Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong v Ženevě 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Korejská automobilka se chce stát plnohodnotným světovým hráčem, vytvářejícím designérsky i užitkově hodnotné vozy. Jako první krok k tomuto cíli můžeme pokládat koncept Wz.

Pro Evropu má společnost cíl také poměrně vysoký – prodat příští rok přes padesát dva tisíc automobilů. Zajímavou novinkou představenou v Ženevě je hybridní pohonný systém.

SsangYong Diesel Hybrid Technology

Korejská automobilka v Ženevě představuje hybridní pohonný systém, spojující elektromotor o výkonu 30 kW s blíže nespecifikovaným vznětovým motorem s přímým vstřikováním paliva. Hybridní systém je vybaven systémem, který vypíná spalovací motor při každém zastavení a při rozjezdu se na akceleraci podílí i elektromotor. Tento systém má přispět k snížení spotřeby o třicet procent oproti klasickému vznětovému motoru a emise výfukových plynů se mají snížit až o padesát procent.

SsangYong Wz

Dynamický, vyspělý a troufalý – takový by měl být nový automobil jménem Wz z produkce SsangYongu, který se po podzimním frankfurtském autosalonu představuje i v Ženevě. Není to ale pro značku “tradiční“ SUV, WZ (World Class, World Standard, World Premium Zenith) je velká luxusní limuzína. Korejská automobilka již nechce být vnímána pouze jako výrobce vozů kategorie SUV, ale novým Wz hodlá nastínit směr, kterým se hodlá v budoucnu ubírat.

O pohon této luxusní limuzíny se bude starat šestiválec 3,6 V6 s dvěma turbodmychadly, generující výkon 268 kW (360 koní). Ten bude posílat přes sedmistupňovou automatickou převodovku s možností manuálního řazení na všechny čtyři kola obutá do pneumatik o rozměru 245/40 R20.

A protože chce SsangYong se svou limuzínou opravdu prorazit, opatřil WZ vyspělými pomocníky jako elektronicky řízeným vzduchovým pérováním EAS, elektronickou parkovací brzdou EPB, systémem monitorujícím tlak v pneumatikách TPMS či adaptivním tempomatem ACC. Celkové vnější rozměry 5080 x 1866 x 1465 mm spadají, stejně jako rozvor 2940 mm, do nejvyšší třídy luxusních limuzín.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)