Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tahače Scania 141 V8 a R 500: Setkání minulosti se současností

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Zajímavé srovnání designu i techniky vozidel značky Scania nabídl ndopravce Jan Petersen v rámci oslav 30. výročí svého působení na trhu.

Dánský dopravce Jan Petersen se svou společností JP Transport, provozující 24 nákladních vozidel, působí v oboru již třicet let a k tomuto významnému výročí si nadělil několik impozantních dárků.

Vedle modernizace svého vozového parku tahači Scania R 500 nové generace, jejíž premiéra se odehrála zhruba před rokem, představil i pečlivě zrenovovaný tahač Scania 141 s motorem V8.

Trojici vozidel rozděluje několik desetiletí, ale spojují barvy dánského dopravce. Pozornost si pak zaslouží, jakým způsobem se vyvíjel design tahačů švédské značky pro dálkovou dopravu.

Od roku 1969, kdy Scania uvedla na trh první čtrnáctilitrový motor V8 s výkonem 257 kW (350 k) až k nejnovějším modelům Euro 6 o objemu 16,4 litru jsou osmiválce švédské značky vždy technickými skvosty.

Nová generace motorů V8, která byla představena na jaře letošního roku, přináší řadu vylepšení, z nichž společnost Scania vyzdvihuje především snížení celkové hmotnosti, nižší náklady na údržbu a opravy i vyšší celkovou provozuschopnost.

Samostatnou kapitolu pak má představovat snížení spotřeby paliva o 7 až 10 procent s dosavadními osmiválcovými motory švédské značky. Scania uvádí, že nová generace motorů vychází ze stejného motorového bloku a stejné základní konfigurace jako její předchůdce, ale tím veškerá podobnost končí.

Na trh v současnosti míří nové osmiválce o objemu 16,4 litru ve verzích s výkony 382 kW (520 k), 427 kW (580 k), 479 kW (650 k) a 537 kW (730 k) při 1900 otáčkách za minutu. Nejvyšší hodnoty točivého momentu jsou pak 2700 N.m, 3000 N.m, 3300 N.m a 3500 N.m.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - wakantanka
6. 9. 2017 13:35
Re: Scania V8
pre mňa je to takáto [odkaz]
5. 9. 2017 21:48
Scania V8
Najkrajsi pre mna truck Scania V8 R620 alebo R730................

Zvuk je dobry...

[odkaz]

Zablbnut sa da tiez...............

[odkaz]

Nieco pre ekoteroristov.............

[odkaz]

Avatar - wakantanka
5. 9. 2017 20:43
Re: 113/143
Asi sme sa nepochopili. Svoje som si za velkym volantom uzil a myslim ze stacilo. :-) To ze to chces do Miami som netusil. Ale taka cumakova Scania by bola ecxotom asi aj na Miami ci?
Avatar - vabis
5. 9. 2017 17:38
Re: 113/143
Dekuji za napad, ale pro me noseni drivi do lesa. Mame letni byt nad Miami, tak ti to popisu pomerne presne. U nas jsou jen lesy na pisku a more, ale na severu toho jezdi vic nez hodne. V koprivach pak stoji odstaveno za cenu nula nula nic vseho mozneho do aleluja. Pokud to ma ale jezdit, musis mit pro koupi US bydliste. Transport do Evropy jsem nezjistoval, ale pokud to ma nizky sleeper, tak to do kontejneru (vozi se zhruba za 60tkc) vleze, jen pamatovat na clo+dph.

US trucky jsou hlucne, nepohodlne, jezdici trvale mirne za hranici rychlostniho limitu, ale narozdil od osobnich aut disciplinovane. Romantika z dob Fontany pre Zuzanu je pryc. Dneska jezdi z 80% jen cernosi. Nejznamejsi firmy USA Truck, Schneider, Well, CR England …) . Tydne by meli udelat nad 2000 mil, plat jim chodi tydne. Rocne hrubeho okolo 70k USD. Coz neni nic moc, nasi radovi inzenyri maji nad 100k.

Ale pokud chces, ridicu je nedostatek, vizum H2B neni tak nepruchozi pokud novy zamestnavatel pomuze. Nasledne CDL A neni tak slozite, mnohdy ti ho aj proplati v ramci naboroveho prispevku. Auta jsou vetsinou do 5 let stari, nejcasteji Cascadia. Zkusenejsi jsou pak narozdil od Evropy vetsinou owner operator, tedy truck patri tobe. Vydelas si vic, ale je to administrativne narocnejsi
Avatar - wakantanka
5. 9. 2017 13:59
Re: 113/143
:-) :yes: ale asi by som radšej hľadal nejakú hranatú čumákovú >:D