížském stánku automobilky.

SsangYong C200

Korejský specialista na vozy s pohonem všech čtyř kol se od extravagantních tvarů, které zachutnaly pouze malé skupině evropských zákazníků, posouvá k líbivějšímu i když ne tak originálnímu designu. Předzvěst nového sériového modelu značky SsangYong by se měla příští rok objevit ve výrobě jako nástupce řady Actyon. Pětidveřové SUV s karoserií dlouhou 4400 mm, širokou 1810 mm a vysokou 1685 mm nepostrádá sportovní dynamiku, ale prakticky v ničem se neodvolává na model, který má nahradit.

U studie dominantní přední vizáž ze světelných diod jistě dozná u sériového provedení řadu změn, ale celková koncepce by se zásadně měnit nemusela. S rozvorem 2640 mm bude chtít tento model oslovit zákazníky, kteří nakupují v Evropě Toyoty RAV4, Hondy CR-V nebo Volkswageny Tiguan.

K zajímavým designovým řešením lze počítat to, že jediným viditelným sloupkem karoserie je ten první, zatímco ostatní jsou překryty zasklením. Zadní svítilny z diod mají komplikovaný tvar a jsou součástí rozměrného zadního výklopného víka.

Nový model se má stát prvním zástupcem značky SsangYong v kategorii SUV, který opustí rámovou konstrukci šasi a dostane samonosnou karoserii. Pod kapotou má pracovat přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 129 kW (175 k) a točivým momentem 370 Nm, jehož sílu má na všechna čtyři kola přenášet šestistupňová manuální převodovka.

SsangYong Rexton II

V Paříží se představuje také model Rexton II v provedení pro modelový rok 2009. Změny u tohoto modelu jsou především pod kapotou, protože jeho přeplňovaný vznětový pětiválec je nyní vybaven filtrem pevných částic, který se postaral o snížení výkonu ze 121 kW (164 k) na 118 kW (160 k), resp. ze 137 kW (186 k) na 132 kW (180 k). Prodej na českém trhu již začal.

Spotřeba paliva se u provedení s nižším výkonem snížila z 8,9 l na 8,6 l nafty na 100 km, zatímco u výkonnější verze zůstala na hodnotě 9,2 l na 100 km.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)