Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Suzuki Baleno se na českém trhu vešlo v základní verzi pod slibovanou třísettisícovou hranici. V nabídce jsou dva motory a hybridní verze.

Produkční verze Balena., druhého toho názvu, se představila loni ve Frankfurtu. Na český trh vstupuje právě nyní. Takřka čtyřmetrový a výhradně pětidveřový hatchback (automobilka jej v propagačních materiálech uvádí stále jako „kompaktní“) je tedy v současné modelové řadě umístěn nad o něco menším Swiftem. Podvozek s rozvorem 2520 mm dostal dopředu vzpěry McPherson a zadní vlečenou nápravu s torzní příčkou. Baleno se nevyrábí v maďarské Ostřihomi, nýbrž u Maruti v Indii. Jsou pro něj připraveny tři motory.

Základem portfolia je čtyřválec Dualjet objemu 1,24 l s výkonem 66 kW a točivým momentem 120 N.m. Nabízí se i v hybridní verzi SHVS. Jde ovšem o mild-hybrid s ISG, nahrazujícím klasický startér. Ten při brzdění vyrábí elektřinu, ukládá ji do lithium-iontových baterií a zpětně ji využívá při akceleraci. Jako jediný je vybaven start-stopem. Třetí jednotku představuje přeplňovaný přímovstřikový tříválec 1,0 l/82 kW s až 170 N.m.

Český ceník začíná na částce 293.300 Kč za Baleno 1.2 Dualjet ve výbavě Start. Kromě airbagů (čelních, bočních a hlavových pro obě řady sedadel) a povinných bezpečnostních asistentů (ABS, EBD, ESP, TMPS) tu najdeme automatická světla, denní diody v nárazníku, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, patnáctipalcová kola jsou pouze ocelová. Základní Baleno má i výškově nastavitelné pásy vpředu a stropní madla, kdysi naprostý standard, dnes spíše výjimka. Takto seřídit si může své sedadlo a volant i řidič – u volantu bohužel chybí druhá osa. Místo rezervy najdeme v zavazadelníku jen lepicí sadu.

Výbava Comfort stojí 302.900 Kč, za variátor CVT ke dvanáctistovce se připlácí 42.000 korun. Jen k němu je v základu hill holder, nouzové brzdění a adaptivní tempomat. Jinak obsahuje už i otáčkoměr, dálkové centrální zamykání, rádio s CD, MP3, nezbytnými konektory. šesti reproduktory a ovládáním na koženém volantu, asymetricky dělené zadní sedačky a chromované prvky zvenčí i uvnitř. Kliky a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka jsou v laku, sloupky A a B zase černé. Zavazadelník je zakrytý a má i mezipodlahu, čímž jeho objem klesne z 355 na 320 l při současném zvýšení praktičnosti.

Nejvyšší stupeň Elegance začíná těsně pod 370 tisíci. Zde už je k mání i hybrid za příplatek 35 tisíc korun, dalších 24 tisíc stojí nejlevnější 1.0 Boosterjet, zájemci o něj tedy zaplatí minimálně 428.900 korun. Za 54 tisíc navíc mohou mít místo pětistupňové manuální převodovky šestistupňový měničový automat s možností řazení páčkami. To už se pomalu blížíme k půlmilionové částce...

Zde jsou Radar Brake Support i adaptivní tempomat ve standardu, denní LED se přesunuly přímo ke xenonovým světlometům, v předním nárazníku trůní mlhovky a diodová jsou koncová světla. Zvenčí se liší od svých levnějších sourozenců chromovanými klikami a nerezovými rámečky dveří i blinkry v zrcátkách. Baleno Elegance má dále elektrická zadní zatmavená okna, bezklíčkové otevírání a startování, volant seřiditelný i podélně, automatickou klimatizaci, vyhřívané přední sedačky, parkovací kameru a litá šestnáctipalcová kola. Multimédia umí zrcadlení mobilu MirrorLink na středovém barevném sedmipalcovém displeji, podporují rovněž Apple CarPlay, navigace využívá map na SD kartě. Součástí této výbavy je i lepší palubní počítač, taktéž s barevnou obrazovkou.

