Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Starých ojetých aut přibývá! Počet nejstarších dovážených ojetin se za dekádu zdesetinásobil

David Bureš
Diskuze (76)

Do ČR bylo jen letos do konce listopadu dovezeno 166.000 ojetých aut, z toho polovina byla starší deseti let.

Za posledních deset let vzrostl dovoz nejstarších ojetin nad 15 let věku desetinásobně. Jejich podíl na dovozech do Česka stoupl z 1,7 na současných 19 procent. Na tiskové konferenci to uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Do ČR bylo jen letos do konce listopadu dovezeno 166.000 ojetých aut, z toho polovina byla starší deseti let. Zhruba 40 procent dovážených aut má stočený tachometr a 18 procent je po havárii. Velké procento ojetin má rovněž odstraněný filtr pevných částic a nově se množí případy vyřazeného systému, který redukuje zplodiny ze vstřikování močoviny.

Podle europoslance Tomáše Zdechovského (KDU-ČSL) je Česko na evropské špičce v počtu aut se stočeným tachometrem. Se stáčením má bojovat evropská iniciativa tzv. car-passu, který by zaznamenával stav počtu ujetých kilometrů. Systém funguje v Belgii, Nizozemsku nebo na Slovensku. Česko se k němu nepřihlásilo. V pilotním provozu sdílení informací o ojetých vozidlech je v současnosti sedm zemí, systém odstartuje příští rok.

Zdechovský v Evropském parlamentu inicioval úpravu pro jednotnou povinnou výbavu vozidel v jednotlivých členských zemích. Řidiči by se tak vyhnuli postihům při cestách do zahraničí kvůli chybějící výbavě požadované místními předpisy.

V Česku je Z 5,9 milionu registrovaných osobních aut o průměrném stáří 14,8 roku. Například v Německu je vozový park starý v průměru 8,9 roku.

David Bureš
Diskuze (76)

Doporučujeme

12. 12. 2019 13:41
Re: auta k hovnu
Zmenil si predmet ohovárania? Donedávna si v jednom kuse hanil Renault.
Avatar - palix
11. 12. 2019 14:38
Re: nic prekvapujuce
Čo sa týka spotreby staršie 1,8-ky ju mali dosť vysokú...
Druhým adeptom na spoľahlivé auto, ktoré doporučujem známym je Honda Civic "UFO". Tých je podstatne viac ako Lancerov... Ale tu je na výber 1,4-ka, ktorá má celkom slušnú spotrebu (asi ako 1,5 / 1,6 Lancer) a 1,8-ka - kde je spotreba vyššia. Samozrejme Lancer Sedan je pre rodinu (hlavne s kočíkom) vhodnejší ako Lancer Sedan.
Ak by som si mal vyberať z nejakého dôvodu jazdené auto za priateľnú cenu, tak práve Lancer a Civic by boli na vrchných priečkach. Škoda, že napr prvý Auris bolo také nezaujímavé auto - čo na tom, že je to spoľahlivá Toyota, keď to auto nikto nechce, lebo nemá žiadne emócie.
Avatar - palix
11. 12. 2019 14:22
Re: nic prekvapujuce
Sportback sa mne osobne nepáči - má jeden z najhorších dizajnov "zadku" (môj názor). Sedan je veľmi pekné auto. Ak prestane človeka vzhľadovo baviť, rýchlo sa dá spraviť nejaká vizuálne decentná úprava a vyzerá znova super.
Ono tie autá si majitelia držia aj preto, že sa kupovali ako autá na dlhý čas. Ide to (Lancer má skvelý podvozok), nekazí sa, má to klasický dizajn... Navyše ako nové to nebolo extra drahé = typické auto pre súkromného vlastníka, ktorý potrebuje auto na "večnosť". Otázka je, či takého zákazníka vôbec zaujíma nejaký pokles ceny jeho auta. Po 15 rokoch aj tak auto nemá žiadnu hodnotu. Tu rozhoduje skôr stav ako značka. Takéto súkromné autá majú často za 10 rokov aj menej ako 100 000 km, ktoré boli najazdené celkom šetrne (obchádzanie dier...).
Preto je tie autá tak ťažko zohnať. Navyše ich tu nebolo toľko predaných..
10. 12. 2019 17:59
Re: dobrá zpráva
Kdyby šlo jen o dojetí, tak proč ne... Problém je, že auto které je neudržované a to nemusí být zrovna super staré, je nebezpečné... Můžu jít a koupit si nějaký vrak za 15 tisíc, ale do toho určitě neposadím moji rodinu, to je radši pošlu na šalinu... Neříkám, že si všichni máme brát cechy na nové auto, které okamžitě ztrácí hodnotu, ale trošku investovat by to chtělo, a hlavně se o to starat a nečekat na výměnu oleje 50 tisíc km, atd...
10. 12. 2019 17:53
Re: Zatímco
I ta Fabia v naprostém základu je už za více jak 300 tisíc, slušná spíše tak 400... To už vidím jak si ten borec z toho amazonu tolik peněz našetří, já beru mnohem více, a stejně se mi nedaří... V tomhle musím podpořit bazary a starší vozy - ne staré vozy, kde je ještě třeba platit ECO daň...