Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru představilo nový Crosstrek, nahradí model XV

Filip Melich
Diskuze (5)

Japonská automobilka Subaru představila třetí generaci svého crossoveru, kterému bude jednotně říkat Crosstrek, název XV zmizí. Na domácím trhu se začne prodávat příští rok.

Zatímco v Americe probíhá detroitský autosalon, Subaru se rozhodlo svůj nový model prezentovat v domácím Japonsku. Odhalenou novinkou je crossover nazvaný Crosstrek, který v nabídce značky nahradí dosavadní model XV. Jde však pouze o změnu názvu, pojetím jde stále o tentýž vůz, jenž svůj základ sdílí s novou generací Subaru Impreza, která se zatím představila v podobě sportovně zaměřeného sedanu WRX a kombi Levorg (či WRX Wagon, dle trhu). Co můžeme od nového Crosstreku očekávat?

Třetí generace modelu se přidržela platformy SGP (Subaru Global Platform) svého předchůdce, na níž byly provedeny dílčí úpravy za účelem poskytnutí komfortnější jízdy. Některá řešení byla převzata z výše zmiňovaných modelů WRX a Levorg, takže se Crosstrek nyní může pochlubit tužší karoserií a nižší mírou přenosu vibrací do interiéru. Po stránce designu pak jde především o evoluční změnu, takže se model jasně hlásí k předchozím dvěma generacím.

Video se připravuje ...

Rozměrově je Crosstrek velice podobný stávajícímu modelu XV. Na délku novinka měří 4.480 milimetrů (+ 15 mm), na šířku 1.800 mm (beze změny) a na výšku 1.580 mm (- 35 mm). Rozvor se natáhl o 5 milimetrů na výsledných 2.670 mm. Naopak ke zmenšení došlo v případě světlé výšky, která nyní činí 200 milimetrů místo původních 220 mm. Hmotnost auta má zůstat podobná jako dosud, tedy kolem 1.600 kilogramů. Porovnáváme však novinku v japonské specifikaci a XV v české, takže je možné, že se například hodnota světlé výšky či hmotnosti v evropské specifikaci změní.  

Vzhled interiéru není velkým překvapením, neboť vychází z několikrát zmiňovaných modelů WRX a Levorg. Největším rozdílem oproti předchozí generaci je instalace větší, 11,6palcové dotykové obrazovky infotainmentu, která je orientovaná na výšku. S tím zmizel doplňkový displej na vrcholu palubní desky a panel ovládání klimatizace. Japonské verze sourozenců Crosstreku využívají ještě digitální přístrojový štít, bez kterého se crossover zřejmě bude muset obejít.

Subaru upravilo také ukotvení předních sedadel, jejichž kolejnice jsou nyní připevněny přímo ke karoserii, což má zlepšit tlumení vibrací, omezit nechtěný pohyb sedadla a ve výsledku přinést větší komfort posedu. Tomu mají pomoci také přepracovaná sedadla, soustředící se na správnou polohu pánve při sezení. Kromě toho bylo vylepšeno také řízení s elektrickým posilovačem a ve výbavě se nachází nové provedení bezpečnostní technologie EyeSight.

Jak už jsme zmínili, Subaru představilo nový Crosstrek na domácí půdě a tím pádem zveřejnilo japonské specifikace auta. Zatím hovoří o jediné motorizaci, a to hybridní, využívající elektromotor e-Boxer a dvoulitrový spalovací motor s přímým vstřikováním. Použitou převodovkou je bezestupňové ústrojí CVT nazývané Lineartronic. Pohonná soustava se dočkala blíže nespecifikovaných úprav, které mají snížit její hlučnost a vibrace. Výkon ani točivý moment tisková zpráva značky nezmiňuje.

Nové Subaru Crosstrek na domácí japonský trh vstoupí v průběhu roku 2023 a další trhy budou následovat. Automobilka zatím neupřesnila, kdy se můžeme na novinku těšit v Evropě, ani jaké pohonné jednotky či výbavy můžeme očekávat. Na bližší specifikace a ceny si tedy budeme muset ještě počkat.

Filip Melich
Diskuze (5)

Doporučujeme

17. 9. 2022 11:22
Re: Gratulace Subaru
Nepleť, keď si s tým nikdy nešiel. Jedna z najlepšie fungujúcich prevodoviek čo poznám. Keď sa ti nepáči plynulá zmena prevodu, môžeš prednastavené kvalty hádzať manuálne.
Avatar - twistedTSD
16. 9. 2022 17:31
Re: Gratulace Subaru
Proč problém? V crossoveru v pohodě převodovka.
15. 9. 2022 17:43
Re: Gratulace Subaru
Tohle vypadá opět na problém zvaný Lineartronic ;-)
Avatar - kari.laz
15. 9. 2022 15:10
Re: Gratulace Subaru
Opět se jim povedlo udělat pěkné, robustní auto s pravděpodobně výborným podvozkem s "mrzáckým" pohonem. Jak dobré by to asi bylo s normálním pohonnem.
Avatar - KANKUNEN
15. 9. 2022 14:34
Gratulace Subaru
uvedením novinky nebudou mít nejhorší hybrid, to už má teď Suzuki. Jen připomínám že staré XV s dieslem mělo stovku za 9,1. Tento dvoulitr to zvládne za 11 a rozdíl v pružnosti bude propastný a horší než u litrových mrzáků.