Zákazníci mají jinak na výběr celkem devět laků karoserie včetně stříbrné metalízy a modré perleti.

Suzuki Baleno - ceny na českém trhu
Motor1.2 Dualjet1.2 Dualjet SHVS1.0 Boosterjet
Převodovka5M (CVT)5M5M (6A)
Zdvihový objem [cm3]12421242998
Válce/ventily4/164/163/12
Největší výkon [kW/min-1]66/600066/600082/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]120/4400120/4400170/2000-3500 (5M),
160/1500-4000 (6A)
Max. rychlost [km/h]180 (175)180200 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,3 (12,3)12,311,4 (11,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,2 (4,2)44,4 (4,7)
Provozní hmotnost [kg]940 (980)990980 (1010)
Cena Start [Kč]293.300--
Cena Comfort [Kč]302.900 (344.900)--
Cena Elegance [Kč]369.900404.900428.900 (482.900)

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
14. 7. 2016 17:23
Baleno ne-e
Tak za necelych 300 bych se sel mrknout do nejakyho bazaru typu mototechna a poridil si poradny auto, nez takovou plecku, ktera bude po chvili taky jeta...
13. 7. 2016 07:59
Re: tři sta
Jen blbě kecá ;-)
Avatar - 3_diamanty
13. 7. 2016 07:56
Re: Neviem
baleno nie je lowend ... a ponuka v tejto triede velmi zaujimavy mild hybrid... a naopak je to prave rapid ktory zakaznikovi v tomto uz neponukne nic zaujimave ... za tretie... vybava od druheho stupna je uz moc slusna ak si uvedomime ze sme stale v malej triede... za mna je to velmi sikovne auto.... a je to prave jeho vizaz ktora sa mi paci... rapid je o hodne nudnejsi a nema v sebe ani zdaleka tu neokukanost a styl akym disponuje baleno... mne sa dokonca paci viac ako swift ktory mi pride uz kusok akoby prekonany a okukany a s tymi megakukadlami dnes uz ozaj pomaly ale isto out .. samozrejme kolko ludi tolko chuti... ja by som ale baleno bez vahania hned zobral... a to aj voci swiftu ci rapidu... je to vazne moc sikovne auto... v modrej alebo cervenej bude baleno neprekonatelne :yes:
Avatar - 3_diamanty
13. 7. 2016 07:31
Re: Chce to hlavně facelift
mne sa ten predok paci... nepride mi skaredsi ani menej elegantny ako povedzme ten na rapide, yarise, tipe, jazze a dalsich podobnych vozoch ... je to suzuki... nemoze mat masku ako rapid ani svetla ako polo .... a nahodou ma baleno konecne peknu masku ( lebo swift ju krajsiu urcite nema ) s typickymi kukadlami ktore su chvalabohu ovela mensie ako tie na swifte... hned to lepsie a elegantnejsie vyzera ;-) .... osobne sa mi baleno moc paci.... a vidim to na mojeho horuceho kandidata na mestske auto do buducna.... :yes:

baleno nema vyzerat ako polo ani fiesta... a prave to je na nom to nadherne... je to baleno... take ake ma byt ... sikovne neokukane.. prakticke... jednoduche ... skratka dokonale suzuki :yes:

PS: v tej modrej ( s tmavymi prednymi stlpikmi a chromovanym lemom masky ) posobi az luxusne ;-)
12. 7. 2016 23:56
Chce to hlavně facelift
Ten předek je fakt síla, už teď je to zralé na pořádný facelift... No a pak ještě nabídnout osvědčenou čtyřválcovu atmosférickou šestnáctistovku a k tomu dobrou cenu a pak už by prodejnímu úspěchu v ČR neměl nic stát v cestě. :-O