Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong XAV-Adventure je předskokanem pro Korando

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 9. 2015
21
5
Zobrazit náhledy (21)
SsangYong XAV-Adventure SsangYong XAV-Adventure SsangYong XAV-Adventure SsangYong XAV-Adventure SsangYong Korando Family 1988-1995 SsangYong Korando (KJ) 1996–2006 SsangYong Korando (KJ) 1996–2006 SsangYong Korando Cabrio (KJ) 1996–2006 SsangYong Korando 2010–2013 SsangYong Korando 2010–2013 SsangYong Korando CSX 2012–2013 SsangYong Korando CSX 2012–2013 SsangYong Korando 2013–dosud SsangYong Korando 2013–dosud SsangYong Korando CSX 2013–dosud SsangYong Korando CSX 2013–dosud
SsangYong na svém stánku ve Frankfurtu nad Mohanem vystavil koncept XAV-Adventure a poodhalil jeho techniku.

SsangYong XAV-Adventure se světu představil poprvé na jaře letošního roku v Soulu a již tehdy se objevily první náznaky jeho možné proměny v sériové SUV, které se stane čtvrtou generací modelu Korando.

Koncept s rozvorem náprav 2600 mm má karoserií dlouhou 4190 mm, širokou 1880 mm a vysokou 1650 mm. Především v oblasti předních partií XAV-Adventure svými liniemi lehce odkazuje na druhou generaci modelu Korando, i když sází na ostřejší hrany.

Interiér konceptu má působit komfortně i prakticky zároveň, na čemž se vedle tvarů palubní desky a dalších částí podílí i zvolené odstíny černé, šedé a hnědé spolu s použitými materiály. K sympatickým detailů patří i rozměrný odsuvný díl střechy.

SsangYong v případě pohonu konceptu XAV-Adventure rovnou zmiňuje možnost volby mezi vznětovým a zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru, prozatím bez bližších informací o výkonech. Spalovací motor pak v obou případech doplňuje vpředu uložený elektromotor o výkonu 10 kW a dvojice elektromotorů u zadní nápravy, z nichž každý poskytuje 30 kW. Potřebnou energii elektromotorům pak dává 2,1 kWh lithium-iontová baterie.

Koncept je mimo jiné vybaven i systémem SsangYong 3S-Cube, který ve spolupráci se senzory a kamerou, sledujícími povrch před vozem, upravuje nastavení vzduchového podvozku pro dosažení optimálního jízdního komfortu.

V souvislosti s představením konceptu XAV-Adventure připomíná SsangYong ve stručnosti i trojici doposud uvedených generací modelu Korando.

První z nich, která byla licencí Jeepu CJ-7, pochází z let 1983 až 1996 a vedle klasického provedení byla nabízena i jako devítimístné Korando K9 .

Druhá z let 1996 až 2006, která patří k obchodně nejúspěšnějším modelům své značky, již byla výsledkem vlastního vývoje, stojícím na zkráceném podvozku modelu Musso. Třídveřovou karoserii navrhl Ken Greenly.

V pořadí třetí generace Koranda byla v sériové podobě uvedena v roce 2010. Karoserie tohoto pětidveřového kompaktního SUV pochází od studia Italdesign. Koncem roku 2013 byla představena modernizovaná podoba tohoto modelu, která přinesla ostřejší linie.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Cuba66
Tak to nevím...
Cuba66
| 18. 9. 2015
...ale nedávno tady Pignon doufal, že nebude potkávat novou Astru kombi, protože je to strašně hnusný auto. Tak až uvidí tohle tak musí nutně spáchat seppuku :-!
Avatar - MGRR
Tady je hezčí koncept 2015: SsangYong XLV previews 7-seat S
MGRR
| 17. 9. 2015
SsangYong XLV previews 7-seat SUV

[odkaz]
Avatar - MGRR
Já to vidím jako náhradu jednoho za tři stávající (Korando,
MGRR
| 17. 9. 2015
1. Rodius krásy nepobral, ale ten zadek je podobný [odkaz]
2. poslední Korando je staré a trochu připomíná přifouknutou starou Corsu
3. Tivoli odpovídá názvu. Vše prodejně hrozné...

Proč tyto tři prodejně neúspěšné typy nenahradit jedním "novým" kusem který nevypadá zase tak špatně.
--------------------------------------… />V CZ bude stejně neprodejné, protože jako obvykle, cenu narazí extrémě vysokou (až o 30% dražší než třeba v Itálii) pak se to válí v předváděčkách které odprodávají za reálnou cenu nových aut v IT.

Jen doufám, že bude (a on nebude) mít lepší antikorozní úpravu rámu (pokud rám vůbec bude mít). Po pěti letech se totiž nedá najít na Rextonech VIN, jak je vyrezlé, po deseti letech už chybí brzdové trubky (pokud jezdí auto v CZ, a v Rakousku je to ještě horší - sůl)
Avatar - H/K_svwet
pekne
H/K_svwet
| 17. 9. 2015
a paci sa mi ze na tom aute vidno inspiraciu z prveho koranda ... toto je cesta... a nie vymyslat nejake random tvary ... staci zalovit do historie a zrazu mame na svete dalsie krasne auto.... verim ze seriovka nebude tvarovo daleko od tohto.... ssangyong sa modelom tivoli uz dostal na spravnu cestu .. a korando by ho mohlo uz definitivne posunut tam kde ho chcem vidiet..... tato znacka ma velku buducnost :yes:
Avatar - Variotek
Tohle
Variotek
| 17. 9. 2015
Tohle nemá šanci. Už první korando byl hnus