Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 12. 7. 2016
39
20
Zobrazit náhledy (39)
Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno
Suzuki Baleno se na českém trhu vešlo v základní verzi pod slibovanou třísettisícovou hranici. V nabídce jsou dva motory a hybridní verze.

Produkční verze Balena., druhého toho názvu, se představila loni ve Frankfurtu. Na český trh vstupuje právě nyní. Takřka čtyřmetrový a výhradně pětidveřový hatchback (automobilka jej v propagačních materiálech uvádí stále jako „kompaktní“) je tedy v současné modelové řadě umístěn nad o něco menším Swiftem. Podvozek s rozvorem 2520 mm dostal dopředu vzpěry McPherson a zadní vlečenou nápravu s torzní příčkou. Baleno se nevyrábí v maďarské Ostřihomi, nýbrž u Maruti v Indii. Jsou pro něj připraveny tři motory.

Základem portfolia je čtyřválec Dualjet objemu 1,24 l s výkonem 66 kW a točivým momentem 120 N.m. Nabízí se i v hybridní verzi SHVS. Jde ovšem o mild-hybrid s ISG, nahrazujícím klasický startér. Ten při brzdění vyrábí elektřinu, ukládá ji do lithium-iontových baterií a zpětně ji využívá při akceleraci. Jako jediný je vybaven start-stopem. Třetí jednotku představuje přeplňovaný přímovstřikový tříválec 1,0 l/82 kW s až 170 N.m.

Český ceník začíná na částce 293.300 Kč za Baleno 1.2 Dualjet ve výbavě Start. Kromě airbagů (čelních, bočních a hlavových pro obě řady sedadel) a povinných bezpečnostních asistentů (ABS, EBD, ESP, TMPS) tu najdeme automatická světla, denní diody v nárazníku, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, patnáctipalcová kola jsou pouze ocelová. Základní Baleno má i výškově nastavitelné pásy vpředu a stropní madla, kdysi naprostý standard, dnes spíše výjimka. Takto seřídit si může své sedadlo a volant i řidič – u volantu bohužel chybí druhá osa. Místo rezervy najdeme v zavazadelníku jen lepicí sadu.

Výbava Comfort stojí 302.900 Kč, za variátor CVT ke dvanáctistovce se připlácí 42.000 korun. Jen k němu je v základu hill holder, nouzové brzdění a adaptivní tempomat. Jinak obsahuje už i otáčkoměr, dálkové centrální zamykání, rádio s CD, MP3, nezbytnými konektory. šesti reproduktory a ovládáním na koženém volantu, asymetricky dělené zadní sedačky a chromované prvky zvenčí i uvnitř. Kliky a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka jsou v laku, sloupky A a B zase černé. Zavazadelník je zakrytý a má i mezipodlahu, čímž jeho objem klesne z 355 na 320 l při současném zvýšení praktičnosti.

Nejvyšší stupeň Elegance začíná těsně pod 370 tisíci. Zde už je k mání i hybrid za příplatek 35 tisíc korun, dalších 24 tisíc stojí nejlevnější 1.0 Boosterjet, zájemci o něj tedy zaplatí minimálně 428.900 korun. Za 54 tisíc navíc mohou mít místo pětistupňové manuální převodovky šestistupňový měničový automat s možností řazení páčkami. To už se pomalu blížíme k půlmilionové částce...

Zde jsou Radar Brake Support i adaptivní tempomat ve standardu, denní LED se přesunuly přímo ke xenonovým světlometům, v předním nárazníku trůní mlhovky a diodová jsou koncová světla. Zvenčí se liší od svých levnějších sourozenců chromovanými klikami a nerezovými rámečky dveří i blinkry v zrcátkách. Baleno Elegance má dále elektrická zadní zatmavená okna, bezklíčkové otevírání a startování, volant seřiditelný i podélně, automatickou klimatizaci, vyhřívané přední sedačky, parkovací kameru a litá šestnáctipalcová kola. Multimédia umí zrcadlení mobilu MirrorLink na středovém barevném sedmipalcovém displeji, podporují rovněž Apple CarPlay, navigace využívá map na SD kartě. Součástí této výbavy je i lepší palubní počítač, taktéž s barevnou obrazovkou.

