Steinmetz Astra GTC: více sportu, více zábavy
Přestože je sériový kabát Astry GTC dostatečně sportovní, vyrobil vrchní úpravce vozů Opel, německá firma Steinmetz, ještě pikantnější variantu pro všechny, kteří si potrpí na spoilery, tuhý sportovní podvozek a posílené motory. Steinmetz se s „gétécéčkem“ vůbec nemazlil a kromě tradičních úprav předního a zadního nárazníku přemodeloval i mřížku chladiče, vnější boční zrcátka a boční prahy.
Rozdělený spoiler nad zadním sklem zlepšuje přítlak zadní nápravy, jízdní vlastnosti vylepšily i velká 19palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami a konečně podvozek IDS Plus se sportovním módem. Kromě sportovních pružin, které způsobily snížení podvozku o 30 mm, nabízí Steinmetz i odpružení standardní. Se sportovním odpružením i podvozkem IDS Plus vzrůstá jistota GTC zejména v zatáčkách.
Odborníci ze Steinmetz nezůstali pouze u kosmetických úprav exteriéru a interiéru (uvnitř se usadily chromované pedály, hlavice řadicí páky a další prvky), ale přidali na výkonu a točivém momentu dvěma vznětovým a jednomu zážehovému motoru. Vznětová jednotka 1.7 CDTI posílila o 15 kW a 60 Nm, 1.9 CDTI o 19 kW a 65 Nm, turbem přeplňovaný zážehový dvoulitr získal navíc 22 kW a 38 Nm.
1.7 CDTI | Steinmetz | Standard |
Výkon kW | 89 | 74 |
Maximální rychlost | 190 | 188 |
Točivý moment | 300 | 240 |
1.9 CDTI | Steinmetz | Standard |
Výkon kW | 129 | 110 |
Maximální rychlost | 212 | 208 |
Točivý moment | 380 | 315 |
2.0 Turbo | Steinmetz | Standard |
Výkon kW | 169 | 147 |
Maximální rychlost | 236 | 230 |
Točivý moment | 300 | 262 |