Suzuki Kizashi: Japonci vstupují do střední třídy, zatím jen v USA
Suzuki má dodnes image výrobce motorek, malých aut a SUV. Přinejmenším v Evropě je to také pravda, žádný model není delší než 4,5 metru – SX4 sedan a Grand Vitara se této hranici jen blíží. Změnu přinese sedan Kizashi, který se představil v USA a na evropské poměry je standardním zástupcem aut střední třídy.
Exoticky znějící jméno máme podle Suzuki vyslovovat „kýzaší“. Postupně ho nesla trojice konceptů, kterými automobilka připravovala návštěvníky velkých autosalonů na příchod nového modelu. Ačkoliv byly prezentovány tři různé karosářské formy včetně neobvykle pojatého crossoveru, sériový model je nakonec klasickým tříprostorovým sedanem se stupňovitou zádí.
Přední část karoserie je parafrází designu SX4. Kizashi ale přináší ladnější křivky, které se elegantně proplétají a dávají tak najevo, že se jedná o japonský automobil. Prostřední část je řešena konvenčně, sportovnější styl karoserii dodávají nízká okna, výrazný B sloupek, krátké zadní dveře a skloněný C sloupek posunutý až nad zadní kola. Víko zavazadlového prostoru je relativně krátké a končí do oblouku prohnutou odtrhovou hranou s integrovaným brzdovým světlem. Charakteristickým prvkem bude hladký zadní nárazník s neobvykle tvarovanými koncovkami výfuku.
Kizashi je dlouhé 4650 mm, široké 1820 mm a vysoké 1480 mm. Karoserie sedí na platformě s rozvorem náprav 2700 mm, o 20 cm více než má SX4 sedan.
Pod kapotou se objeví motor J24B o objemu 2,4 litru, který v Evropě známe od loňského roku z Grand Vitary. Výkonové parametry zatím nejsou známy, faktem ale je, že pohonná jednotka má hliníkový blok a kovanou klikovou hřídel. Šestiválce alespoň pro zatím Suzuki i pro americký trh nechává mimo hru. Poháněna může být buď přední náprava přes šestistupňovou manuální převodovku či CVT, nebo všechna čtyři kola. V tom případě je jedinou volbou CVT a pohon všech kol je řešen novou generací systému i-AWD z SX4, který umožňuje zadní nápravu zcela odpojit.
V USA bude prodej zahájen na přelomu roku, o dovozu Kizashi do EU zatím podle oficiálního vyjádření automobilky nebylo rozhodnuto.
Doporučujeme |
Suzuki Kizashi 3: předskokan sériového modelu |
Suzuki Kizashi 2: Druhá tvář |
Suzuki Kizashi: „Znamení“ změny |