Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru oživuje jméno Rex, pohon všech kol však crossoveru chybí

Subaru Rex
Subaru Rex
Subaru Rex
Subaru Rex
22 Fotogalerie
Diskuze (0)

Po třiceti letech japonská automobilka Rex přivádí zpět k životu jméno Rex. Jde o crossover s pohonem předních kol, který má několik asijských sourozenců.

Do nabídky automobilky Subaru se vrací jméno, které v ní chybělo od roku 1992. Konkrétně jde o model Rex, jenž karoserii hatchback prvních tří generací vyměnil za tělo malého crossoveru. Nejde však o úplně pravověrné Subaru, a to hned v několika ohledech. Jde o model s technickým základem sdíleným s jinými značkami… a nenabídne pohon všech kol, přestože by mohl.

První generace Subaru Rex se představila v červenci roku 1972 jako pokračovatel linie započaté vůbec první modelem značky, Subaru 360. Šlo o vůz kategorie kei s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Druhá generace v roce 1981 vyjela s motorem vepředu a pohonem předních nebo všech kol, což následně zachovala i třetí generace představená koncem roku 1986. Kariéra modelu skončila v roce 1992 po téměř dvou milionech vyrobených kusech. Nástupcem se tehdy stal model Vivio.

Video placeholder
Subaru Rex (2022): Oficiální video • Zdroj: Subaru

Nyní se Rex vrací, ale v mnohém se změnil. V první řadě notně narostl a stal se přeznačkovanou verzí Daihatsu Rocky, které se prodává také jako Toyota Raize nebo Perodua Ativa. V praxi to znamená délku 3.995 milimetrů (Rex je tedy o 113 mm kratší než Škoda Fabia), šířku 1.695 mm, výšku 1.620 mm a rozvor 2.525 mm. Ovšem zatímco Daihatsu prodává model Rocky i s volitelným pohonem všech kol, Rex si musí vystačit pouze s poháněnými předními koly.

Výkon 64 kW (87 k) při 6.000 ot/min na předek posílá 1,2litrový atmosférický tříválec s maximálním točivým momentem 113 Nm při 4.500 ot/min. Spojený je výhradně s variátorovou předovkou CVT. I v ohledu motorizace zůstává Rex ošizen, neboť Daihatsu Rocky se prodává také s přeplňovaným 1,0litrovým tříválcem o výkonu 72 kW (98 k) nebo s hybridní pohonnou soustavou využívající 1,2litrový motor, ovšem s nižším výkonem 60 kW (82 k) a točivým momentem 105 Nm. Motory bez elektrifikace navíc mohou mít pětistupňový manuál, který Subaru Rex zůstává zapovězen.

Naštěstí se motor s variátorem nemusí prát s přehnaně vysokou hmotností, váha novému Subaru Rex naměří necelou tunu. Přesto jde ve srovnání s prvními třemi generacemi o výrazný nárůst, neboť hmotnost kei carů se pohybovala přibližně od 500 do 600 kg. Spotřeba benzinu 1,2litrového tříválce je podle japonské metodiky necelých 4,1 l/100 km, respektive podle metodiky WLTP je kombinovaná spotřeba zhruba 4,8 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Subaru Rex není určeno pro náš trh, nýbrž pro domácí. V Japonsku je nabízeno ve dvou výbavových stupních, jednoduše nazvaných G a Z. Rex ve výbavě G přijde na 1.853.000 japonských jenů včetně daně, což je v přepočtu zhruba 311 tisíc korun. Lépe vybavený Rex Z stojí minimálně 2.204.100 yenů, tedy přibližně 370 tisíc korun. Už v základní verzi má přitom Rex nabídnout bohatou bezpečnostní a asistenční výbavu.

Začít diskuzi