Zákazníci mají jinak na výběr celkem devět laků karoserie včetně stříbrné metalízy a modré perleti.

Suzuki Baleno - ceny na českém trhu
Motor1.2 Dualjet1.2 Dualjet SHVS1.0 Boosterjet
Převodovka5M (CVT)5M5M (6A)
Zdvihový objem [cm3]12421242998
Válce/ventily4/164/163/12
Největší výkon [kW/min-1]66/600066/600082/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]120/4400120/4400170/2000-3500 (5M),
160/1500-4000 (6A)
Max. rychlost [km/h]180 (175)180200 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,3 (12,3)12,311,4 (11,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,2 (4,2)44,4 (4,7)
Provozní hmotnost [kg]940 (980)990980 (1010)
Cena Start [Kč]293.300--
Cena Comfort [Kč]302.900 (344.900)--
Cena Elegance [Kč]369.900404.900428.900 (482.900)

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Baleno ne-e
Damian120
| 14. 7. 2016
Tak za necelych 300 bych se sel mrknout do nejakyho bazaru typu mototechna a poridil si poradny auto, nez takovou plecku, ktera bude po chvili taky jeta...
tři sta
ericn
| 13. 7. 2016
Jen blbě kecá ;-)
Avatar - H/K_svwet
Neviem
H/K_svwet
| 13. 7. 2016
baleno nie je lowend ... a ponuka v tejto triede velmi zaujimavy mild hybrid... a naopak je to prave rapid ktory zakaznikovi v tomto uz neponukne nic zaujimave ... za tretie... vybava od druheho stupna je uz moc slusna ak si uvedomime ze sme stale v malej triede... za mna je to velmi sikovne auto.... a je to prave jeho vizaz ktora sa mi paci... rapid je o hodne nudnejsi a nema v sebe ani zdaleka tu neokukanost a styl akym disponuje baleno... mne sa dokonca paci viac ako swift ktory mi pride uz kusok akoby prekonany a okukany a s tymi megakukadlami dnes uz ozaj pomaly ale isto out .. samozrejme kolko ludi tolko chuti... ja by som ale baleno bez vahania hned zobral... a to aj voci swiftu ci rapidu... je to vazne moc sikovne auto... v modrej alebo cervenej bude baleno neprekonatelne :yes:
Avatar - H/K_svwet
Chce to hlavně facelift
H/K_svwet
| 13. 7. 2016
mne sa ten predok paci... nepride mi skaredsi ani menej elegantny ako povedzme ten na rapide, yarise, tipe, jazze a dalsich podobnych vozoch ... je to suzuki... nemoze mat masku ako rapid ani svetla ako polo .... a nahodou ma baleno konecne peknu masku ( lebo swift ju krajsiu urcite nema ) s typickymi kukadlami ktore su chvalabohu ovela mensie ako tie na swifte... hned to lepsie a elegantnejsie vyzera ;-) .... osobne sa mi baleno moc paci.... a vidim to na mojeho horuceho kandidata na mestske auto do buducna.... :yes:

baleno nema vyzerat ako polo ani fiesta... a prave to je na nom to nadherne... je to baleno... take ake ma byt ... sikovne neokukane.. prakticke... jednoduche ... skratka dokonale suzuki :yes:

PS: v tej modrej ( s tmavymi prednymi stlpikmi a chromovanym lemom masky ) posobi az luxusne ;-)
Chce to hlavně facelift
Arese
| 12. 7. 2016
Ten předek je fakt síla, už teď je to zralé na pořádný facelift... No a pak ještě nabídnout osvědčenou čtyřválcovu atmosférickou šestnáctistovku a k tomu dobrou cenu a pak už by prodejnímu úspěchu v ČR neměl nic stát v cestě. :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku